کد خبر: 116946
A

گوشی گلکسی S۲۲ چه ویژگی هایی دارد+تصاویر

بر اساس اطلاعاتی جدید که از گوشی گلکسی S۲۲ منتشر شده است، این گوشی دارای باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی و شارژ ۲۵ واتی است. در گزارش وب گردی دیده بان ایران ویژگی های گلگسی S۲۲ سامسونگ بررسی شده است

گوشی گلکسی S۲۲  چه ویژگی هایی دارد+تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ گلکسی S22 و دیگر اعضای این خانواده، امید بعدی طرفداران سامسونگ برای ارائه دستگاهی تمام عیار هستند. سری Galaxy S21، فروش خیلی خوبی را تجربه نکرد. بنابراین، سامسونگ در این نسل می‌خواهد چیزهای بیشتری را برای ارائه به مشتریان داشته باشد. حال، پیش از رونمایی رسمی از پرچمداران سامسونگ، برخی از مشخصات سری Galaxy S22 منتشر شده است. این مشخصات، اطلاعاتی از باتری، نمایشگر و دوربین این سری را به ما می‌دهد.

بر اساس گزارشات تازه، سامسونگ قصد ندارد تا امسال در نسخه جهانی پرچمداران خود از تراشه اختصاصی Exynos استفاده کند. بلکه تراشه Snapdragon 898 جایگزین آن خواهد شد.

برخی از مشخصات سری گلکسی اس ٢٢

ابتدا از قطر و مشخصات نمایشگر این سری آغاز می‌کنیم. انتظار می‌رود که نسخه پایه سری Galaxy S22، دارای نمایشگری ۶.٠۶ اینچی باشد. نسخه پلاس و اولترا نیز به ترتیب با قطر‌های نمایشگر ۶.۵۵ و ۶.٨١ اینچی روانه بازار می‌شوند. برای یادآوری، گلکسی S21 از نمایشگری ۶.٢ اینچی، گلکسی اس ٢١ پلاس از نمایشگر ۶.٧ اینچی و گلکسی اس ٢١ اولترا نیز از نمایشگر ۶.٨ اینچی استفاده می‌کنند. گفتنی است که تمام اعضای سری Galaxy S22، دارای رفرش ریت ١٢٠ هرتزی نمایشگر می‌باشند.

هر چند که نسخه اولترا، با وضوح +QHD رونمایی می‌شود. بک پلین نمایشگر دو نسخه ارزان‌تر، از نوع LTPS است. این در حالی است که نوع این فناوری در نسخه اولترا، LTPO است. بنابراین، گلکسی اس ٢٢ اولترا مانند نسل قبل خود قابلیت تنظیم رفرش ریت متغیر بین ١ تا ١٢٠ هرتز را برای مصرف باتری بهتر دارد. اگر شایعات حقیقت داشته باشند، نسخه پایه این سری، کوچک‌ترین گوشی سری Galaxy S از سال ٢٠١٩ و پس از S10e خواهد بود. بنابراین، این دستگاه آماده رقابت با آیفون ١٣ مینی خواهد بود!

اما تمام مشخصات سری Galaxy S22، به بخش نمایشگر منتهی نمی‌شود. چرا که اکنون قصد داریم در مورد دوربین این سری صحبت کنیم. در بخش سیستم دوربین، گلکسی اس ٢٢ و گلکسی اس ٢٢ پلاس از سنسور اصلی ۵٠ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. این سنسور، دارای اندازه ١/١.۵۵” اینچی است. بعید نیست که سنسور مورد اشاره، همان ISOCELL GN1 سامسونگ باشد. لنز تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ٣ برابری و لنز فوق عریض در این گوشی‌ها، به سنسور ١٢ مگاپیکسلی تجهیز می‌شوند. از سوی دیگر، گلکسی اس ٢٢ اولترا از نسخه بهبود یافته سنسور ١٠٨ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده خواهد کرد. البته در برخی از شایعات، در مورد استفاده از سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی برای نسخه اولترا صحبت شده بود

نسخه اولترا، از ٣ سنسور کمکی با وضوح ١٢ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود. قابلیت زوم ٣ و ١٠ برابری اپتیکال از طریق دو لنز تله فوتوی مجزا میسر شده است. متأسفانه، باید بگوییم که ظرفیت باتری گلکسی S22 نسبت به نسل قبلی کم‌تر شده است. در حالی که نسل قبلی، مجهز به باتری ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی بود، ارزان‌ترین عضو این نسل دارای باتری ٣,٨٠٠ میلی آمپر ساعتی خواهند بود. البته کوچک‌تر شدن سایز نمایشگر نیز در این امر دخیل است.

باتری نسخه پلاس نیز ظرفیت ۴,۶٠٠ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. باتری نسخه اولترا نیز دارای ظرفیت ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی خواهد بود و تفاوتی با قبل نخواهد داشت. اطلاعی از شارژر این گوشی‌ها در دسترس نیست. اما بنابر برخی شایعات، نسخه اولترا به شارژر ۴۵ یا ۶۵ واتی تجهیز خواهد شد. دیگر موضوع، همان استفاده از Snapdragon 898 در نسخه جهانی سری Galaxy S22 است. این موضوع، به دلیل مشکل موجودی Exynos 2200 رخ خواهد داد.

جزییات بیشتر در باره گوشی سامسونگ 

سرویس فاش کننده اطلاعات Ice Universe طی هفته گذشته در مراسم معرفی گلکسی S۲۲ سامسونگ شرکت کرد و جزئیات چیپست و دوربین و همچنین سرعت شارژ S۲۲ Ultra را آشکار کرد.

آخرین اطلاعات فاش شده پیرامون گلکسی S۲۲ نشان می‌دهد که این گوشی دارای باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی است.

نکته جالب اینجاست که S۲۲+ و S۲۲ Ultra  با شارژر ۴۵وات شارژ می‌شوند که این تفاوت بین سه مدل است و شما هنوز باید پول بیشتری برای شارژر واقعی پس انداز کنید، زیرا به احتمال زیاد سامسونگ در جعبه آن را ارائه نمی‌دهد.

گفته می‌شود S۲۲ از نظر طول، عرض و ضخامت کوچکتر از آیفون ۱۳ است که اخیراً معرفی شده است و ابعاد آن ۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۷ میلی متر است.

این به نوبه خود S۲۲ را فشرده‌ترین پرچمدار سامسونگ از زمان گلکسی S۱۰e می‌کند و آخرین افشای اطلاعات، یک صفحه نمایش ۶.۰۶ اینچی مورب را مشخص می‌کند.

1132981_235

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر