کد خبر: 147009
A

شکایت رومئو و ژولیت از کمپانی پیکچرز به اتهام آزار جنسی

هنرپیشه‌های اصلی فیلم رومئو و ژولیت که در سال ۱۹۶۸ میلادی ساخته شد در روزهای پایانی سال ۲۰۲۲ میلادی شکایت خود علیه کمپانی پارامونت پیکچرز در لس‌آنجلس را به دلیل آزار جنسی ثبت کردند.

شکایت رومئو و ژولیت از کمپانی پیکچرز به اتهام آزار جنسی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در این پرونده شکات تاکید دارند در دوره فیلم برداری، این کمپانی به گونه‌ای برخورد کرده که هنگام فیلم برداری برهنه بودنشان به نوعی آزار و سوء استفاده جنسی آنهم در دوران کودکی‌شان بوده است.

لئونارد وایتینگ، بازیگر نقش رومئو مونتاگ در ۱۶ سالگی و اولیویا هاسی، بازیگر نقش جولیت کاپولت در ۱۵ سالگی، از این کمپانی ابرقدرت در هالیوود به دلیل آزار و اذیت جنسی، سهل انگاری، تخلف عمدی، کلاهبرداری، تصاحب نام و شباهت، تحمیل عمدی شکایت کردند.

در اظهارات این دو هنرپیشه که روز جمعه گذشته در دادگاه ثبت شده آمده است آثار سوء رفتار مسئولان و مدیران کمپانی یاد شده هنگام فیلمبرداری باعث پریشانی عاطفی آنها شده و  شیوه‌های تجاری ناعادلانه و سوء استفاده جنسی از کودکان است. اسناد ارائه شده در شکایت یاد شده که هنوز به صورت رسمی در دادگاه عالی لس آنجلس ثبت نشده است آمده که به نمایش گذاشتن بخشی از اندام برهنه هر دو هنرپیشه در بخش‌هایی از فیلم مصداق دقیقی سوء استفاده جنسی از آنهاست.

وایتینگ در این زمینه می‌گوید: قبل از آغاز پروژه و هنگام تحویل فیلمنامه به ما تاکید شده بود که فیلم به هیچ عنوان دارای صحنه‌های غیرمتعارف و برهنه نیست و در متن قرار داد نیز به صراحت آمده که فیلمبرداری شامل هیچگونه صحنه برهنه نیست و تصاویر مورد نیاز تکمیل پروژه همگی براساس اصول رعایت حریم شخصی هنرمندان خواهد بود. از سوی دیگر هاسی شاکی این پرونده که معتقد است از دوران کودکی وی سوء استفاده شده به نشریه The time قبلا گفته است: تحمیل نظر مدیران پروژه در دوره فیلمبرداری به من باعث شده تا میلیون‌ها نفر بدون اینکه خودم علاقه داشته باشم بدن برهنه من را ببینند و اکنون در دوران بزرگسالی این موضوع برای من مشکل ساز شده است.

هاسی همچنین تأکید می‌کند: سوء استفاده از دوران کودکی هنرمندان در هالیوود امری کاملا طبیعی است و کودکان هنرمند هم فکر می‌کنند راهی جز پذیرش ندارند و مجبور به تن دادن به هر موضوعی هستند.

نکته جالب توجه در اظهارات هاسی اینجاست که در دوره فیلم برداری کمپانی پارامونت پیکچرز متعهد بوده صورت مشخص شدن بدن برهنه کودکان هنگام تدوین مانع از انتشار این بخش‌ها باشد درحالی که در سال‌های بعد سکانس‌ها یا صحنه‌هایی که قبلا در تدوین حذف شده بوده دوباره به فیلم بازگشته است.

برخی کارشناسان حقوقی در این زمینه اعلام کرده‌اند به دلیل وارد شدن آسیب روحی و روانی به شاکیان این پرونده و از دست دادن فرصت‌های شغلی در آینده به دلیل انتشار این صحنه‌ها در فیلم یاد شده جریمه‌ای معادل ۵۰۰ میلیون دلار در انتظار کمپانی پارامونت پیکچرز است.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر