کد خبر: 142490
A

ادعای استاد دانشگاه هاروارد: در منظومه شمسی احتمالا تعداد بالایی شیء متعلق به فضاپیماهای بیگانه وجود دارد

«آوی لئوب»، استاد دانشگاه هاروارد است و قبلا مدعی شده بود که اولین شهاب سنگ فضای میان‌ستاره‌ای موسوم به Oumuamua در واقع احتمالا یک فضاپیمای بیگانه یا حداقل بقایای آن بوده است. او حالا تخمین زده که به احتمال زیاد حدود ۴ میلیون میلیارد (۴ کوینتیلیون) Oumuamua در منظومه شمسی ما وجود دارد و احتمالا در دو سال آینده اولین تصویر باکیفیت از یک UFO را می‌بینیم.

ادعای استاد دانشگاه هاروارد: در منظومه شمسی احتمالا تعداد بالایی شیء متعلق به فضاپیماهای بیگانه وجود دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «آوی لئوب»، استاد دانشگاه هاروارد است و قبلا مدعی شده بود که اولین شهاب سنگ فضای میان‌ستاره‌ای موسوم به Oumuamua در واقع احتمالا یک فضاپیمای بیگانه یا حداقل بقایای آن بوده است. او حالا تخمین زده که به احتمال زیاد حدود 4 میلیون میلیارد (4 کوینتیلیون) Oumuamua در منظومه شمسی ما وجود دارد و احتمالا در دو سال آینده اولین تصویر باکیفیت از یک UFO را می‌بینیم.

سنگ فضایی Oumuamua که از فضای میان‌ستاره‌ای به زمین رسیده بود، اولین بار در سال 2017 دیده شد و بحث‌های زیادی را به وجود آورد. لئوب و گروه کوچکی از اخترشناسان باور دارند که این سنگ دستگاهی ساخته یک تمدن فرازمینی است. او حالا در یک مطالعه جدید که البته هنوز به همتاداوری نرسیده، پیش‌بینی کرده که چند شیء دیگر شبیه Oumuamua می‌تواند در فضای اطراف ما وجود داشته باشد.

فضاپیمای بیگانه یا سنگ معمولی؟

لئوب و همکارش «کارسون ازل» که او هم از اخترشناسان هاروارد است، نمی‌گویند چهار میلیون میلیارد فضاپیما در حال پرواز در فضای نزدیک زمین است. لئوب در واقع نگفته که Oumuamua به‌طور حتم یک فضاپیماست، اما می‌گوید باید این احتمال را هم به عنوان یک گزینه جدی در نظر بگیریم.

تخمین این دو پژوهشگر در حقیقت شمار فضاپیماهای بیگانه و سایر اشیاء ساختگی در منظومه ما را نشان می‌دهد. محققان در مقاله خود اعلام کرده‌اند که با استفاده از نرخ شناسایی اشیاء میان‌ستاره‌ای و اطلاعات موجود پیرامون تراکم اشیاء مشابه یکدیگر در فضای پیرامون ما توانسته‌اند این تخمین را به دست آورند.

این محاسبات بر اساس مشاهده چهار شیء میان‌ستاره‌ای انجام شده که دانشمندان تاکنون آن‌ها را دیده‌اند. این چهار شیء شامل Oumuamua، دو شهاب به نام‌های CNEOS 2014-01-08 و CNEOS 2017-03-09 و یک دنباله‌دار به نام Borisov هستند.

البته دانشمندان در محاسبات خود توانایی‌های محدود ما در رصد نقاط دوردست منظومه شمسی را هم لحاظ کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند این 4 میلیون میلیارد شیء میان‌ستاره‌ای احتمالا در حال حرکت به سمت منطقه قابل سکونت در سامانه خورشیدی ما هستند ولی اندازه خیلی از آن‌ها باید کمتر از 1 متر باشد.

او که از چند وقت پیش مشغول ساخت دستگاهی برای ثبت تصاویر باکیفیت یوفوها (UFO) بوده، امیدوار است که ظرف دو سال آینده بتواند با «پروژه گالیله» اولین تصویر پرجزئیات از این اشیاء ناشناس پرنده را منتشر کند.

منبع: دیجیاتو

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر