کد خبر: 149348
A

متا کارمندان بیشتری را اخراج می کند

شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام احتمالاً پس از تکمیل بررسی عملکرد کارکنان خود در ماه مارس، این تغییر ساختار را اعلام خواهد کرد

 متا کارمندان بیشتری را اخراج می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ درحالی‌که متا در آبان‌ماه از تعدیل 11 هزار کارمند خود خبر داد، اکنون در گزارش جدیدی ادعا شده است که این غول فناوری قصد دارد تا در هفته‌های آینده کارکنان بیشتری را اخراج کند.

به گزارش فایننشال تایمز، برنامه‌های کاری متا کاهش یافته است و در همین راستا، این شرکت می‌خواهد کارمندان بیشتری را اخراج کند. شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام احتمالاً پس از تکمیل بررسی عملکرد کارکنان خود در ماه مارس، این تغییر ساختار را اعلام خواهد کرد.

تعدیل نیرو

ادامه تعدیل نیرو در متا

در ماه نوامبر، این شرکت 11 هزار کارمند (یا حدود 13 درصد از نیروی کار جهانی) خود را اخراج کرد. این بزرگ‌‎ترین کاهش نیروهای متا در تاریخ تقریباً 20ساله این شرکت بود و تقریباً بر تمام بخش‌های داخلی آن تأثیر گذاشت. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که در دور جدید تعدیل نیروی متا، چه تعداد از کارمندان آن کار خود را از دست خواهند داد.

بااین‌حال، متا تنها شرکتی نیست که دست به تعدیل نیروهای خود زده است و سایر غول‌های فناوری نیز در چند وقت گذشته تلاش کرده‌اند تا برای مقابله با مشکلات اقتصادی موجود در سراسر جهان، نیروهای خود را کاهش دهند. ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به آمازون، توییتر و مایکروسافت اشاره کرد.

پیش از اعلام خبر اخراج 11 هزار کارمند متا، «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل این شرکت، به تحلیلگران گفته بود که متا می‌تواند تا پایان سال 2023 به «سازمان کوچک‌تری» تبدیل شود. متا که قصد دارد در سال 2023 با وجود انتقادها، همچنان به متاورس متعهد بماند، اخیراً در گزارش مالی خود برای سه‌ماهه چهارم سال 2022 اعلام کرد که Reality Labs، واحد مسئول فعالیت‌های واقعیت افزوده، مجازی و متاورس آن 4.28 میلیارد دلار زیان عملیاتی را ثبت کرده است تا ضررهای آن درمجموع سال 2022 به 13.72 میلیارد دلار برسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر