کد خبر: 146669
A

ویژگی های هواپیمای آرتمیس ۲/ هواپیمایی جاسوسی شبیه جت مسافربری!+ عکس

هواپیمای آرتمیس ۲ شاید در ظاهر شبیه جت Bombardier Challenger ۶۵۰ به‌نظر برسد اما قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای جاسوسی دارد.

ویژگی های هواپیمای آرتمیس ۲/ هواپیمایی جاسوسی شبیه جت مسافربری!+ عکس

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هواپیمای آرتمیس ۲ شاید از نظر ظاهری شبیه یک جت تجاری معمولی به‌نظر برسد، اما اصلاحاتی که در داخل آن انجام شده است، به این هواپیما اجازه می‌دهد تا مثل یک هواپیمای جاسوسی خدمت کند.

آرتمیس ۲ دومین هواپیمایی است که شرکت Leidos برای اهداف جاسوسی می‌سازد. اصلاحاتی که در داخل این هواپیما صورت گرفته‌اند، به‌همراه معماری جدید تجهیزات پردازش سیگنال، استفاده از آنتن‌های ماژولار و ارتباطات هوا به زمین به آرتمیس ۲ اجازه می‌دهند تا هرگونه ارتباط بین نیروهای دشمن را از فواصل دور رصد و رمزگشایی کند.

IMG_20221231_173833_221

ارتش آمریکا ظاهراً در جنگ اوکراین از تجهیزات و سرویس‌های اولین هواپیمای آرتمیس برای رصد ارتباطات روس‌ها استفاده کرده بود. آرتمیس در واقع مبتنی بر هواپیمای Bombardier Challenger ۶۵۰ ساخته می‌شود که قادر به طی مسافت‌های طولانی در ارتفاعات بالاست. این هواپیما می‌تواند تا ارتفاع ۱۲ هزار متری بالا برود و تقریباً ۱۰ ساعت پرواز کند.

هواپیمای آرتمیس ۲ می‌تواند امنیت نیروهای زمینی را حفظ کند

سیستم‌های پیشرفته جاسوسی در آرتمیس ۲ اجازه می‌دهد تا به‌جای به‌خطرانداختن نیروها روی زمین، از آسمان به اطلاعات طرف مقابل دسترسی پیدا کند. این هواپیما می‌تواند سه برابر بیشتر از سایر هواپیماها اهداف مدنظر را تحت‌نظر بگیرد.

اولین هواپیمای آرتمیس بیش از ۳۷۰ مأموریت انجام داده است. این هواپیما تقریباً در هر هفته ۶ بار به جاسوسی از نیروهای روسیه در مرز اوکراین پرداخته است. معاون شرکت Leidos می‌گوید این هواپیما به‌لطف پروازهای ۱۰ ساعته خود توانسته است حجم عظیمی از اطلاعات را گردآوری کند.

هواپیماهای آرتمیس بخشی از برنامه بلندمدت آمریکا برای استفاده از هواپیماهای جاسوسی در پروژه HADES هستند. این هواپیماها احتمالاً در نهایت جایگزین هواپیماهای توربوپراب خواهند شد که در جنگ عراق و افغانستان استفاده می‌شدند.

مالک و مجری پروژه آرتمیس شرکت Leidos است. این شرکت مسئولیت کامل نگهداری، پیکربندی، تعمیر و تأمین خدمه این هواپیماها را برعهده دارد.

منبع: دیجیاتو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر