کد خبر: 69249
A

انتقاد عبدالجبار کاکایی از انتشار شعری مبتذل به نام او در فضای مجازی

عبدالجبار کاکایی از انتشار یک شعر مبتذل به نام او در فضای مجازی به شدت انتقاد و تاکید کرد که این کار پیش‌تر هم درباره آثار بزرگانی چون قیصر امین‌پور و سیمین بهبانی انجام شده است.

انتقاد عبدالجبار کاکایی از انتشار شعری مبتذل به نام او در فضای مجازی

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ این روزها شاهد رواج آثار ادبی نه چندان با کیفیت در حوزه شعر و ادبیات هستیم که نقد اهالی این حوزه را نیز به همراه داشته است چرا که سطح سلیقه مخاطبان را تنزل می‌بخشند.

عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه سرای باسابقه در این باره به خبرآنلاین ، گفت: «ابتذال هم برای خود جذابیت دارد، پیش پا افتاده حرف زدن، دور شدن از آن فضای تخیل، سهل پسندی و... اتفاقاتی است که در حوزه ادبیات ما امروز رخ داده است، بخشی از این اتفاقات را هم من در عالم موسیقی می‌بینم که ترانه‌های درست و درمان هنری که ارزش ماندگاری دارند خیلی مخاطب ندارند اما ابتذال خیلی راحت برای قشر وسیع کسانی که گرفتار حوزه شنیداری تجاری موسیقی شدند جذابیت دارد.»

او ادامه داد: «شعر هم اینطور است، الان در شبکه‌های اجتماعی شعری به نام من در حال پخش شدن است که یکی از مبتذل‌ترین شعرهاست و من روحم هم خبر ندارد چنین شعری گفته باشم. این شعر به این ترتیب است: «خون دل می نوشم و شعرم تراوش می کند، دوستانم غافل از مفهوم به به می کنند»، این شعر را هر روز در قالب‌های گرافیکی به نام من منتشر می‌کنند، کسانی که این گرافیک‌ها را طراحی می‌کنند نه شعرهای من را خواندند، نه از دیدگاه من به شعر نگاه کردند و این اتفاق تنها راجع به من رخ نداده است و برای بسیاری از بزرگان چون قیصر امین پور و سیمین بهبهانی این مسئله رخ داده و آثاری بسیار بی اصالت به نام این بزرگان پخش شده است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر