کد خبر: 62621
A

حقایقی در مورد چارلی چاپلین که نمی دانستید

** «گرالدین چاپلین» دختر چارلی در سال 1992، نقش «هانا چاپلین» مادر چارلی را در فیلم «چاپلین» ایفا کرد، فیلمی که در مورد زندگی نامه این کمدین انگلیسی بود. چارلی چهار بار ازدواج کرد و یازده فرزند داشت. ** در سال 1919، چاپلین و فیلم سازان همکار وی استودیوهای هنرمندان متحد (UA studios) را راه اندازی کردند تا پول فیلم هایشان را تامین کنند. امروزه، استودیوهای معروف MGM، شرکت مادر استودیوهای UA است. ** چاپلین، فردی همه فن حریف بود. وی علاوه بر نویسندگی، کارگردانی، ساخت فیلم و بازی در فیلم هایش، موسیقی فیلم های خود را نیز می ساخت. آهنگ «لبخند» چاپلین، به یک آهنگ کلاسیک تبدیل شد. **چاپلین اسکار افتخاری را شخصا دریافت کرد. آمریکا در سال 1952 به چاپلین اجازه ورود مجدد به این کشور را نداد. آکادمی اسکار به وی در سن 82 سالگی، اسکار افتخاری داد و حضار 12 دقیقه ایستاده چارلی را تشویق کردند که در تاریخ آکادمی، طولانی ترین تشویق بود. **«لیودمیلا گیورگیونا کاراچکینا» منجم روس، سیاره کوچکی را به نام چاپلین نامگذاری کرد. ** منزل مسکونی چاپلین در سوئیس، 16 آوریل 2016 به موزه تبدیل شد و پذیرای حدود 300 هزار بازدیدکننده در سال نخست بازگشایی بود. ** جسد چاپلین در سال 1978 ربوده و برای باج گیری نگه داشته شد. بیوه چاپلین از پرداخت باج درخواست شده به مبلغ 400 هزار پوند خودداری کرد، زیرا از نظر چاپلین این کار مسخره بود. جسد وی یازده هفته بعد پیدا شد. **چاپلین در جلسه دیدار با انیشتین به وی گفت: مردم برای من کف می زنند چون همه منظور مرا می فهمند و برای تو کف می زنند چون هیچ کس منظور تو را نمی فهمد. **چاپلین در مسابقه ای در آمریکا برای شناسایی شبیه ترین فرد به خود شرکت کرد، اما مسابقه را باخت. داوران و حضار متوجه نشدند که فرد حاضر، چاپلین واقعی است و جایزه را از وی دریغ کردند. همچنین وی، اولین هنرپیشه ای است که تصویرش روی جلد مجله تایم چاپ شد.

حقایقی در مورد چارلی چاپلین که نمی دانستید

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛چارلی چاپلین بالیوود موسوم به «پینک ویلا»، چاپلین در سال 1889 در لندن به دنیا آمد و برای نخستین بار در سن 21 سالگی از آمریکا دیدن کرد؛ سپس تصمیم گرفت گام در صنعت سینما بگذارد.

«جویندگان طلا»، «عصر جدید» و «پسربچه» از فیلم های وی به شمار می رود که همچنان جزو فیلم های کلاسیکی محسوب شده و باید دیده شود.

دوران کودکی چاپلین در لندن با فقر و سختی گذشت، زیرا پدرش غایب بود و مادرش با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کرد؛ اما استعداد بی پایان چاپلین، به وی محبوبیت و ثروت زیادی داد. در اصل، زمانی وی، ثروتمندتر از رئیس جمهوری وقت آمریکا بود.

حال به بهانه یک‌صد و سی‌امین سالگرد تولدش، حقایقی به شرح زیر گردآوری شده است:

** «گرالدین چاپلین» دختر چارلی در سال 1992، نقش «هانا چاپلین» مادر چارلی را در فیلم «چاپلین» ایفا کرد، فیلمی که در مورد زندگی نامه این کمدین انگلیسی بود. چارلی چهار بار ازدواج کرد و یازده فرزند داشت.

** در سال 1919، چاپلین و فیلم سازان همکار وی استودیوهای هنرمندان متحد (UA studios) را راه اندازی کردند تا پول فیلم هایشان را تامین کنند. امروزه، استودیوهای معروف MGM، شرکت مادر استودیوهای UA است.

** چاپلین، فردی همه فن حریف بود. وی علاوه بر نویسندگی، کارگردانی، ساخت فیلم و بازی در فیلم هایش، موسیقی فیلم های خود را نیز می ساخت. آهنگ «لبخند» چاپلین، به یک آهنگ کلاسیک تبدیل شد.

**چاپلین اسکار افتخاری را شخصا دریافت کرد. آمریکا در سال 1952 به چاپلین اجازه ورود مجدد به این کشور را نداد. آکادمی اسکار به وی در سن 82 سالگی، اسکار افتخاری داد و حضار 12 دقیقه ایستاده چارلی را تشویق کردند که در تاریخ آکادمی، طولانی ترین تشویق بود.

**«لیودمیلا گیورگیونا کاراچکینا» منجم روس، سیاره کوچکی را به نام چاپلین نامگذاری کرد.

** منزل مسکونی چاپلین در سوئیس، 16 آوریل 2016 به موزه تبدیل شد و پذیرای حدود 300 هزار بازدیدکننده در سال نخست بازگشایی بود.

** جسد چاپلین در سال 1978 ربوده و برای باج گیری نگه داشته شد. بیوه چاپلین از پرداخت باج درخواست شده به مبلغ 400 هزار پوند خودداری کرد، زیرا از نظر چاپلین این کار مسخره بود. جسد وی یازده هفته بعد پیدا شد.

**چاپلین در جلسه دیدار با انیشتین به وی گفت: مردم برای من کف می زنند چون همه منظور مرا می فهمند و برای تو کف می زنند چون هیچ کس منظور تو را نمی فهمد.

**چاپلین در مسابقه ای در آمریکا برای شناسایی شبیه ترین فرد به خود شرکت کرد، اما مسابقه را باخت.

داوران و حضار متوجه نشدند که فرد حاضر، چاپلین واقعی است و جایزه را از وی دریغ کردند. همچنین وی، اولین هنرپیشه ای است که تصویرش روی جلد مجله تایم چاپ شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر