کد خبر: 10574
A
فوق لیسانس فوتبال را گرفتم؛

برانکو: رنگ قرمز برای ما خوش‌شانسی می‌آورد

سرمربی پرسپولیس گفت: مربی‌ای نمی‌شناسم بازیکن ضعیف درون زمین قرار دهد.با جدایی انصاری مخالفم.

برانکو: رنگ قرمز برای ما خوش‌شانسی می‌آورد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در گفتگوی حضوری در برنامه نود پیرامون مسائل مختلف، گفت: رنگ قرمز نماد باشگاه ماست و برای ما خوش‌شانسی می‌آورد.

وی ادامه داد: وقتی با بلاژویچ مربی بودیم به تیم ملی آمدم؛ حدود 16 سال قبل از نخستین بازی مقابل عربستان برابر 50 هزار تماشاگر نکونام خودش را نشان داد و تمام مدت فیکس بود؛ تعداد بازی‌های او برای تیم ملی، حضور در دو جام جهانی، بازی در قوی‌ترین لیگ دنیا(لالیگا) موجب شد افتخاری برای ایران مثل علی دایی، علی کریمی، هاشمیان، مهدوی‌کیا، کریم باقری باشد. نکونام خدمات زیادی به معرفی فوتبال ایران در دنیا داشت؛ امیدوارم مثل زمان بازیگری در مربیگری هم موفق باشد.

وی درباره علی دایی کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان گفت: علی دایی که با نفت تهران، تیمی که می‌توانم بگویم تیم گرانی نبوده نتایج مناسبی گرفت و توانست جایگاه خوبی کسب کند تا به فینال جام حذفی برسد. جلالی هم با پیکان تیم خوبی تشکیل داده است.

برانکو با اشاره به اینکه در مربیگری  10 سال تجربه کسب کردم؛ فوق لیسانس فوتبال را گرفتم و سوادم را افزایش دادم، تصریح کرد: درحال حاضر مربی‌ای در جهان وجود ندارد که تحصیلاتش بالاتر از من باشد؛ به قهرمانی کرواسی و چین دست یافتم. در فینال جام حذفی عربستان همراه یک تیم بودم و بعد به پرسپولیس آمدم.

وی ادامه داد: سال اول با پرسپولیس فقط با تفاضل گل قهرمانی را از دست دادیم ولی اگر بازی‌های رودررو را معیار قرار می‌دادند، آن موقع پرسپولیس قهرمان می‌شد. به کار و سوابقم افتخار می‌کنم؛ به باشگاهی که باید به استحقاقش برسد افتخار می‌کند؛ ارتش و هوادارانی داریم که رضایت‌مندی آنها بالاتر از چیزی نیست. فارسی را بهتر  می‌فهمم تا اینکه حرف بزنم؛ برو، برگرد، چپ، راست را در تمرینات می‌توانم بگویم. فوتبال زبان جامع و متحدی در همه دنیا دارد و خیلی راحت با بازیکنان به تفاهم می‌رسم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مشکلات زیادی داشتیم و با هفت بازیکن آماده فصل دوم ا شروع کردیم، افزود: سه هفته طول کشید تا تیم را ببندیم و همزمان هم تراژدی درگذشت هادی نوروزی کاپیتان تیم پیش آمد ولی قوی‌تر و قوی‌تر پیش رفتیم.به دستاوردهای سال گذشته افتخار می‌کنم. پرسپولیس به جز جنگیدن مداوم راهی برای قهرمانی ندارد. امسال تیم را تقویت کردیم؛ سه بازیکن عالی اعم از بیرانوند، امیری و سیدجلال حسینی در کنار بازیکنانی مثل ربیع‌خواه، طارمی و رضاییان به تیم آمدند و روز به روز تیم را تکمیل‌تر کردیم و قدرتمان را نشان دادیم.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه کارمان در جدول دیده می‌شود، اضافه کرد: بیش از 71 درصد امتیازات را جمع کردیم و اینجا متوقف نمی‌شویم. به سختی و شرایط لیگ واقف هستیم و می‌دانیم همه انتظار قهرمانی در لیگ را دارند. در آسیا امیدوارم چیزی که می‌خواهیم ارائه دهیم و به وظایفمان در قبال هواداران عمل کنیم، فشار و مسوولیتی که در گردنمان است همه باید بدانیم نباید از آن فرار کنیم، کسی که آمادگی تحمل آن را ندارد نمی‌تواند بلند مدت در پرسپولیس بماند.

برانکو بیان کرد: من مربی تهاجمی هستم و پرسینگ بازی می‌کنیم و باوجود ریسک‌ها آن را می‌پذیریم. نسبت به سال گذشته در خط دفاع 4 بازیکن جدید داریم. بیرانوند، ماهینی و سید جلال را گرفتیم و ربیع‌خواه که پدیده غافلگیرکننده برایمان بود. حریفان ما شانسی روی دروازه ما ایجاد نمی‌کنند. در هر بازی پنج تا هشت موقعیت گلزنی داریم ولی به ثمر رساندن آن مسئله جدایی است. باید بیشتر از آنها استفاده کنیم و دلایل مختلفی وجود دارد. مهدی طارمی که آقای سال گذشته بود و دو روز قبل از فصل به جمع ما اضافه شد. نمی‌توانیم از  علیپور با 20 سال سن انتظار زیادی داشته باشیم ولی طبیعی است همه این‌ها روز به روز بهتر می‌شود و نتیجه نیز در جدول کارمان را نشان می‌دهد.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه باوجود دیدگاه و فلسفه بازی من تمام تیم‌های جدی همه کارشان را از دفاع شروع و یک خانه را از زیر بنا آغاز می‌کنند، اضافه کرد: من علنی در افکار عمومی درخصوص شخصی صحبت نمی‌کنم ولی انتظار سوال راجع به خریدهای پرسپولیس را داشتم، شاید این صحبت‌ها را می‌کنند که از بازیکنی پول گرفتم تا به پرسپولیس بیاوریم اما این را بدانید واقعا رقم قرارداد هیچ بازیکنی را نمی‌دانم چون کار من نیست. کار من تمرین و نتیجه گرفتن است تا تیم را بهتر و بهتر آماده کنم ولی درخصوص خرید یا نگرفتن بازیکن، در فوتبال اشتباه وجود ندارد. طبیعی است برخی بازیکنان زود خودشان را با شرایط جدید تطبیق می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه گولچ از باشگاهی آمد که قهرمانی کشورش بود، ادامه داد:  قبل از آن هم قهرمان آسیا به همراه تیم استرالیایی بود، رزومه اوکراینی‌ها هم نتایج خوبی داشتند، حالا مسئله اینکه دو، سه روز قبل از فصل آمدند جداست و طبیعی است. رضاییان و طارمی هم رزرو بودند و بستگی به موقعیت فیکس شدند. درمورد تک بازیکن صحبت نمی‌کنم؛ مثل اینکه الان می‌خواهیم بگوییم در نیم‌فصل کدام بازیکن را می‌خواهیم بگیریم؛ شرایط را توضیح دادم و چهار، پنج بازیکن قبل از شروع فصل به ما اضافه شدند و در همان موقعیت خیلی سخت می‌توانستند خودشان را با شرایط سخت تطبیق دهند.

سرمربی سرخپوشان با تاکید بر اینکه  بازیکنی که ضعیف بازی کند در ترکیب قرار می‌دهم؟ افزود:  مربی‌ای نمی‌شناسم بازیکن ضعیف درون زمین قرار دهد؛ فقط می‌دانم مربی برای بستن بهترین تیم تلاش می‌کند؛ شاید ربیع‌خواه از نظر تبلیغاتی پشتش گرم نیست و اینور و آنور جار نمی‌زند ولی خیلی قابل اعتماد است؛ با اینکه راجع به بازیکنی نظر نمی‌دهم ولی ربیع‌خواه اشتباهی نداشته است.

برانکو با تاکید بر اینکه اصرار کردم که آقای ساسان انصاری به پرسپولیس بیاید چون وقتی مقابل آنها بازی می‌کردیم او را زیر نظر داشتم، افزود: اسکوچیچ هم فقط راجع به خوبی او گفت و واقعا دیدم همه آن حرف‌ها درست بود. ساسان حرفه‌ای به تمام عیار بود ولی شاید در آن لحظه نمی‌توانست به ترکیب اصلی برسد، نه می‌خواستم و نه می‌توانستم در ترکیبم ایجاد کنم چون ما جمع شده بودیم و اگر ساسان از ابتدا با ما بود قطعا شانس بازی پیدا می‌کرد، در همین زمان هم بود که رامین برگشت و انصاری از من خواهش کرد به دلیل موقعیت خانوادگی خاص و تنها بودن آنها در اهواز به شهرش برگردد که بنده هم قبول کردم،  صداقت ساسان و حرفه‌ای‌گری ساسان موجب شد اجازه جدایی‌اش را بدهم. می‌دانستیم در اهواز موفق خواهد شد چون سال قبل 9 گل زده بود،  وضعیت به این شکل بود و خوشحال هستم او به تیم ملی دعوت شده و در فولاد خوب بازی می‌کند.

وی یادآور شد: هیچکس را جریمه و مجازات نمی‌کنم، کسی که قراردادش تمام شده و مسوولیتی در قبال باشگاهش ندارد برای ادامه زندگی مختار است. رضاییان و طارمی خواستند به باشگاه ترکیه‌ای بروند، در ترکیه موفق شدند یا نه نمی‌دانم و کسی هم حق ندارد از آنها ناراحت شود. بابت این قضایا اصلا کسی را تنبیه نمی‌کنم. طارمی سه روز قبل از شروع لیگ به پرسپولیس آمد و دو ما تمرین و آماده‌سازی نداشت، او آماده نبود و امروز هنوز مشکلاتی بخاطر تمرین نکردن قبل از فصل دارد، رضاییان هم در ترکیه موفق نشد و به پرسپولیس برگشت. دفاعی که 5 گل خورده را دست نزدم و من مربی هستم و بهتر از همه می‌دانم چه کسی بازی کند.

وی گفت:  کارت‌های نیم‌فصل دوم را رو نمی‌کنیم چون هفته آینده با سایپا بازی داریم. نمی‌دانم این امکان برای محمد انصاری است که به چین برود یا خیر؛ من موضعم را گفتم و به عنوان مربی اجازه نمی‌دهم او برود؛ اگر باشگاه ارزیابی‌اش به این شکل باشد که منافع پرسپولیس را در نظر می‌گیرد و منافع خوبی دارد مربوط به خود باشگاه است اما من اگر اجازه دهم برود چطور به هم‌بازی‌هایش و تماشاگران نگاه کنم؟ چون من را با انگشت نشان می‌دهند و می‌گویند پول گرفتم تا این کار را کنم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر