کد خبر: 52815
A

ذوالقدر: قیمت بلیط تئاترها متناسب با شرایط اقتصادی جامعه باشد

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید اگر مخاطب تئاتر مردم است باید شرایط اقتصادی امروز جامعه در نظر گرفته شود و با مدیریت هزینه‌ها، افزایش هزینه تولید را بر روی بلیط‌ها اعمال نکرد.

ذوالقدر: قیمت بلیط تئاترها متناسب با شرایط اقتصادی جامعه باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به قیمت بسیار بالای بلیط برخی تئاترها گفت: تئاتر یکی از شاخه‌های اصلی هنر است که برای سالیان متمادی به دلیل اندک بودجه تخصیصی به آن و عدم توجه به کمبود امکانات سخت‌افزاری و هزاران مشکل دیگر، این هنر و هنرمندان عرصه تئاتر کشور مهجور مانده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: واقعیت هنر تئاتر، بودن آن در میان مردم است اما هزینه‌های بالای آن و بودجه‌های محدود دولتی امکان رونق را برای هنر تئاتر مهیا نکرد و امروز با ورود بخش خصوصی به عرصه تئاتر شاهد برگزاری نمایش‌هایی هستیم که برخی از آنها با هزینه‌های هنگفتی تهیه شده‌اند و برای تأمین هزینه‌های خود به افزایش قیمت‌ بلیط رو آورده‌اند.

رونق تئاترهای خوب ستودنی است؛ اما فراموش نکنیم مخاطب تئاتر مردم است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رونق تئاترهای خوب یقیناً ستودنی است، ادامه داد: اما نباید فراموش کنیم که این تئاتر را برای چه کسی ساخته‌ایم؟ اگر مخاطب تئاتر ما مردم است باید شرایط اقتصادی امروز جامعه و کشور را در نظر بگیریم و با کاهش برخی هزینه‌های جانبی یک اثر بتوانیم مدیریت هزینه‌ها را انجام دهیم و آن را بر روی بلیط‌ها اعمال نکنیم.

ذوالقدر بیان کرد: قبول دارم که هزینه‌های تئاتر و زحماتی که این قشر هنرمند متقبل می‌شوند بسیار زیاد است اما از آنجایی که هنر و هنرمند همواره همراه مردم بوده باید در شرایط اقتصادی امروز نیز به گونه‌ای عمل شود که امکان استقبال از تئاتر به عنوان یک سرگرمی آموزنده و سالم برای جوانان، دانشجویان و خانواده‌ها از تمام اقشار فراهم شود .

این عضو فراکسیون زنان مجلس ساماندهی این معضل را نیازمند یک شورا با حضور تمام مسئولین و ذی‌مدخلان عرصه هنر و تئاتر دانست و توضیح داد: در یک فرایند بررسی کارشناسی و تخصصی قیمت‌گذاری منطقی و واقعی بلیط‌های تئاتر انجام شود به نحوی که هم هنرمندان و عرصه تئاتر کشور آسیب نبیند و هم جوانان و دانشجویان و خانواده‌ها از همه اقشار امکان دیدن تئاترها را داشته باشند.

تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس برای افزایش بودجه‌های حوزه هنر

وی گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز تاکنون نشست‌های کارشناسی و تخصصی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان داشته‌ایم و مشکلات آنها و نیازهای عرصه هنر تئاتر و سینما را مدنظر داریم و درتلاش هستیم که در بودجه‌های تخصیصی سهم اعتباری قابل توجهی را به این بخش اختصاص دهیم.

ذوالقدر افزود: باور داریم چنانچه با ابزارهای فرهنگی در قالب تئاتر و فیلم‌های سینمایی به اعتلای فرهنگی کشور کمک کنیم نه تنها اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان این عرصه ایجاد می‌شود بلکه می‌توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کشور را با آموزش‌های برخواسته از این فیلم‌ها و آثار هنری تعدیل و کاهش داد و این همان جایی است که گفته می‌شود پیشگیری بهتر از درمان است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اگرچه پیگیری‌های لازم را برای نظام‌مند و قانونمند کردن قیمت‌گذاری بلیط‌ها انجام خواهیم داد ولی مناسب است که فعالان عرصه تئاتر نیز بازنگری‌های لازم را در قیمت بلیط‌ها انجام دهند که این امر یقیناً اقبال عمومی بیشتری را از هنر آنها به همراه خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر