کد خبر: 103289
A

انتخابات تمام شد/ صداوسیما چرا اجاز پخش برنامه «علی کریمی» را نداد؟

انتخابات فدراسیون فوتبال به اتمام رسید و چند سوال بی‌پاسخ پابرجا ماند. یکی از مهم‌ترین سوال‌ها سرنوشت برنامه ضبط‌شده علی کریمی بود که ساترا برای پخش به آن مجوز نداد.

انتخابات تمام شد/ صداوسیما چرا اجاز پخش برنامه «علی کریمی» را نداد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ انتخابات فدراسیون فوتبال به اتمام رسید و چند سوال بی‌پاسخ پابرجا ماند. یکی از مهم‌ترین سوال‌ها سرنوشت برنامه ضبط‌شده علی کریمی بود که ساترا برای پخش به آن مجوز نداد.کریمی که یکی از 4 نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال بود، دعوت از برنامه فوتبال برتر برای مناظره با سایرکاندیداها را به دلیل ضبطی بودن برنامه نپذیرفت و خودش در یک برنامه مستقل حاضر شد و به تشریح اهدافش پرداخت.

این برنامه قرار بود از شبکه نمایش خانگی پخش شود که با مخالفت ساترا(سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر) مواجه شد. ابتدا مدیران این سازمان اعلام کردند برنامه تحت بررسی است ولی با نزدیک شدن به زمان انتخابات ساترا هیچ واکنشی نسبت به صدور یا عدم صدور مجوز برای این برنامه نشان نداد تا زمان انتخابات بگذرد و پخش برنامه عملا معنای خودش را از دست  بدهد.
صداوسیما و ساترا  از آن روز هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای در این رابطه نداده است. اینکه چرا برنامه‌ای که در آن یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های مملکت در مورد مشکلات فوتبال کشور حرف می‌زند و برنامه‌هایش را برای شرکت در انتخابات تشریح می‌کند نباید مجوز بگیرد؟ اینکه در این برنامه اظهاراتی مطرح شده که از خطوط قرمز عبور کرده یا صداوسیما به نوعی با این کار ازکریمی که حاضر نشده در برنامه فوتبال برتر حاضر شود، انتقام گرفته یا رسانه ملی خواسته با این کار کریمی را از صحنه رقابت حذف کند هنوز معلوم نیست.  البته که در مورد مساله اول یعنی رد شدن از خطوط قرمز بسیار بعید است که چنین اتفاقی رخ داده باشد چراکه آنهایی که تهیه‌کنندگی برنامه را برعهده داشتند همچنین مجری این تاک‌شو خودشان سابقه برنامه‌سازی در صداوسیما را دارند و به خوبی از خطوط قرمز آگاهند و اساسا فوتبال هم زمینی نیست که خطوط قرمزش آنچنان سفت و سخت باشد. پس می‌ماند دو مورد بعدی که لازم است صداوسیما و ساترا هرچه سریع‌تر دلایل خودشان را اعلام کنند. تا مبادا این تصور به وجود بیاید که صداوسیما نه تنها از طریق این سازمان یعنی ساترا روی برنامه‌های نمایشی سیطره ایجاد کرده بلکه مجوز دادنش هم کاملا فله‌ای و سلیقه‌ای است. 

در دو روز گذشته و بعد از انتخابات بخش‌هایی از برنامه ضبط شده علی کریمی در فضای مجازی دست به دست شده است.کریمی در بخشی از اظهاراتش تاکید دارد که آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات باید شفاف اعلام شود تا هر شخصی بعد از رای دادن مسوولت رایی که می‌دهد را  برعهده بگیرد.کریمی همچنین به این نکته اشاره کرده است که معنای لابی در کشور عوض شده و این روزها لابی یعنی زد و بند. با این حساب می‌توان گفت که کریمی قبل از انتخابات کاملا می‌دانسته که قرار است چه اتفاقاتی بیفتد و حتی حدس می‌زده که قرار است کسانی در ظاهر نشان بدهند به او رای داده‌اند اما  در خفا دنبال منافع خودشان بروند. درست مثل کاری که احسان حاج‌صفی کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان انجام داد و به مصطفی آجورلو رای  داد. جالب اینکه ابراهیم شکوری معاون باشگاه پرسپولیس که نامزد عضویت در هیات رییسه بود نیز با چنین مشکلی مواجه شد. او که ۹ رای آورد، گفت ۴۵ نفر گفته بودند به او رای خواهند داد! بدون شک اگر آرای انتخابات فوتبال شفاف بود شاید نتیجه بسیار متفاوت  از چیزی می‌شد که روز یکشنبه10 اسفند  مشاهده کردیم.

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر