کد خبر: 57473
A

حاشیه‌های «تو هدیه خدایی» شبکه پویا همچنان ادامه دارد/ تولد مجری خبر مهمتر از تولد رئیس‌جمهوری!

مثلا در حالی سالروز تولد چهره‌هایی مثل محمدرضا حیاتی، گوینده خبر و علیرضا قزوه شاعر به بچه‌ها و مخاطبان برنامه کودک به همراه تصویر و شرح حال یادآوری می‌شود که افرادی مثل حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشور و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در همین ماه به دنیا آمده‌اند.

حاشیه‌های «تو هدیه خدایی» شبکه پویا همچنان ادامه دارد/  تولد مجری خبر مهمتر از تولد رئیس‌جمهوری!

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه شهروند نوشت: «بچه‌های عزیز امروز تولد یه مرد خیلی زرنگه» این جمله بخشی از یکی از برنامه‌های شبکه پویا (کودک) بود؛ آن هم در وصف حبیب‌الله عسگر اولادی و همراه با تصویری غضبناک از او. یادآوری تولد او به همراه جمله‌های عجیب و تصویری عجیب‌تر باعث شد که توجه افکار عمومی به این قسمت از برنامه کودک جلب شود و موارد جالب‌تری از همین برنامه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شود مانند یادآوری سالروز تولد محسن قرائتی. به این ترتیب یادآوری روز تولد بعضی از چهره‌ها به کودکان از طرف صداوسیما تبدیل به یکی از سوژه‌های داغ شبکه‌های مجازی شد و واکنش‌های متعددی هم به همراه داشت؛ تا جایی که ویدیوی این برنامه با توضیحاتی مثل «اقدامی عجیب در برنامه کودک» دست به دست می‌شد. این واکنش‌ها بالاخره باعث شد که محمدرضا سرشار مدیر شبکه پویا که قبلا هم بعضی از اظهارنظرهایش در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته بود، در کانال شخصی‌اش توضیح بدهد و از فهرستی رونمایی کند که نشان می‌داد شبکه پویا قرار است در دی ماه سالروز تولد چه کسانی را یادآوری کند. او نوشت:   «برنامه تو هدیه خدایی یکی از برنامه‌های پرطرفدار کانال پویای شبکه کودک است که عکس و نام خردسالان را دریافت می‌کند و تولد آنها را تبریک می‌گوید. در بخشی از این برنامه، تولد یکی از بزرگان متولد آن روز تبریک گفته می‌شود. آیا می‌دانستید در دی ماه کدام بزرگان تاریخ ایران و جهان به دنیا آمده‌اند که تولد آنها در برنامه «تو هدیه خدایی» تبریک گفته می‌شود؟
١ دی: شهید شاهرخ ضرغام
٢ دی: محمد فنایی، داور بین‌المللی فوتبال
٣ دی: شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری
٤ دی: مرحوم احمدی عزیزی، شاعر
٥ دی: دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی
٦ دی: لویی پاستور
٧ دی: شهید سید قوام‌الدین گرجی‌زاده
٨ دی: حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی
٩ دی: شهید میربهزاد شهریاری، نماینده مجلس
١٠ دی: شهید مصطفی مبینی
١١ دی: شهید مصطفی اردستانی، خلبان و معاون عملیات نیروی هوایی ارتش
١٢ دی: مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی، بنیانگذار هیأت‌های موتلفه اسلامی
١٣ دی: شهید محمد امینی‌آذر
١٤ دی: شهید حسن عباسپور، وزیر نیرو
١٥ دی: شهید محمد سپهری
١٦ دی: شهید علیرضا احمدی‌سخا
١٧ دی: شهید جواد فکوری، فرمانده نیروی هوایی ارتش و وزیر دفاع
١٨ دی: مرحوم احمد گلچین معانی، شاعر
١٩ دی: شهید میرزا تقی‌خان امیرکبیر
٢٠ دی: شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان
٢١ دی: شهید حسین زاهدی
٢٢ دی: شهید حبیب‌الله مهدی‌زاده طالعی
٢٣ دی: شهید محمدحسین حدادیان، مدافع امنیت
٢٤ دی: شهید محمد حیدرهایی
٢٥ دی: شهید علیرضا جمشیدی خوزانی، شهید غواص
٢٦ دی: آیت‌الله مرتضی رضوی، نویسنده و فقیه
٢٧ دی: محمدرضا حیاتی، گوینده معروف خبر
٢٨ دی: شهید سجاد مرادی، مدافع حرم
٢٩ دی: مرحوم محمد صدیق منشاوی، قاری شهیر مصری
٣٠ دی: علیرضا قزوه، شاعر»
انتشار این فهرست از طرف سرشار نه‌تنها به نظر افکار عمومی قانع‌کننده نبود بلکه سوژه‌ای را که داشت کم‌کم کهنه می‌شد، تازه کرد و بهانه‌ای جدید به کاربران شبکه‌های اجتماعی داد تا درباره نحوه انتخاب شخصیت‌ها نظر بدهند؛ نظراتی که اغلب انتقادآمیز بود. وقتی به فهرستی که سرشار منتشر کرده، نگاه می‌کنیم و آن را در کنار فهرست شخصیت‌های برجسته‌ای قرار می‌دهیم که در این ماه متولد شده‌اند، می‌بینیم انتقادها چندان هم بیراه نبوده‌اند. مثلا در حالی سالروز تولد چهره‌هایی مثل محمدرضا حیاتی، گوینده خبر و علیرضا قزوه شاعر به بچه‌ها و مخاطبان برنامه کودک به همراه تصویر و شرح حال یادآوری می‌شود که افرادی مثل حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشور و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در همین ماه به دنیا آمده‌اند. حتی روایت‌های تأیید‌نشده‌ای وجود دارد که افرادی مثل فردوسی و ابوریحان بیرونی هم متولد دی ماه هستند. در مورد شخصیت‌های خارجی هم همین وضع وجود دارد مثلا چهره‌هایی مثل محمدعلی جناح و محمدعلی کلی متولد دی ماه هستند اما در فهرست محمدرضا سرشار مدیر شبکه پویا اثری از آنها دیده نمی‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر