کد خبر: 47842
A

طیبه سیاووشی: سند ملی موسیقی تدوین شود/ برخی از موسیقی‌های پاپ ارزش شنیدن ندارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم حمایت از موسیقی ایرانی با یادآوری تلاش برای تدوین سند ملی موسیقی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: این سند می‌تواند الگوی مناسبی برای نظارت بر موسیقی کشور باشد.

طیبه سیاووشی: سند ملی موسیقی تدوین شود/ برخی از موسیقی‌های پاپ ارزش شنیدن ندارند

به گزارش دیده بان ایران؛ طیبه سیاوشی  از بی نظمی و درهم ریختگی در فضای موسیقی پاپ انتقاد کرد و گفت: عامه مردم نیز بر این باورند که نوعی به‌هم ریختگی در فضای موسیقی پاپ وجود دارد زیرا در این حوزه شاهد ارزش‌گذاری مناسبی نیستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه برخی از موسیقی‌های پاپ ارزش شنیدن ندارند،  افزود: موسیقی پاپ را می‌توان به خوبی به سطحی هدایت کرد که هم ترانه‌ها و هم موسیقی ارزش شنیدن را داشته باشد اما متاسفانه نظارت مناسبی بر این امر صورت نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از موسیقی ایرانی با یادآوری تلاش برای تدوین سند ملی موسیقی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: این سند می‌تواند الگوی مناسبی برای نظارت بر موسیقی کشور باشد اما متاسفانه هنوز تعیین تکلیف نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: با پیگیری از معاون هنری وزارت فرهنگ مقرر شد با تشکیل جلساتی بیشتر به این موضوع پرداخته شود که باید در فرصت مناسب رسیدگی به این مهم را در دستور کار قرار دهیم.

سیاوشی شاه عنایتی تدوین سند موسیقی ملی را امری تخصصی دانست و گفت: در گذشته سختگیری‌هایی زیادی در مورد صدور مجوز انجام می‌شد به گونه‌ای که آهنگسازان و ترانه‌سازان واقعی این عرصه را رها یا مهاجرت کردند اما بعد از این اقدام و تقاضای جامعه، چنین سختگیری‌هایی فروکش کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: نظرات در مورد شنیدن موسیقی متفاوت است؛ برخی هیچ اعتقادی به شنیدن موسیقی ندارند و برخی بر این باورند که برای موسیقی باید سقف و کف قائل شد البته حتی در کشورهای خارجی نیز چنین باوری وجود دارد.

وی یادآور شد: کسانی توانستند با قدرت به این عرصه ورود کنند، موسیقی کشورشان را از سطح ملی به بین المللی ارتقا دهند و در واقع اقتصاد هنر را توسعه دهند و سرمایه فراوانی را از طریق برگزاری کنسرت و فروش موسیقی به دست بیاورند و تلاش کرده‌اند موسیقی کشورشان را ارزش‌گذاری و در راستای مقتضیات قرن 21 ، درون مایه انسانی به آن بدهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در موسیقی کشور مشکلات جامعه دیده نمی‌شود و در واقع تمام تمرکز ما بر روی موسیقی سنتی بوده و با ورود به موسیقی پاپ بخش کوچکی را به موسیقی که ارزش شنیدن داشته باشد اختصاص دادیم اما متاسفانه بخش عمده‌ای از موسیقی پاپ به سمت هجو گرایش پیدا کرده و به هیچ وجه ارزش شنیدن ندارد و تاثیر آن به حدی است که گوش را خراب می‌کند.

لزوم تشدید نظارت‌ها بر موسیقی کشور

سیاوشی شاه عنایتی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر موسیقی کشور، گفت: نظارت‌ها نباید به سختگیری کشیده شود زیرا هر اندازه که این سختگیری‌ها و قوه قهریه بیشتر شود، بی‌نظمی و درهم ریختگی در حوزه موسیقی افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: برای نظم بخشی به فضای موسیقی نیاز است نظارت دقیق و مناسبی صورت گیرد و از سویی الگوی مناسبی طراحی شود و از تجربیات سایر کشورها برای حفظ موسیقی کشور بهره برد تا موسیقی دون‌مایه کنار گذاشته شود./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر