کد خبر: 61401
A

سازمان تبلیغات،فیلم مستند «آیت‌الله جنتی» را می سازد/جنتی مخالف بود،کدخدایی پادرمیانی کرد

یاسر فریادرس رئیس مرکز مستند حوزه هنری سازمان تبلیغات گفت: پیشتر از این‌ها به دنبال ساخت مستند آیت‌الله جنتی بوده‌ایم اما بارها این پیشنهاد مطرح شد و ایشان نپذیرفتند؛ سرانجام هم آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان میانجی‌گری کردند تا این اتفاق بیفتد.

سازمان تبلیغات،فیلم مستند «آیت‌الله جنتی» را می سازد/جنتی مخالف بود،کدخدایی پادرمیانی کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ یاسر فریادرس رئیس مرکز مستند حوزه هنری سازمان تبلیغات گفت: پیشتر از این‌ها به دنبال ساخت مستند آیت‌الله جنتی بوده‌ایم اما بارها این پیشنهاد مطرح شد و ایشان نپذیرفتند؛ سرانجام هم آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان میانجی‌گری کردند تا این اتفاق بیفتد.

وی افزود: مراحل پژوهش و تحقیقات درباره زندگی آیت‌الله و شناسایی کارگردان کاربلد و پویایی برای ساخت این مستند ادامه دارد. این کار قابلیت پخش تلویزیونی دارد و قاعدتاً قبل پخش تلویزیون، همچون مستندهای دیگر یک سیر حضور در جشنواره و اکران‌های دانشگاهی را خواهد داشت. احتمالاً سبک تولید ما به صورت پرتره خواهد بود و باید منتظر بمانیم درباره مراحل ساخت و تولید با حضور کارگردان به یک جمع‌بندی نهایی برسیم.

فریادرس درباره رویکرد جدید مرکز مستند حوزه هنری، تأکید کرد: در سال جدید علاوه بر توجه به ساخت مستندهای تاریخی، حتماً رویکردمان ساخت مستندهای اجتماعی خواهد بود. چرا که شرایط جدید می‌طلبد درباره اتفاقات، موقعیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، مردم خصوصاً جوانان را بیشتر در جریان بگذاریم. این اتفاق به بهترین شکل با ساخت مستند و نگاه‌های حقیقت‌جویانه می‌افتد.

رئیس مرکز مستند حوزه هنری در پاسخ به این سوال که چقدر تلویزیون در ساخت مستندها خصوصاً مستند «آیت‌الله جنتی» شما را یاری کرده، افزود: یک مقداری در گرفتن آرشیو، تلویزیون سخت‌گیرانه رفتار می‌کند، ما دوست داریم با تلویزیون متعامل‌تر باشیم چون خانه اول مستند حتماً تلویزیون است. برای همین مستند «آیت‌الله جنتی» هم تقاضای آرشیو و مصاحبه‌های تحقیقاتی دادیم و تنها کسی که بیشترین یاری را داده‌اند سخنگوی شورای نگهبان(عباسعلی کدخدایی) بوده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم تولید مستند «آیت‌الله جنتی» به سال 98 برسد، تصریح کرد: پژوهش‌ها برای ساخت مستند «آیت‌الله جنتی» ادامه دارد و امیدواریم بسترها برای ساخت و تولید مستند در سال 98 فراهم شود و البته حضور کارگردان مهم است تا بدانیم چه نوع پرداختی برای تولید این اثر خواهیم داشت. این را بدانید که مستند ساختن در مورد علما سخت است و امسال کاری درباره آیت‌الله مصباح یزدی ساخته شد برای اولین بار آنقدر به زندگی یک عالم نزدیک شدند و تعجب‌برانگیز بود. چرا که علمای ما بسیار متواضع هستند و معمولاً اجازه نمی‌دهند چنین کارهای نمایشی درباره زندگی‌شان کار شود.

 

17302

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر