کد خبر: 141160
A

زیر سایه فیلترینگ؛ بازدید از پست‌های تلگرامی «دوبرابر» شد

در حالی که از ۳۰ ام شهریور ماه که اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران فیلتر شدند و حتی برای ساعات بسیاری اینترنت اپراتورها ملی شد آمارها نشان می‌دهد که عملا فیلترینگ شکست خورده و بازدید محتواها در تلگرام نسبت به گذشته حتی بیشتر هم شده است.

زیر سایه فیلترینگ؛ بازدید از پست‌های تلگرامی «دوبرابر»  شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ گزارش مرکز پژوهش بتا نشان می‌دهد از نیمه شهریور تا نیمه مهر 1401، بازدید ازپست‌های تلگرامی، رشدی بیش از 2 برابر داشته است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که فیلترینگ از اواخر شهریور گسترده‌تر شده و به سختی می‌توان از ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده کرد.

از ۳۰ ام شهریور ماه، اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران فیلتر شدند و برای ساعات بسیاری اینترنت اپراتورها ملی شد؛ علاوه بر فیلترینگ یک سری از پلتفرم‌ها، امکان استفاده از ابزارهای تغییر IP نیز سخت‌تر از گذشته شده است. اما آمارها نشان می‌دهد که عملا فیلترینگ شکست خورده و بازدید محتواها در تلگرام نسبت به گذشته حتی بیشتر هم شده است.

تایج جدیدترین بررسی انجام شده توسط مرکز پژوهشی بتا که در زمینه داده‌کاوی فعالیت می‌کند، نشان می‌دهد که با وجود فیلتر بودن تلگرام، میزان بازدید از پیام‌ها و پست‌های این پیام رسان از حدود 1.2 میلیارد بازدید در بازه زمانی 15 مرداد تا 15 شهریور، به حدود 2.8 میلیارد بازدید در فاصله 15 شهریور تا 15 مهرماه افزایش یافته و بیش از دو برابر شده است.

منبع: دیجیاتو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر