کد خبر: 104053
A

امین قاسمی‌نژاد: استقلال را به پول نمی‌فروشم/ به استقلال می‌آیم تا به گلزنی‌هایم با پیراهن این تیم ادامه بدهم

در روزهای گذشته بحث پیوستن امین قاسمی‌نژاد از شهرخودروی سابق و پدیده فعلی به استقلال مطرح بود و بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و درحالی که سرمربی پدیده مخالفت خود با جدایی بازیکنانش را اعلام کرده بود، این بازیکن گلزن دیروز به باشگاه استقلال رفت تا آخرین قدم‌ها برای انجام این انتقال انجام شود.

امین قاسمی‌نژاد: استقلال را به پول نمی‌فروشم/ به استقلال می‌آیم تا به گلزنی‌هایم با پیراهن این تیم ادامه بدهم

به گزارش دیده بان ایران؛ در روزهای گذشته بحث پیوستن امین قاسمی‌نژاد از شهرخودروی سابق و پدیده فعلی به استقلال مطرح بود و بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و درحالی که سرمربی پدیده مخالفت خود با جدایی بازیکنانش را اعلام کرده بود، این بازیکن گلزن دیروز به باشگاه استقلال رفت تا آخرین قدم‌ها برای انجام این انتقال انجام شود.

 

فرهاد مجیدی و فراز کمالوند بعد از حضور روی نیمکت آبی‌ها اعلام کردند که خریدهای جدیدشان در فاز تهاجمی خواهد بود و بعد از اینکه آرمان رمضانی، مهاجم فصل گذشته پرسپولیس را جذب کردند خیلی‌ها فکر می‌کردند پرونده پیوستن قاسمی‌نژاد به استقلال مختومه شده است. با این حال آبی‌ها سفت‌وسخت خواستار جذب او هستند چراکه توانایی بازی در دو پست مهاجم و وینگر را دارد. هر چند روز گذشته قراردادی امضا نشد اما به گفته این بازیکن باتجربه و مدیر برنامه‌هایش مشکلات جدی بر سر راه وجود ندارد و احتمالا امروز خبر پیوستن قاسمی‌نژاد به استقلال منتشر خواهد شد. خودش از مدت‌ها قبل تاکید کرد که علاقه‌مند به حضور در استقلال است و به همین دلیل هم قید دیگر پیشنهادهایش را زده و حالا خود را در یک قدمی پیوستن به تیم مورد علاقه‌اش می‌بیند. 

 

در آستانه پوشیدن پیراهن استقلال چه حس و حالی داری؟


خیلی خوشحالم که در آستانه پیوستن به این باشگاه بزرگ هستم. در این مدت خیلی از دوستان زحمت کشیده و پیگیر کارم بودند و از آنها متشکرم. واقعا پروسه سختی بود تا به اینجا رسیدم. خیلی شب‌ها به همراه دوستان در تلاش بودیم تا مشکلاتم در پدیده حل شود و بتوانم هرچه زودتر در خدمت استقلال باشم، هرچند انتظار داشتم خیلی راحت این انتقال انجام شود اما واقعا یک‌سری مشکلات پیش آمد که شاید بتوانم در یک فرصت مناسب در خصوص آنها نیز صحبت کنم. در این بین از همه دوستان عزیزم که در این مسیر من را همراهی کردند ازجمله آقای رحیمی که زحمات زیادی را پا به پای من متقبل شد و همچنین از مهدی عبدیان، عضو هیات ‌مدیره استقلال که تماس‌های زیادی را با نهادهای مختلف برقرار کرد تا بتواند رضایتنامه من را بگیرد و همچنین احمد مددی، مدیرعامل استقلال که او نیز با دوستان خود تماس گرفته و خبر دارم که همین یکی دو شب پیش با اصولی، رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی تماس گرفته بود تا بتواند رضایتنامه من را هرچه سریع‌تر از این باشگاه بگیرد، تشکر می‌کنم. امیدوارم امروز هم قدم نهایی برداشته شود. در نهایت ما همه تلاش می‌کنیم تا نام استقلال همیشه سربلند باشد و بدرخشد و مطمئن هستم که با این کادر فنی استقلال یعنی آقایان مجیدی، کمالوند، مصطفوی، غلام‌پور و سایر عزیزان و بازیکنان بزرگی که این تیم در خدمت دارد می‌توانیم یک فصل رویایی را برای هواداران رقم زده و آنها را خوشحال کنیم.

 

با وجود اینکه دیروز قرارداد امضا نشد ولی به نظر می‌رسد دیگر باید تو را استقلالی بدانیم.


به هر حال در همین مدت کم، انرژی مثبت بسیار زیادی از هواداران استقلال گرفتم و امیدوارم که طی امروز و فردا قراردادم با استقلال نهایی شود. با این حال باید خدمت هواداران خوب این تیم تاکید کنم حتی اگر رضایتنامه‌ام برای استقلال صادر نشود نیز همچنان اولویتم با این باشگاه بوده و سعی می‌کنم تا آن زمان تمریناتم را به صورت شخصی ادامه داده تا درنهایت استقلالی شوم. با اینکه شاید حتی چندین میلیارد نیز ضرر کنم. من فقط می‌خواستم به استقلال بیایم و برایم به شخصه غیر ممکن بود که به تیم دیگری بروم. من خیلی اذیت شدم و خیلی تحت‌فشار بودم و درنهایت امیدوارم بتوانم پسر شایسته‌ای برای آبی‌ها باشم و برای استقلالی‌های عزیز در ادامه راه افتخارآفرینی کنم. من عشقم را به پول نفروخته و منتظر لحظه استقلالی شدن می‌مانم.

 

حتما می‌دانی که همچنان به خاطر شیوع ویروس کرونا بازی‌های لیگ برتر در غیاب تماشاگران برگزار می‌شود و در این بین نمی‌توانی از نزدیک شاهد استقبال هواداران باشی. هرچند آنها در این مدت در فضای مجازی و رسانه‌های مرتبط با باشگاه برای تو سنگ‌تمام گذاشته و از حضورت استقبال کردند.


واقعا دوست داشتم این شرایط وجود نداشت و هواداران می‌توانستند در ورزشگاه حاضر شوند و این شور و هیجان را از نزدیک لمس کنم اما تا حدودی آن را در فضای مجازی حس کرده و آن را با تمام وجود احساس کردم. بنابراین دست تمامی هواداران را به گرمی می‌فشارم و امیدوارم بهترین اتفاقات برای من و استقلال رقم بخورد.

 

با وجود اینکه سجاد شهباززاده با ۱۵ گل، بار خود را برای آقای‌گلی بسته اما تو هم جزء مدعیان کسب آقای‌گلی هستی. هنوز به این موضوع فکر می‌کنی یا اینکه اهداف دیگری در سر داری؟


قطعا به استقلال می‌آیم تا به گلزنی‌هایم با پیراهن این تیم ادامه بدهم. برخی دوستان لطف داشتند و من را با مجتبی جباری یا جانواریو مقایسه کرده بودند. قطعا این دو بازیکن برای استقلال بازیکنان بزرگی در گذشته بودند اما من تلاش می‌کنم تا جای خودم را بگیرم و تمام سعی خود را خواهم کرد تا برای استقلال گلزنی کرده و موقعیت گل فراهم کنم و درنهایت در خدمت تیم باشم. مهم نیست در استقلال چه افتخار فردی کسب کنم. اگر بتوانم با این باشگاه یک افتخار تیمی به‌دست بیاورم به مراتب برایم ارزشمندتر از افتخارات فردی است. تمام تلاشم را می‌کنم تا با گلزنی یا پاس‌گل یا حتی دفاع کردن و حتی دوندگی و جنگندگی در میانه میدان استقلال و هر شرایط دیگری به تیم کمک کنم و مثمرثمر باشم.

 

با توجه به شرایط جدول چقدر برای استقلال شانس قهرمانی در لیگ برتر قائل هستی و وضعیت این تیم در ۳ جام پیش رو را چطور ارزیابی می‌کنی؟


استقلال شانس بالایی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد چون همین الان هم در کورس قهرمانی است و مطمئن باشید که ما می‌توانیم با همدلی و اتحاد در کنار کادر فنی و بازیکنان بزرگی که داریم و البته با حل‌وفصل شدن یک‌سری از مشکلات توسط مدیریت، به سمت قهرمانی حرکت کنیم‌. استقلال لایق بزرگی و قهرمانی است و من فکر می‌کنم با این مجموعه که در کنار هم هستیم از کادرفنی، مدیریت و بازیکنان همه و همه می‌توانیم به قهرمانی فکر کرده و به آن دست پیدا کنیم.

 

خودت فکر می‌کردی یک روز به‌عنوان بمب نقل‌وانتقالات لقب بگیری و تا این اندازه مورد توجه هواداران و رسانه‌ها باشی؟


این یک افتخار است برای من اما من دو سال است که بهترین بازی‌ها را در لیگ انجام می‌دهم. من قلبا استقلالی هستم و خیلی دوست داشتم زودتر این اتفاق بیفتد و شاید یک مقدار دیر شده باشد و زودتر از اینها می‌شد این اتفاق بیفتد. در این یکی دو هفته نیز این موضوع را ثابت کردم که استقلالی هستم و شاید باورتان نشود که من پیشنهادهای خیلی بهتری از استقلال داشتم و چه بسا از لحاظ رقم دو سه برابر این باشگاه بود اما اصلا به رقم مالی فکر نکردم و فقط دوست داشتم پیراهن این تیم را بر تن کنم. چند روز پیش طی صحبتی که با یکی از دوستان داشتم به او گفتم اگر مشکلات زیاد است از قرارداد من برای گرفتن رضایتنامه کسر کرده تا زودتر این انتقال نهایی شود که درنهایت مسئولان باشگاه اعلام کردند سعی می‌کنیم با یک تصمیم خوب کاری کنیم تا کمتر در این انتقال متضرر شوی. واقعا با قلبم به استقلال می‌آیم و این حرف از درون می‌جوشد که استقلالی واقعی هستم و در عمل هم نشان دادم و فقط شعار نمی‌دهم. اینکه امروز به‌عنوان بمب نقل‌وانتقالات لقب گرفتم، برایم افتخار است اما پوشیدن پیراهن استقلال افتخار به‌مراتب بزرگ‌تر و وصف‌ناشدنی‌تری است.

 

برای بسیاری از هواداران این سوال پیش آمده که چرا آنقدر دیر در فوتبال ایران مطرح شدی. به قول خودت ۲ سال است که عملکرد خوبی را از خود به جای می‌گذاری؟


این اتفاق برای خیلی از فوتبالیست‌های دیگر هم افتاده و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. شاید دیر در فوتبال ایران شناخته شدم اما یکی از علت‌هایش شاید این بوده که به دنبال حاشیه و مطرح شدن نبودم و بیشتر در تلاش بودم فوتبال بازی کنم و از فوتبال بازی کردن لذت ببرم و بتوانم به خانواده‌ام کمک کنم. همیشه هدفم همین بوده و جز این نبوده که بخواهم خیلی دنبال یک‌سری حاشیه‌ها و برای دیده شدن باشم اما فکر می‌کنم الان هم فرصت زیاد است که بتوانم روزهای خوبی را در آینده فعالیت فوتبالی‌ام به ثبت برسانم. فراموش نکنید که الان در آستانه پوشیدن پیراهن استقلال هستم و این تیم بسیار بزرگ است و شما با پوشیدن پیراهن این تیم خودبه‌خود بزرگ و شناخته شده خواهید شد و من خدا را شاکر هستم و حتی الان که این اتفاق افتاده سعی می‌کنم تا بهترین استفاده را از این فرصت ببرم تا با تلاش و کوشش و استمرار موفقیت‌هایم در استقلال با یک عملکرد مناسب این روند را تسریع کنم.

 

درباره فرهاد مجیدی سرمربی استقلال که قرار است با او همکاری کنی چه صحبتی داری؟


مجیدی اسطوره استقلال است و به‌طور حتم شناسنامه این تیم به‌شمار می‌رود و می‌دانم که در کارش بسیار جدی است. او همیشه در تلاش است تا دانش و علم مربیگری را افزایش دهد و این موضوع کمک بزرگی برای استقلال خواهد بود. آقا فرهاد، بازیکنان را درک می‌کند چون خودش بازیکن بزرگی بوده و از جنس فوتبال است و از سوی دیگر فراز کمالوند نیز مربی بسیار با تجربه‌ای است که می‌تواند به ما کمک بزرگی کند.

 

می‌دانی که انتظار هواداران استقلال هم از تو بسیار زیاد است؟


هواداران استقلال از همه بازیکنان این تیم انتظار دارند. استقلال تیم بزرگی است و هر بازیکنی که پیراهن این تیم را بپوشد باید انتظارات را برآورده کند. طبیعتا بازیکنانی که در این تیم بازی می‌کنند یا به این تیم می‌آیند همه هواداران انتظار بهترین بودن را از آنها دارند و من هم سعی می‌کنم بهترین خودم باشم و بهترین بازی‌هایم را انجام بدهم و عملکرد خوبی داشته باشم تا اول رضایت کادر فنی را جلب کرده و در ادامه بتوانم هواداران را خوشحال کنم. از هواداران استقلال می‌خواهم از تیم خود حمایت کنند و پشت این تیم باشند. لیگ ۳۰ هفته است و هنوز ۱۳ هفته دیگر باقی مانده و امروز به هیچ تیمی جام نمی‌دهند بنابراین از هواداران استقلال درخواست می‌کنم امیدوارانه تا روز آخر این تیم را حمایت کنند. چه بسا در همین لیگ برتر تیم‌هایی ازجمله همین استقلال بودند که در روز آخر و دقایق آخر قهرمانی را کسب کرده یا تیم‌های دیگر هم این شرایط را در ادوار گذشته داشتند، بنابراین از هواداران می‌خواهم تا لحظه آخر از تیم‌شان حمایت کرده و پشت تیم‌شان باشند و همان انرژی مثبتی که برای استقلال می‌فرستند مطمئنا همان‌ها در تک‌تک دقایق بازی به کمک ما می‌آید و مطمئن باشند روزهای خوبی را در کنار هم خواهیم داشت.

منبع: فرهیختگان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر