کد خبر: 124052
A

مراحل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در سال ۲۰۲۲

با ورود ماجرای کرونا به ایران بسیاری از کسب و کار ها بفکر راه اندازی سایت و اینترنتی کردن کسب و کار خود افتادن. به نوعی می توان گفت قبل از کرونا فرهنگ خرید اینترنتی در بین مردم رواج نداشت و اغلب کاربران فضای اینترنت به سختی به وب سایت ها برای خرید اینترنتی اعتماد می کردند. پس از کرونا مردم کمی با خرید اینترنتی کنار آمده اند و اکنون در ایران بیش از 60% خرید های روزانه خود را اینترنتی انجام می دهند.

مراحل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در سال ۲۰۲۲

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با ورود ماجرای کرونا به ایران بسیاری از کسب و کار ها بفکر راه اندازی سایت و اینترنتی کردن کسب و کار خود افتادن. به نوعی می توان گفت قبل از کرونا فرهنگ خرید اینترنتی در بین مردم رواج نداشت و اغلب کاربران فضای اینترنت به سختی به وب سایت ها برای خرید اینترنتی اعتماد می کردند. پس از کرونا با ارائه خدمات خوب و با کیفیتی مانند فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، مردم کمی با خرید اینترنتی کنار آمده اند و اکنون در ایران بیش از 60% خرید های روزانه خود را اینترنتی انجام می دهند. پس اگر کمی واقع بینانه نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که تا چند سال آینده کسب و کارهای فیزیکی از بین خواهند رفت و بهتر است به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود باشیم. اکنون در این مطلب قصد داریم این فرآیند راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را بررسی کنیم اگر شما هم دارای یک کسب و کار اینترنتی هستید و یا می خواهید کسب و کار فیزیکی خود را به فضای آنلاین منتقل کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

برای آنکه بتوانیم یک کسب و کار فیزیکی را به یک کسب و کار آنلاین تبدیل کنیم تیم به یک سری ابزار نیاز دارید که در ادامه قصد داریم آنها را بررسی کنیم.

طراحی سایت

یکی از اصلی ترین ادم آنها در یک کسب و کار اینترنتی داشتن وب سایت است. وب سایت در فضای اینترنت حکم شناسنامه کسب و کار شما را دارد. پس در ابتدایی ترین مرحله برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به سراغ طراحی سایت می رویم. برای طراحی سایت روش های مختلفی وجود دارد. شما می توانید برای پروژه طراحی سایت خود به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید و به آنها سفارش طراحی سایت دهید. آنها در یک لیست موارد مورد نیاز شما در وبسایت را از شما پرسیده و آن را برای شما فاکتور می کنند و پروژه طراحی سایت شما پس از از عقد قرارداد و پرداخت مبلغ آن شروع خواهد شد. همچنین می توانید در سایت های کاریابی مانند پونیشا افراد متخصص را که به صورت دورکاری پروژه‌های مختلف را انجام می دهند پیدا کرده و پروژه طراحی سایت خود را به آنها بسپارید. آنها نیز پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز برای وب سایت پروژه طراحی سایت شما را آغاز خواهند کرد. تمامی مجریان طراحی سایت برای وب سایت شما دو راه بیشتر ندارد راه اول استفاده از سایت ساز های رایگان مانند وردپرس است است و راه دوم برنامه نویسی از صفر برای شما است. قیمت طراحی سایت اختصاصی همیشه گران تر از طراحی سایت با وردپرس بوده است است چرا که در طراحی سایت اختصاصی تمامی نیازهای شما از صفر و پایه برنامه نویسی خواهد شد اما در وب سایت های وردپرسی بسیاری از امکانات مورد نیاز شما به صورت آماده وجود دارد و طراح تنها نیاز است آنها را تنظیم کند. در نهایت پس از گذراندن یک ماه حداقل برای طراحی وبسایت اکنون شما دارای یک وب سایت در زمینه کسب و کار خود هستید وب سایت شما یا فروشگاهی است یا خدماتی که این بسته به نوع کسب و کار شما متغیر می باشد افرادی که دارای محصول هستند باید وب سایت فروشگاهی داشته باشند و افرادی که دارای ارائه خدمات به مشتریان خود می باشند باید دارای وب سایت خدماتی باشند. اکنون زمان آن رسیده که بازدیدکنندگان را به وبسایت خود منتقل کنیم تا بتوانیم از وبسایت خود بازخورد مورد نیاز را دریافت کنیم  پس به سراغ مرحله بعدی یعنی سئوی سایت می‌رویم.

سئو سایت

سئوی سایت در واقع به ما کمک می کند بتوانیم از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل بازدید کننده برای وب سایت خود بیاوریم. اگر وب سایت داشته باشیم اما از سرویس سو استفاده نکنیم قع همانند این است که ما یک فروشگاهی در سطح شهر راه‌اندازی کرده‌ایم اما هیچکدام از مردم نمی‌دانند که این فروشگاه راه اندازی شده است. پس باید از یک طریقی نام فروشگاه خود را به گوش همه مردم برسانیم تا بتواند به فروشگاه ما سر بزند. سئو سایت در واقع به وب سایت ما کمک می کند بتواند در گوگل در کلمات پر جستجو رتبه های برتر را کسب کند و از همین طریق بازدیدکنندگان زیادی را به وب سایت هدایت می‌کند. سئو SEO در واقع به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد. پس از آن که به وب سایت خود را طراحی کردید گفتیم که زمان آن رسیده تا به سراغ استفاده از سرویس سئو بروید تا بتوانید با بالا رفتن بازدید کننده فروش خود را بالا برد. برای اجرای فرایند سئو راه های مختلفی وجود دارد. شرکت های زیادی در سطح ایران و اصفهان خدمات سئو سایت تضمینی را ارائه می دهد که می توانید با آنها وارد قرارداد شوید و فرایند بهینه سازی وب سایت خود را به آنها بسپارید. یکی از بهترین شرکت های خدمات سئو سایت تضمینی شرکت سئو جی اچ می باشد. شرکت سئو جی اچ یکی از برترین ارائه دهندگان خدمات سئو و بهینه سازی سایت در ایران می باشد که در چندین سال فعالیت خود توانسته افتخارات خوبی را در این زمینه نصیب خود کند و ما به شما پیشنهاد می کنیم برای عقد قرارداد سئوی سایت خود به وب سایت شرکت سئو جی اچ (https://grayhatseo.ir/) سربزنید و از خدمات آنها استفاده کنید. همچنین یکی دیگر از راه‌های اجرای فرایند بهینه سازی وب سایت رفتن به سراغ آموزش سئو است. شما می توانید با شرکت در دوره های آموزش سئو فرایند بهینه سازی وب سایت را خودتان انجام دهید اما این را در نظر داشته باشید که پرداختن به آموزش سئو می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. زمانی که در حال گفت و گو در مورد آن هستیم می تواند حداقل به یک الی دو سال خط بشود. اگر کسب و کار اینترنتی شما فرصت گذراندن این بازه زمانی برای حرفه ای شدن در زمینه سئو را دارد می توانید به سراغ آموزش سئو بروید اما اگر این زمان برای شما مناسب نیست و می تواند کسب و کار شما را عقب بیندازد بهتر است آموزش سئو را کنار گذاشته و به سراغ همکاری با افراد متخصص در این زمینه برویم که همانطور که در بالا اشاره کردیم می توانیم بهترین متخصص سئو اصفهان (https://grayhatseo.ir/seo/isfahan/) را در وبسایت سئو جی اچ پیدا کنید و با آنها قرارداد خود را پیش ببرید.

تولید محتوا

پس از آنکه فرآیند طراحی سایت و سئو و بهینه سازی وب سایت خود را انجام دادید اکنون نیاز است تا آن را در زمان‌های مختلف آپدیت و به روز نگه دارید. همچنین نیاز است نیازهای مختلف کاربران خود را در وب سایت قرار دهید که با تأمین این نیازها می توانید بازدیدکننده و کاربران و افراد بیشتری را به وبسایت خود دعوت کنید. ید محتوا به شما کمک می کند تا بتوانید در سایت خود را همیشه به روز نگه دارید و خوراک کاربران خود را تهیه کنید تولید محتوا در شبکه های اجتماعی نیز انجام می شود شبکه‌هایی مانند اینستاگرام می‌تواند با تولید محتوا برای شما بازخورد زیادی را داشته باشد. در این مطلب سعی کردیم مراحل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را به شما آموزش دهیم یک شرکت خوب در زمینه خدمات سئو یعنی سئو جی اچ را به شما معرفی کردیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر