کد خبر: 104335
A

معاون وزیر ورزش: از ۱۵ فروردین ماه واکسیناسیون ورزشکاران آغاز می شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای گفت: همه تلاش ما این بود که تعویق یک ساله المپیک کمترین آسیب را ایجاد کند هرچند که از زمان شروع ویروس کرونا در کشور نتوانستیم به مدت ۶ ماه اردوها را برگزار کنیم. با هماهنگی که با وزارت بهداشت انجام شده از ۱۵ فروردین ماه واکسیناسیون ورزشکاران پارالمپیکی آغاز می شود و متعاقبا ورزشکاران المپیکی نیز واکسینه خواهند شد

معاون وزیر ورزش: از ۱۵ فروردین ماه واکسیناسیون ورزشکاران آغاز می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دکتر مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تبریک فرارسیدن سال ۱۴۰۰ و آرزوی از بین رفتن ویروس کرونا برای همه مردم درخصوص عملکرد حوزه قهرمانی اظهار داشت: سال ۹۹ سال متفاوتی برای مردم ایران و بالطبع مردم جهان بود و پاندمی ویروس کرونا سبک جدیدی از زندگی را برای همه ما ایجاد کرد. به ویژه در ورزش تجربه متفاوتی را رقم زد که تا قبل از این شاهد آن نبودیم.

وی با اشاره به تبعات شیوع کرونا در جهان ادامه داد: رویدادهای بین المللی ورزشی عمدتا تعطیل شدند و در ابعاد مختلف ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای خلل بسیار جدی در همه دنیا ایجاد شد. به لطف خدا و کمک همه کسانی که در کنار وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند، اعم از کمیته ملی المپیک، فدراسیون های ورزشی، وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا خیلی زود توانستیم بر بسیاری از مشکلات فائق بیاییم و برخی از خسارت های ایجاد شده را جبران کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی خوشبختانه کمترین آسیب را به ویژه در بین ورزشکاران حرفه ای داشتیم. علیرغم اینکه ۲۱ لیگ را با کمک فدراسیون ها و کسب مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار کردیم اما بسیار اندک بود تعداد ورزشکارانی که به کرونا مبتلا شده باشند. از شهریورماه جهت آماده سازی تیم ها اردوها را با رعایت همه پروتکل ها آغاز کردیم و امروز از شرایط آمادگی مطلوبی برخوردار هستند.

دکتر علی‌نژاد افزود: همه تلاش ما این بود که تعویق یک ساله المپیک کمترین آسیب را ایجاد کند هرچند که از زمان شروع ویروس کرونا در کشور نتوانستیم به مدت ۶ ماه اردوها را برگزار کنیم. با هماهنگی که با وزارت بهداشت انجام شده از ۱۵ فروردین ماه واکسیناسیون ورزشکاران پارالمپیکی آغاز می شود و متعاقبا ورزشکاران المپیکی نیز واکسینه خواهند شد که با یک شرایط بهتر در تمرینات حاضر شوند و در رویدادهای پیش رو جهت کسب سهمیه حاضر شوند.

وی درخصوص برگزاری مجمع های عمومی فدراسیون ها تصریح کرد: امسال بعد از گذشت سالیان متمادی همه مجمع های فدراسیون ها برگزار شد. با وجود اپیدمی کرونا در کشور این مجامع را به صورت وبینار برگزار کردیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ادامه داد: ۱۴ انتخابات فدراسیون را در سال ۹۹ برگزار کردیم که در نوع خودش قابل توجه است.

دکتر علی‌نژاد خاطرنشان کرد: اقداماتی از قبیل رفع تعلیق فدراسیون جودو، تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال و برگزاری انتخابات این فدراسیون، جلوگیری از خطراتی که پیش روی فدراسیون شطرنج بود و مواردی دیگر از جمله اقداماتی بود که در سال ۹۹ انجام شد.

وی گفت: برای اولین بار مبانی روشنی را برای تخصیص بودجه به فدراسیون ها ایجاد کردیم. با کمک چهار معاونت وزارتخانه و ۱۲ اداره کل فدراسیون ها ارزیابی شدند و این ارزیابی ملاکی شد برای اینکه در سال ۹۹ به فدراسیون ها پرداخت داشته باشیم. این موضوع در شورای معاونین به تصویب رسید و مورد تایید دکتر سلطانی فر نیز قرار گرفت.

علی‌نژاد اظهار داشت: در مهرماه سال ۹۹ قانون اهداف، اختیارات و وظایف وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد و در ذیل آن تاکنون آیین نامه ها و دستورالعمل های متعددی نوشته شده است و تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ مابقی را انجام خواهیم داد. این موضوع به تحکیم مبانی ورزش کمک می کند.

وی ادامه داد: سال ۹۹ را سال خوبی برای ورزش ایران پیش بینی می کنم و امیدوارم در سال ۱۴۰۰ با برطرف شدن خطرات ویروس کرونا برای دنیا سال بهتری برای جامعه ورزش و همه مردم باشد. امسال رقابت های المپیک و پارالمپیک و چند رویداد مهم دیگر را پیش رو داریم که سعی میکنیم در همه رقابت ها با قدرت حاضر شویم.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر