کد خبر: 101742
A
دیده بان ایران:

انتقاد شدید خبرگزاری" خاص" از کسانی که برای «علی رضوانی» آرزوی مرگ کردند/ برای جوان مرگ شدن خبرنگار 20:30 وعده شیرینی می‌دادند

خبرگزاری نزدیک به سپاه نوشت: همان کسانی که نسبت به شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل انتقاد می کردند برای خبرنگار صداوسیما آرزوی مرگ کردند.

انتقاد شدید خبرگزاری" خاص" از کسانی که برای «علی رضوانی» آرزوی مرگ کردند/ برای جوان مرگ شدن خبرنگار 20:30 وعده شیرینی می‌دادند

به گزارش دیده بان ایران، پس از انتشار خبر بستری شدن «علی رضوانی» خبرنگار خبر 20:30 و برنامه بدون تعارف که طی چند سال اخیر به دلیل مصاحبه های جنجالی اش به یکی از پر سروصداترین کارمندان صداوسیما تبدیل شده است برخی کاربران در شبکه های اجتماعی ضمن خوشحالی از مبتلا شدن او به کرونا برایش آرزوی بهبودی توام با مرگ کردند.

نقطه اوج این واکنش ها استوری سوشا مکانی دروازه بان سابق پرسپولیس بود که به نظر می رسد به دلیل پخش گزارشی درباره شلوار باب اسفنجی او در خبر بیست وسی،  (بهمن 1394) که در نهایت منجر به محرومیت شش ماه او از فوتبال شده بود تلویحاً برای رضوانی آرزوی مرگ کرد.

اما خبرگزاری فارس در همین رابطه با انتشار گزارشی نوشت: ماجرا از یک خبر کوتاه و یک عکس شروع شد؛ خبر ابتلای «علی رضوانی»، خبرنگار صداوسیما به کرونا و عکس او روی تخت بیمارستان. پست «سوشا مکانی»، دروازه‌بان پرحاشیه و نه‌چندان باکیفیت فوتبال ایران در واکنش به این خبر و عکس، یکی از اولین حاشیه‌ها در این زمینه بود؛ «رفیق به امید خدا زود زود کرونا شکستت میده که دیگه درد نکشی»! این همان پستی بود که در نگاه اول به یک شوخی بی‌ادبانه و سخیف شبیه بود و همه را متعجب کرد اما در ادامه به یک جرقه تبدیل شد و به جان پرده‌ای افتاد که جماعتی پشت آن پنهان شده‌بودند.

چیزی نگذشت که مسابقه‌ای درگرفت برای ابراز شادمانی از گرفتار شدن یک انسان در دام کرونا! آن هم نه در لفافه و در قالب کنایه بلکه با رساترین صدا و عریان‌ترین جملات. حالا کرونا که تا همین چند روز قبل فقط ناسزا و ناله و نفرین شنیده‌بود از جماعت آدمیان، مات و متحیر مانده‌بود از پیام‌های محبت‌آمیزی که از سمت بعضی‌ها برایش روانه می‌شد و برایش در این مبارزه خاص، آرزوی موفقیت و پیروزی می‌کردند!

همان کاربرانی که در بزنگاه مجازات قاتلان و متجاوزان و عوامل مخل امنیت مردم، فریاد وا انسان سر می‌دادند و می‌گفتند دین‌شان «انسانیت» است و به حکم این آیین، حتی راضی به مرگ دشمن‌شان هم نیستند، حالا کنار گود مبارزه علی رضوانی با کرونا ایستاده بودند و با هیجان و با عجیب ترین عبارات رقیبش را تشویق می‌کردند و دعا می‌کردند کرونا برنده این مبارزه باشد. درست خواندید؛ دعا می‌کردند کرونا یک انسان را از پا دربیاورد و از زندگی محروم کند، همان موهبتی که آنها آن را حتی حق آدم‌کش‌های حرفه‌ای می‌دانستند!­

شادمانی می‌چکید از کلماتشان وقتی از آرزوی مرگ می‌نوشتند برای جوان خبرنگار و وعده شیرینی می‌دادند برای روز برآورده‌شدن آرزوی سیاهشان! و یادشان رفته‌بود چقدر روی همین دیوار مجازی قلمفرسایی کرده‌بودند در نقد شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و ربط دادن سیل و زلزله و هر حادثه طبیعی و غیرطبیعی به آن. حالا بی‌پرده و لبخندبرلب طلب مرگ می‌کردند، نه برای قاتل کودکان و زنان بیگناه، نه برای متجاوزی که جز جنگ و ویرانی و کشتار در کارنامه ندارد، بلکه برای انسانی از میان خودشان.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر