کد خبر: 139348
A

زنبورهای ملکه هم عزادار شدند!

برخی زنبورداران و تاریخ‌نگاران افسانه‌های قومی و اجدادی می‌گویند که «مطلع کردن زنبورها» از مرگ پادشاه یا ملکه کار مرسومی است که به صدها سال قبل باز می‌گردد. آن‌ها می‌گویند اگر این رسم رعایت نشود، عواقب شومی در پی خواهد بود.

زنبورهای ملکه هم عزادار شدند!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روزنامه دیلی میل در گزارشی اختصاصی نوشت که زنبوردار سلطنتی دربار انگلیس، به زنبورهای ملکه الیزابت دوم خبر داده که او از دنیا رفته است.

شاید از خودتان بپرسید که آیا واقعا زنبورها باید بدانند ملکه فوت کرده است؟ آیا مگر مرگ ملکه ۹۶ ساله انگلیس، برای زنبورها اهمیتی دارد یا آن‌ها می‌توانند متوجه این مسئله بشوند؟ اصلا مگر برای زنبورها فرقی دارد که چه کسی عسل‌شان را می‌خورد؟!

با این حال، برخی زنبورداران و تاریخ‌نگاران افسانه‌های قومی و اجدادی می‌گویند که «مطلع کردن زنبورها» کار مرسومی است که به صدها سال قبل باز می‌گردد. آن‌ها می‌گویند اگر این رسم رعایت نشود، عواقب شومی در پی خواهد بود.

قدیمیان در قرون ۱۸ و ۱۹ باور داشتند که کوتاهی در این رسم، عواقب سختی دارد، از جمله مرگ آن‌ها یا فرارشان از کندوها. آن‌ها همچنین باور داشتند که ممکن است رعایت نکردن این رسم باعث شود زنبورها دیگر عسل تولید نکنند!

به همین ترتیب، زنبورداران سلطنتی انگلیس هم از ترس اینکه مبادا زنبورهای باکینگهام اعتصاب کنند یا عسل‌ آن‌ها خشک شود (!) آن‌ها را از مرگ ملکه‌شان مطلع کرده و روی کندوهایشان روبان سیاه چسباندند.

 زنبورها از مرگ ملکه مطلع شدند! | نگرانی باکینگهام از خشک شدن عسل زنبورها! |  به زنبورها اطلاع دادند چارلز سوم اکنون شاه است

زنبورداران همچنین به زنبورها اطلاع دادند که چارلز سوم اکنون شاه کشور شده است.

مارک نورمن، یک پژوهشگر فرهنگ عامه (فولکلور) می‌گوید: این یک سنت قدیمی و جاافتاده است، اما به ندرت چیزی درباره آن می‌شنویم.

بر اساس این سنت دیرینه، زنبورها عضوی از خانواده هستند و باید از وقایع مهم خانواده خود، مانند مرگ یا تولد اعضا باخبر شوند. به همین دلیل است که پس از مرگ یک شخص، زنبورداران سراغ کندوها رفتند و پس از زدن چند ضربه آرام، به زنبورها می‌گویند که یکی از اعضای خانواده از دنیا رفته یا عضو جدیدی به آن‌ها اضافه شده است.

البته به نظر نمی‌رسد که زنبورداران باکینگهام واقعا نگران مرگ زنبورها یا اعتصاب آن‌ها بودند، بلکه این کار را باانگیزه رعایت سنت‌های قدیمی خود انجام دادند.

منبع: مشرق

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر