کد خبر: 10460
A

استقلال با هافبک خود خداحافظی کرد

هافبک گرانقیمت تیم استقلال می توانست برای آبی پوشان به شاه مهره تبدیل شود.

استقلال با هافبک خود خداحافظی کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بختیار رحمانی، هافبک گرانقیمت استقلال که در نیم فصل اول لیگ برتر برای انتقال این بازیکن سروصدای بسیاری به وجود آمد، انتظارات را در جمع آبی های پایتخت برآورده نکرد. منصوریان برای به خدمت گرفتن هافبک موفق تراکتورسازی به آب آتش زد تا این بازیکن به جمع آبی پوشان اضافه شود.

رحمانی از لیگ قطر هم پیشنهادهای خوبی داشت اما برای ارتقای فوتبال خود ترجیح داد زیر نظر منصوریان در استقلال بازی کند، هافبکی که می توانست برای آبی پوشان به شاه مهره تبدیل شود. استقلال می توانست با درخشش بختیار در نیم فصل اول از مدعیان اصلی قهرمانی باشد اما بختیار توان پاسخگویی به انتظارات را نداشت!

استقلال در رقابت های لیگ برتر از نبود هافبک طراح در عذاب بود. بازیکنی که در فصل گذشته در تراکتورسازی توانست در 26 بازی 4 گل را به ثمر برساند، اکنون در استقلال نتوانست حتی یک گل هم به ثمر برساند. در 12 بازی که برای آبی پوشان به میدان رفت نتوانست بازیسازی لازم برای آبی پوشان انجام دهد و منصوریان در دیدارهای آخر نیم فصل اول بختیار را نیمکت نشین کرد.

استقلال نیاز به هافبکی دارد که بتواند طراح و پی ریزی کننده حمله های تیم باشد نه اینکه همانند رحمانی در پاسکاری های ساده هم نتواند عملکرد خوبی داشته باشد. بسیاری از کارشناسان در طول نیم فصل لیگ برتر بر این عقیده بودند که بختیار هنوز نتوانسته با فضای باشگاه بزرگی همانند استقلال  هماهنگ شود. رحمانی نتوانست در استقلال به جایگاه واقعی برسد زیرا این بازیکن از تصمیم گیری، هوش تاکتیکی، تحرک و خونسردی یک هافبک مناسب برخوردار نبود.

یک هافبک طراح وظیفه دارد پشت سر مهاجم به شکل مهاجم کاذب و یا همان مهاجم دوم توپ را در منطقه هافبک تحویل بگیرد و به جلو برود. رحمانی در استقلال از خلاقیت لازم برخوردار نبود تا بتواند مهاجمان آبی پوش را تغذیه کند. باتوجه به اینکه رحمانی نمی توانست در پست خود عملکرد خوبی ارائه دهد، امید ابراهیمی، هافبک دفاعی استقلال به اجبار در حملات استقلال شرکت می کرد و نمی توانست در پست خودبه خوبی عمل کند و در نتیجه استقلال با کوچکترین ضد حمله دروازه تیمش باز می شد.

رحمانی از کودکی عاشق پیوستن به استقلال بود و آرزو داشت روزی در این تیم بازی کند اما او نتوانست به استقلال کمکی کند. وی در 12 بازی رقابت های  لیگ برتر نتوانست گلی به ثمر برساند فقط در جام حذفی در دیدار با ملوان نوین یک گل وارد دروازه کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر