کد خبر: 95517
A

وزیر ارشاد: نشریات نگران نباشند، چاپخانه‌ها تعطیل نمی‌شوند/ محدودیت فعالیت کنسرت، تئاتر و موسیقی در دو هفته آتی ۲۴ ساعته است

سیدعباس صالحی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت‌های فرهنگی و هنری توضیح داد.

وزیر ارشاد: نشریات نگران نباشند، چاپخانه‌ها تعطیل نمی‌شوند/ محدودیت فعالیت کنسرت، تئاتر و موسیقی در دو هفته آتی ۲۴ ساعته است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیدعباس صالحی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت‌های فرهنگی و هنری توضیح داد.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره انتشار نشریات در صورت تعطیلی چاپخانه‌ها گفت: درباره محدودیت‌های دوهفته آتی، چاپخانه‌ها جزو گروه یک مشاغل محسوب شدند و بنابراین فعالیت خود را خواهند داشت و طبیعتاً برای روزنامه‌ها و سایر مواردی که با چاپخانه‌ها سروکار دارند، مشکلی پیش نمی‌آید.

وزیر ارشاد همچنین شائبه برگزاری کنسرت‌های موسیقی تا قبل از ساعت ۱۸ در دوهفته آینده را رد کرد و گفت: کلیه فعالیت‌های غیرضروری به‌کلی تعطیل است و این شامل همه فعالیت‌های هنری و سینمایی می‌شود. موضوعی که در این زمینه مطرح شده بود مربوط به پیش از محدودیت‌های این دو هفته بود که سالن‌های هنری و موسیقی اگر فاصله‌ی میان افراد را برمبنای ۵۰ درصد حفظ می‌کردند، فعالیت آنان مجاز بود.

صالحی یادآور شد: موضوع قیمت‌ بلیت‌ها نیز متناسب با این است که موظف به افزایش فاصله‌ها بودند و در نتیجه اگر سالنی ۵۰۰ نفر گنجایش داشت، بیش از ۲۵۰ نفر را نمی‌توانست در خود جا دهد.

او با اشاره به اینکه «متاسفانه ما این مشکل را در فضای سالن‌های تئاتر و سینما هم داریم» گفت: محدودیت‌های پیش‌آمده از ابتدای سال تاکنون شرایط سختی را برای عمده اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد کرده و منجر به پرهیز مردم از حضور در چنین اماکنی شده است. البته کمک‌های دولتی تا حدی جبران‌کننده این شرایط سخت بوده اما با جبران همه مشکلات فاصله داریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر