کد خبر: 10515
A
عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون دو و میدانی آسیا:

کنترل دوپینگ در دوومیدانی اهمیت زیادی دارد

رییس کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون دوومیدانی موضوع کنترل دوپینگ در دوومیدانی را حایز اهمیت خواند.

کنترل دوپینگ در دوومیدانی اهمیت زیادی دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اشکان اردیبهشت درخصوص وضعیت کنترل دوپینگ در سال 2016 اظهار داشت: خوشبختانه امسال نیز به مانند سال های گذشته، روند کنترل دوپینگ، با اخذ نمونه گیری های متعدد در مسابقات مختلف و اردوهای تیم ملی کماکان ادامه داشته و سیر رو به افزایشی را سپری کرده است. با توجه به تعداد تست های مثبت، تغییر واضحی نسبت به سال های قبل وجود نداشته و از این نظر فدراسیون دوومیدانی جزو فدراسیون هایی می باشد که عملکرد مطلوبی داشته است.

وی تاکید کرد: بدیهی است رشته دوومیدانی به دلیل ماهیت نوع فعالیت، همواره در معرض تهدیدهای متعدد از موضوع سوء مصرف مکمل ها و داروها قرار دارد و این موضوع، مساله ای بین المللی بوده و در سطح جهان نیز مطرح می باشد. در همین راستا فدراسیون جهانی دوومیدانی در بین فدراسیون های بین المللی دارای رتبه دوم از نظر تعداد تست های اخذ شده است.

عضو کمیته پزشکی کنفدارسیون دو و میدانی آسیا در ادامه گفت: همین مطلب در رابطه با رشته دو و میدانی به طور کلی صدق می کند، به طوری که در سال 2015 تعداد تست های گرفته شده در دو و میدانی در کشورهای مختلف و رویدادهای گوناگون به طور کل بیش از 30 هزار تست و بعد از رشته فوتبال حایز رتبه دوم بوده است که به طور یقین این موضوع بیان کننده اهمیت موضوع کنترل دوپینگ در دو و میدانی به شمار می رود.

اردیبهشت درخصوص فعالیت های صورت گرفته توسط کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون تشریح کرد: اخذ نمونه و کنترل دوپینگ در تمام اردوهای منتخبین رده های سنی مختلف و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی توسط کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون صورت گرفته و برای دسترسی جامعه دو و میدانی به لیست مواد ممنوعه، عوارض سومصرف داروها، معافیت درمانی و اطلاعات مربوطه در سایت رسمی فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران به آدرس iriaaf.ir درج گردیده است. ضمن این که اطلاعات مربوط به لیست ممنوعه سال 2017 نیز به روزرسانی شده و در قسمت بخش نامه های سایت فدراسیون منعکس گردیده است و برای عموم نیز قابل مشاهده خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر