کد خبر: 144928
A

تایوان نصب اپلیکیشن تیک تاک در دستگاه‌های دولتی را ممنوع کرد

تایوان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که استفاده از اپلیکیشن تیک تاک روی دستگاه‌های متعلق به دولت به‌دلیل تهدید امنیت ملی ممنوع است.

تایوان نصب اپلیکیشن تیک تاک در دستگاه‌های دولتی را ممنوع کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به‌دنبال ممنوعیت استفاده کارمندان دولت از تیک تاک در ایالت داکوتای جنوبی در آمریکا، حالا تایوان هم نصب این اپلیکیشن چینی را به‌دلیل مشکلات امنیتی روی دستگاه‌های دولتی ممنوع اعلام کرده است. انتشار این خبر با واکنش مثبت کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمریکا همراه شده است.

تایوان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نصب تیک تاک و سایر برنامه‌های وابسته به دولت چین به‌خاطر حفظ امنیت ملی روی دستگاه‌های دولتی ممنوع شده است. در پی این اتفاق، «برندن کار» از FCC در توییتی نوشت: «این تصمیم هوشمندانه و مقتدرانه را تحسین می‌کنم.»

ماه گذشته، گزارش شد شورای امور داخلی تایوان اعلام کرده است که فعالیت پلتفرم‌های آنلاین وابسته به دولت چین در تایوان ممنوع شده و شرکت بایت‌دنس، مالک تیک تاک، هم در خاک آن‌ها فعالیتی ندارد.

برای کاربران عادی تیک تاک در تایوان محدودیتی ایجاد نمی‌شود

حالا با این قانون جدید کارمندان دولت نمی‌توانند از تیک تاک استفاده کنند، اما این اپلیکیشن هنوز توسط کاربران معمولی قابل دانلود و نصب است و از سوی اپراتورهای اینترنت محدودیتی در این زمینه ایجاد نشده است.

البته گفته شده است که برای اعمال محدودیت‌های عمومی در دسترسی به این اپلیکیشن باید تحقیقات و ارزیابی‌های بیشتری صورت بگیرد. سازمان‌های مربوطه قرار است این بررسی‌ها را انجام داده و اقدامات سایر کشورها را برای برخورد با این اپلیکیشن و برنامه‌های مشابه، زیر نظر بگیرند.

پیش‌تر ممنوعیت مشابهی از سوی مدیران ایالت داکوتای جنوبی در آمریکا علیه نصب این برنامه‌ها روی دستگاه‌های دولتی وضع شده بود. طبق این قانون، نیروهای دولت نه‌تنها نمی‌توانند تیک تاک را روی موبایل، تبلت یا کامپیوترهای خود نصب کنند، بلکه از دانلود و حتی مراجعه به وب‌سایت این پلتفرم منع شده‌اند.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) چند روز پیش هشدار داده بود که تیک تاک برای امنیت ملی این کشور تهدیدآمیز است، چون دولت چین می‌تواند الگوریتم‌های پیشنهاد محتوا در این شبکه اجتماعی را دستکاری کند.

تیک تاک دیروز در بیانیه‌ای درباره اظهارات و اقدامات اخیر گفت: «متأسفیم که بسیاری از سازمان‌های دولتی، ادارات و دانشگاه‌ها که از تیک تاک برای ساخت جامعه کاربران و مخاطبان خود استفاده می‌کردند، دیگر به پلتفرم ما دسترسی ندارند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر