کد خبر: 148292
A

ارتش اسرائیل سربازان مبتلا به اوتیسم را به خدمت می‌گیرد

یورونیوز نوشت: ارتش اسرائیل برنامه‌ای را به اجرا گذاشته است که براساس آن سربازان دارای اختلال طیف اوتیسم پس از طی دوره‌ای آموزشی به خدمت گرفته می‌شوند. ۲۰۰ سرباز دیگر مبتلا به اوتیسم که گفته می شود در سطح بالایی از عملکرد و توانایی قرار دارند بخشی از یک برنامه تخصصی هستند که از ژوئیه سال ۲۰۲۱ در ارتش اسرائیل کلید خورده است.

ارتش اسرائیل سربازان مبتلا به اوتیسم را به خدمت می‌گیرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: ارتش اسرائیل برنامه‌ای را به اجرا گذاشته است که براساس آن سربازان دارای اختلال طیف اوتیسم پس از طی دوره‌ای آموزشی به خدمت گرفته می‌شوند.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود از این برنامه ارتش اسرائیل  از یک سرباز مبتلا به اوتیسم به نام «ناثان سعاده» نام برده که در یکی از پایگاه‌های ارتش اسرائیل در تل‌آویو مشغول طی کردن دوره‌ای تخصصی است

ناثان بیست سال دارد و مرحله نخست دوران آموزشی را طی می‌کند که بنا به این گزارش به آشنایی با سازماندهی تمرینات نظامی اسرائیل با دیگر ارتش‌ها اختصاص دارد.

او مانند حدود ۲۰۰ سرباز دیگر مبتلا به اوتیسم که گفته می شود در سطح بالایی از عملکرد و توانایی قرار دارند بخشی از یک برنامه تخصصی هستند که از ژوئیه سال ۲۰۲۱ در ارتش اسرائیل کلید خورده است.

این برنامه که به زبان عبری «حرکت به جلو» نام گرفته به جوانان دارای اختلال طیف اوتیسم امکان م دهد که همانند سایر اسرائیلی‌ها خدمت سربازی خود را در ارتش انجام دهند.

ناثان که از اهالی شهر حیفا در شمال اسرائیل است و نشان مخصوص عضویت در برنامه «حرکت به جلو» را بر سینه دارد به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «نام‌نویسی کردم زیرا خدمت سربازی در اسرائیل مهم است، این کاری است که هر جوان باید انجام دهد و من نیز می‌خواستم این تجربه را داشته باشم.»

این مرد جوان سیاه‌موی عینکی که مسئولیتی اداری بر عهده دارد هنگام طراحی یک چارت سازمانی روی کامپیوتری در دفتر کارش واقع در یک پایگاه شمالی می‌گوید: «من مسئولیت‌هایی دارم، آنها روی من حساب می‌کنند.»

خدمت سربازی در اسرائیل برای همه جوانان بالای ۱۸ سال به جز یهودیان افراطی ارتدوکس و عرب‌های اسرائیلی که به ترتیب ۱۳ و ۲۰ درصد از جمعیت این رژیم را تشکیل می دهند، اجباری است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر