کد خبر: 138596
A

قرارداد اسرائیل برای خرید هواپیمای سوخت‌رسان

شرکت بوئینگ اعلام کرد که با دولت اسرائیل یک قرارداد به ارزش ۹۲۷ میلیون دلار برای فروش ۴ فروند هواپیمای سوخت‌رسان «کی‌سی-۴۶ای» امضا کرده است.

قرارداد اسرائیل برای خرید هواپیمای سوخت‌رسان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شرکت بوئینگ  اعلام کرد که با دولت اسرائیل یک قرارداد به ارزش ۹۲۷ میلیون دلار برای فروش ۴ فروند هواپیمای سوخت‌رسان «کی‌سی-۴۶ای» امضا کرده است.

بر اساس اعلام شرکت بوئینگ، تحویل هواپیماهای سوخت‌رسان «کی‌سی-۴۶ای» به نیروی هوایی ارتش اسرائیل از سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود.مقام‌های نظامی اسرائیلی دریافت هواپیماهای سوخت‌رسان «کی‌سی-۴۶ای» را برای عملیات جنگی طولانی از جمله حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران، مهم توصیف می‌کنند.

هواپیماهای بوئینگ‌ «کی‌سی-۴۶» که ویژه سوخت‌گیری در هوا برای جنگنده‌ها است توانایی پرواز تا اهدافی در ۱۱ هزار کیلومتر دورتر را دارند و می‌توانند ۱۱ تا ۱۲ ساعت در هوا بمانند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، این هواپیماها برای ارتش اسرائیل اهمیت حیاتی دارد زیرا این کشور را برای «حمله موفقیت‌آمیز به ایران» قادر می‌سازد.

پیشتر مقام‌های اسرائیلی از آمریکا خواسته بودند تا بوئینگ‌های «کی‌سی-۴۶» سفارش داده شده را زودتر از موعد اعلام شده در اختیار این کشور قرار دهد اما واشنگتن با این درخواست مخالفت کرده بود.

اسرائیل اعلام کرده است که بوئینگ‌های «کی‌سی-۴۶» را برای جایگزین کردن با هواپیماهای سوخت‌رسان کنونی خود که قدمتی ۵۰ ساله دارد، خریده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر