کد خبر: 67984
A

حسین علیزاده: وای به حال مملکتی که صداوسیمای آن درکی از موسیقی ندارد

نشست رسانه‌ای سیزدهمین جشنواره ملی «موسیقی جوان» فرصتی را فراهم آورد تا حسین علیزاده انتقادات تندی را نسبت به کیفیت حضور استعدادهای نوجوان موسیقی در تلویزیون مطرح کند.

حسین علیزاده: وای به حال مملکتی که صداوسیمای آن درکی از موسیقی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ نشست رسانه‌ای و مراسم رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان روز یکشنبه ۳۰ تیرماه با حضور هومان اسعدی دبیر جشنواره، علی ثابت‌نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، حسین علیزاده، حمیدرضا اردلان، آذین موحد و مهرداد پاکباز از اعضای هیأت داوران در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حسین علیزاده عضو هیات داوران بحش موسیقی دستگاهی جشنواره موسیقی جوان هم در این نشست رسانه‌ای بیان کرد: تمام اتفاقات مثبتی که در جشنواره موسیقی جوان افتاده نشان دهنده عزمی است که توسط هنرمندانی چون هومان اسعدی و همکارانش شکل گرفته است. انجمن موسیقی ایران هم که مدیریت آن دائم در حال تغییر است سیاست‌های خوب خود را ادامه داده است. این جشنواره حرمتی پیدا کرده که هر مدیری در آنجا حضور پیدا می‌کند تلاش خود را می‌دهد که راه جشنواره را ادامه دهد. علی ثابت‌نیا هم در انجمن تلاش کرده تا اتحاد خوبی را در این رویداد فراهم کند و ما وقتی در این شرایط به کار مشغولیم واقعاً خوشحالیم.

او افزود: جشنواره موسیقی جوان یک رویداد مهم موسیقی است که واقعاً کار بزرگی را رقم زده است. مسلماً هر چیزی هم که پیشرفت می‌کند نشان دهنده تداوم یک حرکت است. این جشنواره یک رویداد پاک و معصوم است که هرکسی به آن نرسیده باخته است. متاسفانه یک نفر در صدا و سیما نیست که مسئولیتی برای موسیقی داشته باشد. آن‌ها فکر ضد فرهنگی دارند که اصلاً توجهی به موسیقی و رویدادهایی چون «موسیقی جوان» ندارند و وای به حال مملکتی که صداوسیمای آن درکی از موسیقی ندارد.

این هنرمند پیشکسوت تأکید کرد: ما همیشه معترض به موسیقی و شرایط آن هستیم که متاسفانه صدا و سیما در آن نقش زیادی دارد. متاسفانه وقتی جایی پولی نداشته باشد نهادی چون صدا و سیما وارد ان نمی‌شود. متاسفانه بعد از چهل سال دیگر دیر است که به این ماجرا بپردازیم اما ما وظیفه داریم که در این تریبون‌ها اعتراض خود را اعلام کنیم.

این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی با انتقاد از حضور برندگان جشنواره‌های موسیقی در برنامه‌های تلویزیونی پربیننده تصریح کرد: من به همه پدر و مادرها توصیه می‌کنم از چهره‌های این جشنواره سو استفاده نکنند. این بچه‌ها متاسفانه بعد از اینکه در جایی شهرت پیدا می‌کنند در جاهای دیگر مورد سو استفاده‌های تبلیغاتی قرار می‌گیرند. من به پدر و مادرهایی که دنبال چنین روشی برای شهرت کاذب هستند به شدت معترض هستم. چرا که چنین رویکردی موجب می‌شود کودکان پیشرفت نکنند. جالب اینکه صدا و سیما هم در این شرایط از کودکان حمایت می‌کند که به جای نفع به آن‌ها ضرر می‌رساند./ مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر