کد خبر: 61785
A

حسن سلطانی مجری پیشکسوت: کی گفته معیار انتخاب مجری، خوش‌تیپی و چهره است؟

حسن سلطانی مجری پیشکسوت باور دارد که تلویزیون باید در سال ۹۸ جلوی سرازیر شدن مجریان غیرتلویزیونی را بگیرد و یک بازیگر بداند قرار نیست حتماً یک مجری خوب هم باشد.

حسن سلطانی مجری پیشکسوت: کی گفته معیار انتخاب مجری، خوش‌تیپی و چهره است؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حسن سلطانی مجری تلویزیون که قرار است دوباره به اجرای تلویزیونی برگردد و از ماه مبارک رمضان برنامه سحرگاهی «ماه خدا» روی آنتن شبکه یک قرار بگیرد. او که سال‌ها تجربه اجرای برنامه زنده و خبر و بخش‌های دیگر را دارد درباره معضل این روزهای تلویزیون و گاف‌های برنامه زنده و حضور مجریان آموزش ندیده روی آنتن گفت: اقدامی که تلویزیون باید قدری بر روی آن تجدیدنظر کند استفاده از هنرمندان بخش‌های دیگر در حوزه اجراست. ما باید این‌ها را از هم جدا کنیم بازیگر بازیگر است و مجری مجری است. واقعاً حوزه اجرا یک کار تخصصی است و برودکست یک حرفه و تخصص محسوب می‌شود. حتی یک نفر که سال‌ها مجری برنامه‌های ضبطی بوده به یک باره نمی‌تواند مجری برنامه زنده هم باشد. باید برای هرکدام از این برنامه‌ها یک فرآیند آموزشی را بگذراند و کار نپخته‌ای است آنتن را در اختیار هر نوع هنرمندی برای اجرا قرار بگیرد. کار حرفه‌ای نیست از آدم‌ها سر جای خودشان استفاده نمی‌کنیم؛ واقعاً چه کسی گفته معیار انتخاب مجری، خوش‌تیپی و چهره است و از طرفی اجرا فقط نشستن پشت دوربین و با میکروفون صحبت کردن نیست.

وی در پاسخ به این سوال که تلویزیون بایستی در سال 98 چه رویکردهایی را در دستور کار خود قرار دهد، تأ‌کید کرد: کار در تلویزیون مثل سایر حوزه‌ها نیست که سخت‌افزاری باشد که ره‌آورد آن را در جامعه ببینید. کارهای فرهنگی طولانی‌مدت و دیر بازده و آثار آن را در طول زمان می‌بینید. وظیفه تلویزیون بالا بردن سطح فرهنگی جامعه در حوزه‌های مختلف است و همچنین مصون کردن جامعه از تهدیدات برون‌مرزی و درون‌مرزی و در واقع تهدیدهای جامعه را شناساندن، شناختن و رویکرد برای مقابله با این تهدیدات ارائه کردن نیز جزو وظایف رسانه‌ملی است. اما مأموریت اصلی همه ما که در حوزه فرهنگ مشغولیم این است که فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با گام دوم انقلاب را سرلوحه کارمان قرار دهیم البته نه در شعار و بلیبورد و تراکت بلکه در حوزه عمل به عنوان یک فریضه واجب انقلابی وارد میدان شویم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر