کد خبر: 145263
A

کشف شگفت‌انگیز چهره تقریبا سالم مومیایی مصری / عکس

باستان‌شناسان مصری تصاویر چهره تمام‌رنگی مومیایی‌ها را در یک محوطه باستانی در شهر فَیوم در مصر کشف کردند.

کشف شگفت‌انگیز چهره تقریبا سالم مومیایی مصری / عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ باستان‌شناسان مصری تصاویر چهره تمام‌رنگی مومیایی‌ها را در یک محوطه باستانی در شهر فَیوم در مصر کشف کردند.

محققان دو تصویر چهره کامل از مومیایی‌های مصری را در محوطه باستان‌شناسی گِرزا در شهر فَیوم در مصر پیدا کردند. از بیش از ۱۱۵ سال گذشته تا کنون، این آثار هنری اولین نمونه در نوع خود هستند که کشف شده‌اند. فلیندرز پِتری (Flinders Petrie)، باستان‌شناس انگلیسی، آخرین کسی بود که آثار هنری مشابهی را با کشف ۱۴۶ تصویر چهره مومیایی‌ها در یک گورستان رومی در سال ۱۹۱۱ میلادی (۱۲۸۹ شمسی) پیدا کرد.

این تصاویر در یک محل حفاری واقع در ویرانه‌های شهر باستانی فیلادلفیا یافت شده است که به گفته مؤسسه باستان‌شناسی اتریش، در گوشه شمال شرقی شهر فَیوم، تقریباً در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی قاهره امروزی قرار دارد.

کشف چهره تقریبا سالم مومیایی مصری / عکس

تیم باستان‌شناسی همچنین یک ساختمان تدفین، مدارکی از جنس پاپیروس (کاغذ حصیری)، سفال و تابوت‌هایی را کشف کرد که مربوط به دوره بطلمیوسی است. دوره بطلمیوسی دوره‌ای از تاریخ مصر باستان است که از سال ۳۰۵ تا ۳۰ پیش از میلاد ادامه داشت.

دولت مصر اعلام کرده است که این یافته‌ها دانسته‌هایی شگفت‌انگیز درخصوص شرایط اجتماعی، اقتصادی و مذهبی مردمی به دست می‌دهد که حدود ۲هزار سال پیش در فیلادلفیا (که در یونان باستان به معنای شهر عشق برادرانه بود) زندگی می‌کردند.

مجموعه نقاشی‌ها که به تصاویر چهره فَیوم معروف هستند، متعلق به برخی از افراد بسیار ثروتمند این جوامع باستانی هستند. فیلادلفیا در یک دوره ۶۰۰ ساله خانه یونانی‌ها و مصری‌ها بود.

باستان‌شناسان علاوه بر این یافته‌ها، مجسمه سفالی کمیاب الهه آیزیس آفرودیت را نیز در داخل یک تابوت چوبی کشف کردند که منعکس‌کننده تأثیر یونانیان بر هنر مصر است. بنا به اعلام دولت مصر، محققان از سال ۲۰۱۶ در حال حفاری در این محوطه بوده‌اند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر