کد خبر: 140060
A

ایلان ماسک: اسپیس ایکس بیش از ۱ میلیون ترمینال استارلینک تولید کرده است

ایلان ماسک اعلام کرده که اسپیس ایکس تا به امروز بیش از 1 میلیون ترمینال برای اینترنت ماهواره ای استارلینک تولید کرده است.

ایلان ماسک: اسپیس ایکس بیش از ۱ میلیون ترمینال استارلینک تولید کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اینترنت ماهواره ای استارلینک به سرعت در حال رشد است و بر شمار کاربران آن در سراسر جهان افزوده می‌شود. حالا ایلان ماسک اعلام کرده که شرکت تحت مدیریت او، اسپیس ایکس تا به امروز بیش از یک میلیون ترمینال یا همان دیش استارلینک تولید کرده است.

در روزهای اخیر خبر تولید 1 میلیون ترمینال از سوی برخی منابع اعلام شده بود، اما امکان تایید آن‌ها وجود نداشت. اما حالا مدیرعامل اسپیس ایکس در توییتی گفته که استارلینک حالا بیش از یک میلیون ترمینال تولید کرده است.

تولید 1 میلیون ترمینال در 19 ماه

اسپیس ایکس در فوریه 2021 پیش فروش عمده کیت‌های استارلینک را شروع کرد و حالا پس از تقریبا 19 ماه، میزان تولید کیت‌ها به بیش از 1 میلیون رسیده است. از آن زمان تا به امروز، استارلینک به کشورهای زیادی راه پیدا کرده و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

چند روز پیش استارلینک در قطب جنوب هم فعال شد تا ایلان ماسک مدعی سرویس‌دهی آن در 7 قاره جهان شود. مدیرعامل اسپیس ایکس همچنین گفته بود که سرویس استارلینک را در ایران فعال می‌کند و البته اخیرا گفته شده که این سرویس در ایران فعال شده است.

البته حتی اگر استارلینک در ایران فعال شده باشد، باز هم کاربران نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند چرا که به ترمینال نیاز دارند. علاوه بر ترمینال، باید سرویس هم تهیه کرد؛ سرویسی که ماهانه 110 دلار روی دست کاربران هزینه می‌گذارد. هزینه خود ترمینال یا کیت‌ها هم برابر 599 دلار است. در این مقاله دیجیاتو می‌توانید با نحوه راه‌اندازی و استفاده از استارلینک و همچنین تجهیزات موردنیازش آشنا شوید.

بنابراین تا زمانی که کیت‌ها به کشورمان نرسند و در اختیار کاربران قرار نگیرند، احتمال استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در کشورمان وجود ندارد. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم اپ‌هایی که هم اکنون در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به عنوان اپ استارلینک برای ارائه اینترنت دست به دست می‌شوند، در حقیقت بدافزار هستند و گوشی‌های کاربران را آلوده می‌کنند.

منبع:دیجیاتو

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر