کد خبر: 99309
A

امیر عبدالهیان: سردار سلیمانی طبع شعر و شاعری خاص خود را داشتند

حسین امیرعبداللهیان عصر چهارشنبه (هفدهم دیماه) در اختتامیه اولین کنگره شعر «انتقام سخت» که در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش آن شهید، اظهار داشت: سردار سلیمانی طبع شعر و شاعری خاص خود را داشتند و اگر از خودشان خیلی شعر نگفتند

امیر عبدالهیان: سردار سلیمانی طبع شعر و شاعری خاص خود را داشتند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسین امیرعبداللهیان عصر چهارشنبه (هفدهم دیماه) در اختتامیه اولین کنگره شعر «انتقام سخت» که در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش آن شهید، اظهار داشت: سردار سلیمانی طبع شعر و شاعری خاص خود را داشتند و اگر از خودشان خیلی شعر نگفتند، ولی گاهی از جلسات که بیرون می آمدیم، مسیری را باهم طی می‌کردیم و می‌دیدم مواقعی که فشار کار زیاد است و زمانی که خیلی شاد و خرسند از کاری است که انجام داده، به تناسب آن اشعاری را می‌خواندند.

وی با اشاره به ویژگی های مکتب شهید سلیمانی گفت: اولین ویژگی مکتب سلیمانی ترسیم دکترین مقاومت هست که یک نظم جدید منطقه‌ای هست که ترسیم‌کننده حداکثری امنیت منطقه و جهان است.

امیرعبدالهیان با بیان اینکه در ۴۰سال گذشته آمریکایی ها و متحدانش تلاش کردن ترتیبات جدید سیاسی و امنیتی در منطقه ایجاد کنند که از آن به خاورمیانه بزرگ یاد می شد، گفت: سردار سلیمانی و همرزمانشان توانستند این ترتیبات را بشکنند و ترتیبات و نظم جدیدی تحت عنوان جبهه مقاومت ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه از سال۲۰۱۱میلادی که بیداری اسلامی شروع شد و شاهد افتادن حاکمان وابسته منطقه بودیم و این موج بصورت دومینو ادامه می‌یافت، اظهار داشت: جبهه مقابل تصمیم گرفت در این تحولات دستکاری کند و شرایطی که منطقه را به سمتی پیش می‌برد که کشورهای منطقه بالا آمده و رژیم صهیونیستی در حال تضعیف و فروپاشی هست را کاملا در یک عملیات مهندسی معکوس به شرایطی تبدیل کنند که اشغالگران قدس موقعیت اول را پیدا کنند و‌کشورهای اسلامی منطقه یا درگیر داعش یا اختلافات شیعه و سنی و یا قومی شوند که نتیجه آن تجزیه کشورهای منطقه باشد.

وی افزود: این تجزیه قرار بود از عراق و سوریه شروع شود و حتی عربستان سعودی متحد آمریکا هم به تجزیه کشیده شود.

امیر عبدالهیان تاکید کرد: کار بزرگ سلیمانی در ترجمان نگاه رهبری مقام معظم رهبری، به هم ریختن ترتیبات سیاسی و امنیتی و منطقه ای آمریکا و تمرکز بر دکترین مقاومت و ایجاد امید حداکثری در سایه ترتیبات جدید سیاسی و امنیتی  بنام جبهه مقاومت یا محور مقاومت است.

دستیار ارشد امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه سردار سلیمانی در حوزه فعالیت‌های خود از هیچ‌یک از شاخه‌های علم و فناوری غفلت نمی کرد گفت: زمانی که من در وزارت امور خارجه مسئولیت بخش عراق را بر عهده داشتم و سردار سلیمانی در نیروی قدس سپاه بودند درخواستی از من داشته و آن این بود که در اندیشکده‌های آمریکایی و اروپایی هر موضوعی را در مورد غرب اسیا مشاهده کردید به ما بفرستید تا ما استفاده کنیم.

امیرعبداللهیان افزود: واقعا وقتی که این مقالات کتابها می رسید در وزارت خارجه ترجمه می شود و میدیدم در اولین جلسه سردار سلیمانی مواردی را از آن مطالب استخراج و در راستای ماموریت خود مهندسی معکوس می کرد.

وی با اشاره به اینکه از رسانه در جای خود به دقت استفاده می‌کردند، گفت: زمانی به درخواست مقامات عراقی، در جمهوری اسلامی قرار شد مذاکره‌ای سه جانبه بین ایران و عراق و آمریکا با حضور طرف عراقی در بغداد انجام شود.

معاون سابق وزارت امور خارجه ادامه داد: سردار سلیمانی به عنوان کسی که مسئول پرونده عراق بود ده‌ها ساعت برای تیم مذاکره کننده که در آن موقع آقای کاظمی قمی مسئول آن بود وقت می گذاشت و همه احتمالات در آنجا بررسی می‌شد.

وی ضمن اشاره به اینکه از جمله نکاتی که سردار سلیمانی در در مذاکرات داشتند این بود که به من گفت که حواستان باشد که این خبرنگاران در خط مقدم کاری هستند که ما انجام می‌دهیم و کار اینها مهمتر از کاری هست که در مذاکره انجام می شود، تصریح کرد: ایشان می گفت چون هر کدام از شما می توانید بعد از مذاکره یک حرف را بزنید و طرف آمریکایی هم نشان داده که صداقت ندارد و خواهید دید در مذاکره به گونه‌ای با شما مذاکره خواهد کرد و در بیرون کنفرانس مطبوعاتی به گونه ای دیگر سخن خواهد گفت.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه در میز مذاکره هیچ یک از ویژگی های یک ابر قدرت و هژمونی بنا آمریکا را ندیدیم اظهار داشت آمریکایی ها در میز مذاکره به دلیل منطقه گفتمانی و مذاکراتی جمهوری اسلامی ایران باختند. مذاکره با نظارت سردار سلیمانی در سطح عالی خود دنبال می‌شد و این بخشی از کمکی بود که ما می توانستیم به دوستانمان در عراق بدهیم.

 

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها در میز مذاکره در برابر منطق و استدلال و گفتمان قوی هیات مذاکره کننده ایرانی که نشأت گرفته از اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود نتوانستند اهداف یک طرفه خود را پیش ببرند، گفت: از سفیر آمریکا رایان کراکر گرفته تا جانشین ژنرال پترائوس حاکم نظامی آمریکامقامات ارشد سازمان سیا در تیم مذاکره کننده آمریکا حضور داشتند ولی میز مذاکره را باختند ولی وقتی که بیرون آمدند یک سلسله دروغ را زنجیره وار مطرح کردند.

امیر عبداللهیان تأکید کرد: رسانه یک علم و هنر است و صرفا یک فناوری ارتباطی نیست و بکارگیری همه ظرفیت ها در راستای ماموریت اصلی یکی از ویژگی‌های مکتب سلیمانی هست.

وی با اشاره به اینکه ویژگی دیگر سردار سلیمانی عمل به تکلیف بود، اظهار داشت: سردار برای خدا کار می‌کرد، درحالی که شصت درصد خاک سوریه در اختیار دشمن قرار داشت ولی ۶۰ درصد از دست دادن خاک سوریه روحیه سردار سلیمانی را متزلزل نمی کرد.

دستیار ارشد امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سردار به گونه‌ای در جلسات صحبت می‌کرد و با طراحی وارد می شد گویی که وارد یک مرحله جدید از ادای تکلیف خود و جهادی شده که باید انجام بدهد اظهار داشت: در اوج سختی ها و فشارها چیزی که سردار را بشاش می‌کرد، دیدار با مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: در یک جلسه که من در آن نبودم رهبر معظم انقلاب به مسئولین هشدار دادند که تغییر در سوریه جغرافیای سیاسی منطقه را تغییر خواهد داد و بروید و به تکلیف خودتان عمل کنید.دومین فردی که از آن جلسه بیرون آمد سردار سلیمانی بود و من دیدم که سردار سلیمانی که از ماموریتی که به نتیجه رسانده بیرون آمده است.

دستیار ارشد امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مهم مکتب سردار سلیمانی تمرکز بر اجرای عدالت است و انتقام سخت بی تردید در مکتب سردار سلیمانی جای خود را دارد، گفت: وقتی داعش آن جسارت را به شهید حججی کرد انتقام سخت سردار سلیمانی چگونه انجام شد و انتقام سخت سردار سلیمانی قطعی و تغییرناپذیراست.

امیرعبدالهیان با بیان اینکه گاهی آمریکایی ها اینگونه القا می‌کنند که جمهوری خواهان بودند که سردار سلیمانی و همراهان او را مورد هدف قرار دادند و بستنی را آماده می کنند که اینگونه القا کنند که اگر از روز ۲۹ ژانویه ترامپ جنایتکار تروریست رفت و بایدن با همان رویکرد اما با روش دیگری روی کار آمد موضوع انتقام را سرد کنند و بگویند کسانی که آخر و عامل بودند اکنون کاری نیستند اظهار داشت: با صدای بلند اعلام می‌کنم که آمران و عاملان قطعا به سزای اعمالشان خواهند رسید، اما بدین معنا نیست که کاخ سفید از مسئولیت حقوقی خود فرار کند و توجیه کند و کاخ سفید و حکومت و دولت آمریکا مسولیت حقوقی و بین المللی خود را دارند و برای اجرای عدالت باید پاسخگو باشند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر