کد خبر: 10232
A

نقش ورزش های زمستانی در جذب گردشگران خارجی

یک مدرس دانشگاه با بیان اینکه در جذب گردشگر خارجی برای فصل زمستان هیچ اقدام اساسی صورت نگرفته است، بر توجه جدی به گردشگری زمستانی با توجه به وجود زیر ساخت های مناسب موجود در پایتخت تاکید کرد.

نقش ورزش های زمستانی در جذب گردشگران خارجی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، همه ساله با آغاز فصل سرما و بارش اولین برف زمستانی از تعداد گردشگران فرهنگی در پایتخت کاسته می شود و کم شدن گردشگر، مدیران و تورآوران را مجاب می کند تا آنان به دنبال برنامه ریزی برای مسافرین نوروزی باشند.

افسانه جباریان مدرس رشته های گردشگری در این خصوص گفت: هدف تورگردانان در تهران توجه به گردشگران داخلی و اجرای تور در مناطق کویری است، در صورتی که برغم وجود زیر ساخت های مناسب و پیست های بین المللی اسکی در کشور برای جذب گردشگر خارجی (کشورهای حوزه خلیج فارس) برای استفاده از ورزشهای زمستانی اقدام قابل قبولی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه کمترین تبلیغ و بازاریابی در جذب گردشگران زمستانی صورت گرفته است اظهارکرد: همیشه در نیمه دوم سال و به ویژه فصل زمستان، گردشگری خارجی مورد غفلت قرار می گیرد.

مدرس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: پیست اسکی شمال پایتخت از مراکز مستعد جذب گردشگر خارجی به شمار می رود که معمولا از اواسط فصل پاییز آماده پذیرایی از گردشگران است.

به گفته وی ارائه خدمات محدود در پیست ها و ظرفیت اندک چشمه های آب گرم برای گردشگران در نزدیکی تهران مهم ترین عوامل در کاهش جذب توریست است.

این مدرس دانشگاه بابیان اینکه گردشگری در زمستان با توجه به ماهیت آن به شرایط محیطی خاص نیاز دارد، افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم در طبیعت و توجه به پر مخاطره بودن گردشگری در زمستان، بدون تامین امکانات اقامتی، امدادی و پزشکی منجر به بروز خسارت‌های جانی خواهد شد.

جباریان افزود: گردشگری صنعتی درآمدزا و پویا است و نباید اجازه داد تا حرکت چرخ این صنعت در هیچ یک از فصول سال متوقف شود چرا که حضور گردشگران علاوه برایجاد اشتغال و درآمدزایی می تواند زمینه ارتقای زیرساخت‌های گردشگری استان شود.

تهران دارای چهار پیست اسکی شمشک، دربندسر، توچال و آبعلی است که در فصل زمستان ، میزبان تعداد زیادی از علاقه مندان به ورزش های زمستانی است.

705e5b5ea5a549c2afe187f7ee495490

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر