کد خبر: 124744
A

با عجیب‌ترین رشته‌ های دانشگاهی در جهان آشنا شوید/ از هری پاتر تا رشته های سیرک، ماجراجویی و مرده شناسی تا رشته اوقات فراغت!

تحصیل در رشته هری پاتر در دانشگاه دورام انگلستان، رشته هک کردن کامپیوتر با نیست خوب(هک اخلاقی) دانشگاه ایالتی داکوتا در آمریکا، آموزش لذت کار با زباله دردانشگاه سانتا کلارا در کالیفرنیا، ساعت‌شناسی در دانشگاه بیرمنگام‌سیتی انگلستان، رشته سیرک در دانشگاه بث‌اسپا دربریتانیا، رشته ماجراجویی دردانشگاه ایالتی پلیموث آمریکا، رشته اوقات فراغت در دانشگاه‌های بیرمنگام و ساسکس انگلستان و... جزو عجیب ترین رشته هاست!

با عجیب‌ترین رشته‌ های دانشگاهی در جهان آشنا شوید/ از هری پاتر تا رشته های سیرک، ماجراجویی و مرده شناسی تا رشته اوقات فراغت!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اگر می‌خواهید در رشته تحصیلی غیرمعمولی درس بخوانید، در اینجا فهرست برخی از این رشته‌ها را آورده‌ایم:

 تحصیل در رشته هری پاتر و عصر تخیل

تحصیل در رشته هری پاتر در دانشگاه دورام انگلستان که فضای آن تقریبا شبیه مدرسه جادوگری هاگوارتز است آرزوی بسیاری از دانشجویان است. دانشگاه دورام در رشته تحصیلی «هری پاتر و عصر تخیل»، یک واحد درسی ارائه می‌دهد که در آن فضای اجتماعی، فرهنگی و تحصیلی موجود در رمان هری پاتر و چیزی که آن را محبوب کرده است را بررسی می‌کند. البته در دانشگاه حقوق کلکته هند هم این واحد درسی ارائه می‌شود و در طول ترم ۴۵ ساعت دانشجویان در مورد تشابهات سیستم قضایی و فرهنگ اجتماعی فضای رمان هری‌پاتر و وضعیت واقعی موجود در دنیا گفتگو می‌کنند.

 در رشته هک اخلاقی چه می‌خوانید؟

ممکن است از خودتان بپرسید، «هک اخلاقی! واقعا هک کردن چگونه می‌تواند اخلاقی باشد؟» به عبارت دیگر، هک کردن یک سیستم کامپیوتری با نیت خوب، هک اخلاقی گفته می‌شود. وقتی هکر‌هایی وجود دارد که به‌طور غیرقانونی وارد سیستم‌های کامپیوتری می‌شوند و اطلاعات مهم را می‌دزدند و صدماتی به سیستم می‌زنند، پس باید افرادی هم به هک کردن مسلط باشند تا بتوانند جلوی هکر‌های مخرب را بگیرند. دانشگاه ایالتی داکوتا در آمریکا گرایش هک اخلاقی را برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی علوم کامپیوتر طراحی کرده است. در این گرایش افراد به‌روزترین مهارت‌های امنیتی، مانند امنیت سایبری، آزمایش نقاط ضعف، مدیریت بحران‌های ناشی از هک و موارد دیگر در این زمینه را می‌آموزند.

آموزش لذت کار با زباله در دانشگاه 

در دانشگاه سانتا کلارا در کالیفرنیا یک واحد درسی وجود دارد که از دانشجویان خواسته می‌شود زباله‌ها را طوری بررسی کنند که انگار باستان‌شناسانی در حال حفاری گنجی پنهان هستند. استادی که این واحد درسی را تدریس می‌کند می‌گوید، ایده اصلی این است که به دانشجویان نشان دهند، جوامع با زباله‌ها هر رفتاری داشته باشند، همان شیوه را در مراقبت از محیط‌زیست خود به‌کار می‌برند.

اندازه‌گیری زمان را در دانشگاه بیاموزید!

دانشجویان رشته درسی ساعت‌شناسی در دانشگاه بیرمنگام‌سیتی انگلستان تمام وقت خود را به اندازه‌گیری زمان اختصاص می‌دهند و بعد‌ها از هنر ساعت‌سازی استفاده کرده و آن را با علم اندازه‌گیری ترکیب می‌کنند و می‌توانند حرفه‌ای خوب در صنعت ساعت‌سازی لوکس در بریتانیا برای خود دست‌وپا کنند. آن‌ها حتی می‌توانند کسب‌وکاری مرتبط با ساخت انواع ساعت راه‌اندازی کنند.

رشته‌ دانشگاهی مردم‌گیاه‌شناسی

اگر عاشق گیاهان هستید و محل زندگی‌تان را پر از گل و گیاه کرده‌اید، پس این رشته تحصیلی مناسب‌تان است. انسان در طول تاریخ رابطه جالبی با گیاهان داشته است و در این رشته تحصیلی با روشی علمی این رابطه بررسی می‌شود. در این رشته دانشجویان به مطالعه چگونگی درک انسان از گیاهان و واکنش به آنها، روش استفاده از گیاهان، تغییر ساختار گیاهان و موارد دیگر می‌پردازند.

این رشته تحصیلی که دوره آن یکساله است، برای افرادی که قصد ادامه تحصیل و تحقیق در دکترای گیاه‌شناسی و محیط‌زیست دارند، ایده‌آل است.

تحصیل در رشته مهندسی آتش در بریتانیا

در دانشگاه لنکشایر مرکزی در بریتانیا، رشته‌ای به نام مهندسی آتش وجود دارد. در واقع این رشته تحصیلی برای افرادی است که می‌خواهند در آتش‌نشانی خدمت کنند و داشتن این مدرک می‌تواند امتیازی عالی برای شاغل شدن‌شان در این حرفه باشد. دانشجویان این رشته هر آنچه که مربوط به مهار آتش است را کاملا می‌آموزند.

در رشته سیرک و عملکرد فیزیکی تحصیل کنید

دانشگاه بث‌اسپا دربریتانیا این رشته درسی را برای افرادی ترتیب داده است که علاقه‌مند به بررسی عملکرد فیزیکی و مطالعه جاذبه و زمان هستند. ممکن است این رشته به نظر خیلی جذاب بیاید، اما هر کسی نمی‌تواند به‌راحتی از این رشته فارغ‌التحصیل شود. فارغ‌التحصیلان این رشته مجموعه‌ای از مهارت‌ها را می‌آموزند که دلقک‌بازی جایی در آن ندارد.

دانشگاهی برای آموزش رشته ماجراجویی

در این رشته تحصیلی در دانشگاه ایالتی پلیموث آمریکا، دانشجویان یاد می‌گیرند حداکثر استفاده را از فضای بیرون از خانه ببرند. همچنین آن‌ها می‌آموزند چگونه افراد از هر سنی را در معرض انواع ماجراجویی‌های چالش‌برانگیز قرار دهند تا آن‌ها بهتر بتوانند خود و توانایی‌هایشان را کشف کنند. وقتی صحبت از مقدار جذاب و مفرح بودن رشته‌ای شود، مسلما این رشته برنده واقعی است.

رشته اوقات فراغت در دانشگاه 

این رشته تحصیلی شاخه‌ای از علوم اجتماعی است که روی بررسی اوقات فراغت و درک آن متمرکز است. انواع تفریح (فعالانه و غیرفعالانه) و گردشگری از مباحث اصلی این رشته تحصیلی است. این رشته اولین بار در دانشگاه‌های بیرمنگام و سپس ساسکس انگلستان ارائه شد و دانشجویان می‌توانند تا مقطع لیسانس در این رشته درس بخوانند.

علم مرده‌شناسی در دانشگاه آمریکایی

مطالعه اجساد از طریق انجام امور مربوط به مردگان از وظایف دانشجویان این رشته تحصیلی در آمریکاست. فارغ‌التحصیلان در آینده مدیر تشییع جنازه می‌شوند و آن‌ها باید بتوانند اجساد را مومیایی کنند. در واقع در برخی از ایالت‌های آمریکا مردم درخواست مومیایی شدن پس از مرگ را می‌دهند.

از دیگر رشته‌های عجیب و غریب می‌توان به رشته‌های تخصص در حراجی، نوازندگی نی اسکاتلندی، علوم نانوایی، مطالعه اثر بیتلز‌ها در جامعه مدرن، موج‌سواری، تعمیرات اسلحه و مطالعه اثر بیانسه (خواننده معروف سیاهپوست آمریکایی) روی درک افراد در مورد نژاد، طبقه زندگی، جنسیت و مسائل جنسی اشاره کرد.

منبع: جامعه 24

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر