کد خبر: 93752
A

تهیه‌کننده «مختارنامه» درگذشت

محمود فلاح لحظاتی پیش در بیمارستان بعثت با کوله‌باری از کارهای ماندگار تلویزیونی خداحافظی کرد و آثاری همچون "مختارنامه" را از خودش به یادگار گذاشت.

تهیه‌کننده «مختارنامه» درگذشت
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمود فلاح تهیه‌کننده بسیاری از کارهای ماندگار تلویزیونی است. او را به تفنگ سرپر، خوش‌رکاب، خوش غیرت، وارث، بوی خوش زندگی، زیر چتر خورشید، آخرین انفجار، کلانتر و این روزها بیشتر به نامِ مختارنامه شناخته می‌شود. 
 
تهیه‌کننده‌ای که تا قبل از دوران نقاهت، همیشه آرزو داشت کارهای تاریخی، دینی و مذهبی برای رسانه ملّی تهیه کند و اصولاً کارهای سخت و مؤثر و طاقت‌فرسا را می‌پذیرفت تا سال‌ها برای آنتن تلویزیون به یادگار ماند. همان اتفاقی که برای کاری مثل "مختارنامه" افتاد. 
وضعیت جسمانی محمود فلاح تهیه‌کننده "مختارنامه" در ایام اربعین حسینی، به بیمارستان رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه درمانش آغاز شد. خبری که مونا فلاح دختر این تهیه‌کننده قدیمی سینما و تلویزیون در اختیار رسانه ها خبر داد. 

 

مونا فلاح در حالی که بعض و گریه تمام وجودش را فراگرفته بود و خبر درگذشت پدرش را اعلام کرد. بنابر پیگیری‌رساته ها هنوز زمان خاکسپاری محمود فلاح مشخص نیست و برنامه‌ریزی برای خاکسپاری به فردا موکول شده است. تهیه‌کننده قدیمی تلویزیون قرار است در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

 

دختر محمود فلاح پیش از این گفته بود پدرش به دلیل عارضه ریوی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بعثت بستری شده است. تهیه‌کننده 75 ساله تلویزیون در سبزوار به دنیا آمد. او 24 شهریور 1347 با مدرک فوق دیپلم برق به جمع کارمندان سازمان رادیو و تلویزیون پیوست. فلاح بعد از اخذ مدرک مهندسی برق و الکترونیک به عنوان تنظیم کننده واحدهای سیار و برنامه ریز رپورتاژ به کارش ادامه داد.

 

وی در جریان بازگشت امام خمینی(ره) به ایران و سخنرانی تاریخی در بهشت زهرا، نقشی محوری در پوشش تصویری مراسم 12 بهمن 1357 داشت. بعد از انقلاب، محمود فلاح در بخش های مختلف سازمان صداوسیما به فعالیت پرداخت و سال‌ها مدیرکل تولید این سازمان بود.

 

تجهیز و اعزام ده‌ها گروه به خطوط مقدم در زمان جنگ تحمیلی از جمله کارهای اوست. فلاح در سال 1375 بازنشسته شد، اما به همکاری‌اش با سازمان در قالب مشاور و تهیه‌کننده ادامه داد.

 

کارهایی محمود فلاح برای تلویزیون تهیه کرده که به قولِ امرالله احمدجو کارگردان شناخته شده سریال‌های تلویزیونی و از دوستان نزدیک محمود فلاح و کارگردان قدیمی تلویزیون، هیچ‌وقت کهنه نمی‌شوند بلکه در هر بار پخشِ مجدد، نکاتِ جدیدی را به رخِ مخاطب می‌کشد.

 

محمود فلاح با کوله‌باری از کارهای ماندگارِ تلویزیونی، چشم از جهان فروبست. مردی که در جریان ساخت "مختارنامه" دو بار سکته قلبی کرد اما با تمام این شرایط تمام همّ و غمّش ساخت این سریال تلویزیونی بود که بعد از 10 سال پخش هنوز رگه‌های تازه‌ای از آن برای مخاطب نمایان می‌شود. هر بار پخش، مخاطب را به وجد می‌آورد و دوست دارد تلویزیون چنین سریال‌هایی را خلق کند.
 
منبع: تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر