کد خبر: 101321
A

در ثنای «علی کریمی»/ محبوبیت نه خریدنی است و نه سفارشی

درمحوطه بیرونی ساختمان بیمارستان " فرهیختگان" نشسته است. بی سروصدا، آرام و به دور از دوربین های عکاسان یا مجازی بازان نشسته و به دوست قدیمی اش فکر می کند.

در ثنای «علی کریمی»/ محبوبیت نه خریدنی است و نه سفارشی

به گزارش دیده بان ایران؛  درمحوطه بیرونی ساختمان بیمارستان " فرهیختگان" نشسته است. بی سروصدا، آرام و به دور از دوربین های عکاسان یا مجازی بازان نشسته و به دوست قدیمی اش فکر می کند.


گاهی وقت ها یکی دو نفری ازهواداران فوتبال یا پرسپولیس نزدیک او می شوند و سئوالاتی می پرسند. با تواضع خاصی از جای خودش برخاسته، احوالپرسی کرده و دوباره سرجای خودش می نشیند اما محترمانه از خبرنگاران می خواهد گزارش یا فیلم نگیرند. دوست هم ندارد دراین شرایط مصاحبه کند.


سکوت او بیش از هرچیزی مشهود است. شاید به گذشته های نه چندان دور فکر می کند. به اواخر دهه ۷۰ و بازی درکنار " علی" و " حامد" درپرسپولیس...


آنها سه نفر بودند. سه نفری که درمطبوعات آن دوران به سه تفنگدار مشهور شدند. بعدها هریک سرنوشتی جداگانه پیدا کردند. یکی در عنفوان جوانی فوتبالش تمام شد و دیگری سرگردان میان عالم سینما و فوتبال اما این وسط فقط او بود که توانست به لطف ساق های هنرمند و فوتبال بی بدیلش راهی بوندس لیگا و بایرن مونیخ شود.


حالا سردرگریبان و گرفته درگوشه ای از خیابان و کنار مردم نگران وضعیت دوست قدیمی خودش نشسته است. آری، صحبت از " علی کریمی" است. جادوگرمهربانی که همیشه هوای همبازیان خودش را داشته و شاید شماره هشت ها را کمی بیشتر!


شاید نوشتن این مطلب درست نباشد اما حدود ۱۰ سال پیش وقتی متوجه شد شماره ۸ معروف پرسپولیس دربستربیماری افتاده است راهی بیمارستان شد.


راهی بیمارستان شد و بدون جلب توجه و آن که شماره ۸ معروف و قدیمی متوجه شود ۸ میلیون تومان تراول زیر تشک فوتبالیست قدیمی گذاشت و رفت...


او احترام خاصی برای همه شماره هشت های پرسپولیس قائل است و زمانی که یکی از همبازیانش ماجرای همسر دوم یکی از شماره هشت های مشهور و اسبق قرمز را به تمسخر گرفت با صدای بلند بر سر طرف فریاد کشید: خجالت بکش!


برای محبوب ترین شماره هشت تاریخ فوتبال ایران هنوز هم شماره هشت مهم است. 


شاید علی کریمی هرگز فکرش را نمی کرد وارث شماره ۸ خودش درپرسپولیس اینگونه سرنوشتی پیدا کند. باور نمی کرد علی انصاریان که همواره با هم می گفتند، می خندیدند و شوخی می کردند حالا ...


علی کریمی را شاید بتوان محبوب ترین بازیکن فوتبال ایران نزد مردم خواند. نه تنها درمیان پرسپولیسی ها بلکه همه مردم و حتی استقلالی ها مورد احترام است. یکی که مثل هیچ کس نیست و فقط مثل خودش است. با مدعیان سرشاخ می شود اما جلوی ضعیفان سرتعظیم فرود می آورد.


شماره ۸ چند روزی می شود با نگرانی راهی بیمارستان فرهیختگان می شود و ... راز و رمزی درکارنیست. محبوبیت نه خریدنی است و نه سفارشی بلکه کسب کردنی است.

 
منبع: خبرورزشی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر