کد خبر: 99369
A

چرا ساندویچی باز است، اما تئاتر نه؟

نویسنده و کارگردان تئاتر ضمن گلایه از ادامه داشتن تعطیلی سالن‌های تئاتر و سینما می‌گوید: مشخص نیست چرا تئاتر و سینما باید تعطیل باشند، چرا یک ساندویچی که چندین نفر در آن منتظر گرفتن ساندویچ ایستاده‌اند باز است، اما سالن‌های سینما و سالن‌های تئاتر که سقف‌های بلندی دارند و می‌شود مخاطبان با فاصله‌گذاری اجتماعی در آنجا حاضر شوند، باید تعطیل باشند.

چرا ساندویچی باز است، اما تئاتر نه؟

به گزارشا دیده بان ایرن؛ امیر دژاکام نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه مشخص نیست چرا تئاتر و سینما باید تعطیل باشند، به مهر گفت: یک ساندویچی کوچک با ابعاد چهار در شش متر باز است و مقابل یخچال آن ۲۰نفر منتظر گرفتن ساندویچ ایستاده‌اند، اما سالن‌های سینما نظیر سینما آزادی و سالن‌های تئاتر نظیر سالن اصلی و تالار وحدت که سقف‌های بلندی دارند و حضور مخاطب با فاصله‌گذاری در آن‌ها کم‌خطر است، باید تعطیل باشند. بازار‌های خرید و فروش باز و مملو از جمعیت هستند، اما نمی‌دانم چرا باید سالن‌های سینما و تئاتر بسته بمانند.


دژاکام که طی یک سال اخیر نمایش «ایوب خان» را تمرین و تولید کرده و آمادگی لازم را برای اجرای عمومی دارد، درباره وضعیت اجرای این اثر در ماه‌های باقی‌مانده سال ۹۹، به مهر گفت: «ایوب خان» اثری آماده است و آن را بلافاصله بعد از پایان تعطیلات کرونایی تئاتر در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌بریم. وی یادآور شد: از بهمن سال ۹۸ تا الان نمایش «ایوب خان» همراه من بوده و در فضا‌های بازی، چون چیتگر، کاخ سعدآباد و آبشار تهران نیز اجرا‌های معدودی داشتیم ولی به دلیل قرمز شدن شرایط کرونایی تهران اجرای نمایش متوقف شد.

این هنرمند با سابقه تئاتر درباره هزینه‌های تولید نمایش «ایوب خان» و گروه بازیگری آن تصریح کرد: من روی گنج نخوابیده‌ام و متصل به سرمایه‌داری که بخواهد پول خود را از طریق هنر شست‌وشو دهد، نیستم. نمایش باید متکی به خود نمایش و متنی که دارای اندیشه است، باشد نه متکی به چوب و تخته و برخی بازیگران مطرح تکراری که همه نقش‌ها را به یک شکل بازی می‌کنند و توقعات و دستمزد‌های عجیب و غریب دارند.

بسیاری از هنرمندان و فعالان عرصه هنر‌های نمایشی معتقدند موضوع مهم آگاه کردن مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های مربوط به ویروس کروناست و مسئولان به جای تعطیلی سالن‌های تئاتر و سینما باید تمرکز خود را بر بالا بردن آگاهی و رعایت پروتکل‌ها بگذارند نه اینکه سالن‌های تئاتر و سینما را تعطیل کنند چراکه ما باید در زنده بودن چرخه جامعه تمام تلاش‌مان را برای کنترل کرونا انجام دهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر