کد خبر: 139892
A

ماموریت انتحاری کاوشگر ناسا؛ شمارش معکوس برای تغییر مسیر حرکت یک سیارک

اداره کل ملی هوانوردی و فضا در آمریکا (ناسا) در نظر دارد دوشنبه شب کاوشگر فضایی «دارت» را به یک سیارک بکوبد تا برای اولین بار تلاشی در راستای تغییر مسیر حرکت سیارک‌ها صورت بگیرد.

ماموریت انتحاری کاوشگر ناسا؛ شمارش معکوس برای تغییر مسیر حرکت یک سیارک

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اداره کل ملی هوانوردی و فضا در آمریکا (ناسا) در نظر دارد دوشنبه شب کاوشگر فضایی «دارت» را به یک سیارک بکوبد تا برای اولین بار تلاشی در راستای تغییر مسیر حرکت سیارک‌ها صورت بگیرد.

سیارک دیمورفوس که در جریان ماموریت فضایی «دارت» مورد هدف قرار خواهد گرفت ۱۱ میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد و خطری برای بشر محسوب نمی‌شود. اخترشناسان در سراسر جهان ماموریت «دارت» و تاثیر آن را دنبال خواهند کرد.

قرار است آژانس فضایی اروپا با ماموریت «هرا» پس از برخورد کاوشگر فضایی «دارت» با سیارک دیمورفوس تاثیر آن را بررسی کند. سفینه «هرا» قرار است ماه اکتبر سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب شود.

سفینه «هرا» در سال ۲۰۲۶ به سیارک دیمورفوس خواهد رسید تا میزان تاثیر برخورد «دارت» با آن را بسنجد.

کاوشگر فضایی «دارت» ماه نوامبر سال گذشته از ایالت کالیفرنیای آمریکا به فضا پرتاب شد. این کاوشگر اکنون پس از سفری ۱۰ ماهه با سرعت ۲۰ هزار کیلومتر بر ساعت سیارک دیمورفوس را در ماموریتی «انتحاری» هدف خواهد گرفت.

لحظه برخورد «دارت» با این سیارک به طور مستقیم از طریق کانال ویدئویی ناسا پخش خواهد شد. تلسکوپ‌های فضایی هابل و جیمز وب بر برخورد «دارت» با دیمورفوس نظارت خواهند کرد.

به گفته اخترشناسان تعداد بسیاری کمی از سیارک‌های به طور بالقوه برای کره زمین خطرناک هستند. این در حالی است که به گفته آنها هیچ کدام از این سیارک‌ها طی یک قرن آینده خطری برای زمین محسوب نمی‌شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر