کد خبر: 130277
A

کدام گوشی‌های اندرویدی بیشترین تشعشع را دارند؟

بر هیچ کس پوشیده نیست که تلفن‌های هوشمند امواج و تشعشاتی دارند که البته سطح یکسانی ندارد. نتایج یک بررسی جدید از مدل‌های تلفن هوشمندی که بیشترین میزان تشعشع را دارند، نتایج شگفت انگیزی داشته است.

کدام گوشی‌های اندرویدی بیشترین تشعشع را دارند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛بر هیچ کس پوشیده نیست که تلفن‌های هوشمند امواج و تشعشاتی دارند که البته سطح یکسانی ندارد. نتایج یک بررسی جدید از مدل‌های تلفن هوشمندی که بیشترین میزان تشعشع را دارند، نتایج شگفت انگیزی داشته است.

62233147

مدل‌های قدیمی پیکسل، وان پلاس و سونی ایکس پریا در صدر فهرست گوشی‌های اندرویدی هستند که بیشترین تشعشع را دارند.

طبق گزارش بنکلِس تایمز، بعضی از این مدل‌های قدیمی، گوشی‌های گوگل، سونی، موتورولا، وان پلاس، اوپو و ZTE هستند که بیشترین تشعشع را دارند. مدل ایج (Edge) موتورولا در صدر فهرست گوشی‌های منتشرکننده بیشترین میزان تشعشع قرار دارد و پس از آن مدل Axon ۱۱ ۵G شرکت ZTE و وان پلاس ۶T قرار می‌گیرند.

همچنین چند مدل گوشی پیکسل گوگل و سونی ایکسپریا در رتبه های بالای این فهرست قرار دارند که شامل پیکسل ۳، پیکسل ۳XL، پیکسل ۴a، ایکسپریا XA۲ Plus، ایکسپریا XZ۱ کامپکت و وان پلاس ۶/۶T است

باید خاطرنشان کرد که این دستگاه‌ها تا دو تا پنج سال قبل در میان بهترین گوشی‌های اندرویدی قرار داشتند بنابراین شمار افرادی که اکنون از آنها استفاده می‌کنند، احتمالا اندک است.

وب سایت اندروید سنترل تلاش کرد اظهارنظر مقامات برندهای نام برده شده در این گزارش دریافت کند اما تا زمان تنظیم گزارش خود موفق نشد.

مطالعه انجام گرفته روی دستگاه‌ها بر مبنای SAR یا نرخ مخصوص جذب بوده است که نشان می‌دهد بدن انسان چقدر سریع انرژی فرکانس رادیویی را دریافت می کند.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا حداکثر سطح SAR را ۱.۶ وات به ازای هر کیلوگرم تعیین کرده است. بر همین مبنا، موتورولا ایج بدترین سطح تابش امواج را دارد.

بر اساس گزارش وب سایت اندروید سنترال، در حال حاضر هیچ شواهد علمی معتبری از مشکلات سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض امواج و تشعشعات منتشر شده از تلفن‌های همراه وجود ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر