کد خبر: 129103
A

"یاسمین مقبلی" یکی از فرماندهان ناسا شد

ناسا و آژانس فضایی اروپا دو فضانورد را برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی در مأموریت "کرو-۷" ( Crew-7) شرکت "اسپیس‌ایکس" انتخاب کردند که قرار است "یاسمین مقبلی" فضانورد ایرانی تبار ناسا این ماموریت را فرماندهی کند.

"یاسمین مقبلی" یکی از فرماندهان ناسا شد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ به نقل از ناسا،با اعلام ناسا، "یاسمین مقبلی"(Jasmin Moghbeli) فضانورد ناسا که اصالتاً ایرانی است و "آندریاس موگنسن" (Andreas Mogensen) فضانورد آژانس فضایی اروپا به ترتیب به‌عنوان فرمانده و خلبان فضاپیما در این مأموریت شرکت اسپیس ایکس حضور خواهند داشت.

انتظار می‌رود این ماموریت زودتر از سال ۲۰۲۳ میلادی انجام نشود.

قرار است ماموریت "کرو-۷" توسط موشک "فالکون ۹"( Falcon ۹) شرکت اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا انجام شود تا دو سرنشین آن به دیگر فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی ملحق شوند.

یاسمین مقبلی که در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان فضانورد ناسا انتخاب شد، در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه ام‌آی‌تی تحصیل کرد و کارشناسی ارشد خود در این رشته را در مدرسه عالی نیروی دریایی آمریکا در کالیفرنیا به پایان رسانده است و قرار است در ماموریت " کرو-۷" اولین پرواز فضایی خود را تجربه کند.

"یاسمین مقبلی" متولد سوم تیر ۱۳۶۲ خورشیدی، خلبان و سرگرد نیروی دریایی آمریکا و فضانورد ایرانی-آمریکایی ناسا است. وی بیش از دو هزار ساعت پرواز با ۲۵ نوع هواپیمای مختلف را در سابقه کاری خود دارد.

ناسا در رابطه با "آندریاس موگنسن" دانمارکی نیز اعلام کرد که قرار است او دومین سفر خود به ایستگاه فضایی را تجربه کند و تاکنون نزدیک به ۱۰ ساعت را در فضا سپری کرده. در حال حاضر نیز به عنوان افسر رابط آژانس فضایی اروپا در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون مشغول به کار است./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر