کد خبر: 10705
A

لازاروسکی: ورزش‌های زمستانی معلولان ایران در ابتدا راه است

رئیس ورزش‌های زمستانی کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت: ورزش‌های زمستانی معلولین ایران در ابتدای راه است و اگر با برنامه‌ریزی منظم و مستمر پیش برود، قطعاً به موفقیت‌های بزرگی دست خواهد یافت.

لازاروسکی: ورزش‌های زمستانی معلولان ایران در ابتدا راه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، دیمیتری  لازاروسکی درباره وضعیت کنونی اسکی در ورزش معلولین ایران گفت: ورزش‌های زمستانی معلولین ایران در ابتدای راه است و اگر با برنامه‌ریزی منظم و مستمر پیش برود، قطعاً به موفقیت‌های بزرگی دست خواهد یافت.

وی افزود: در چند روز اخیر و در مواجهه با ورزشکاران ایرانی می‌توانم به جرات بگویم که اگر این تعداد تمرینات خود را افزایش دهند، قطعاً سال آینده تجربه و تبحر آنها چندین برابر خواهد شد. اسکی‌بازان معلول ایران اکنون دارای کلاس‌بندی بین‌المللی هستند و تنها نیاز به ممارست و افزایش مهارت دارند.

رئیس ورزش‌های زمستانی IPC خاطر نشان کرد: کمیته پارالمپیک ایران و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در زمینه ورزش معلولین فوق‌العاده کار کرده‌اند و با اشتیاقی که از مسئولین این دو نهاد دیده‌ام و نیز افرادی که در ورزش معلولین این کشور فعال هستند، می‌توانم به جرات بگویم که ایران به راحتی می‌تواند با پیشینه خوبی که از ورزش‌های تابستانی دارد، در ورزش‌های زمستانی نیز موفق باشد و آن را توسعه دهد.

لازاروسکی اظهار داشت: کمیته بین‌المللی پارالمپیک در صدد است در زمینه بودجه به پارالمپیک ایران کمک کند تا ورزش‌های زمستانی را توسعه دهد و همچنین در خصوص نیروی انسانی نیز افرادی که در این مسابقات به عنوان کلاس‌بند آموزش می‌بینند، می‌توانند در آینده به توسعه این رشته کمک کنند و با کلاس‌بندی ورزشکاران علاقه‌مند، نفرات بیشتری را جذب رشته اسکی کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در این دوره آموزشی شرکت کردند، می‌توانند با حمایت IPC سال آینده به سطح بین‌المللی برسند و حتی می‌توانیم کلاس‌هایی را به میزبانی ایران برگزار کنیم که از سایر کشورها برای آموزش کلاس‌بندی در آن حضور پیدا کنند.

رئیس ورزش‌های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک در پایان گفت: هفته آینده نیز دوره داوری برای داوران ایران برگزار می‌شود و در تلاش هستیم تا با ایجاد انگیزه نسبت به آموزش نیروی انسانی داخلی در ایران اقدامات لازم را انجام دهیم و موجبات هر چه بیشتر توسعه این رشته را فراهم کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر