کد خبر: 10782
A

استقبال کمیته بین المللی پارالمپیک از امکانات ورزش زمستانی ایران

رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک با بیان اینکه امکانات و تجهیزات ورزش اسکی ایران برای مسابقات مختلف مساعد است، گفت: ایران می تواند میزبان مسابقات اسنوبرد معلولان جهان شود.

استقبال کمیته بین المللی پارالمپیک از امکانات ورزش زمستانی ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دیمیتری لازاروسکی روز پنجشنبه در حاشیه نخستین دوره مسابقات بین المللی اسکی جانبازان و معلولان که در پیست دیزین برگزار شد اظهار کرد: کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون اسکی ایران توانسته اند با ارتباط خوب در سال های گذشته در ترویج ورزش اسکی اسنوبرد تلاش های زیادی انجام دهند.
وی ادامه داد: تجهیزات مناسب اسکی ایران می تواند این کشور را به عنوان میزبان شایسته برای رقابت های بین المللی و جهانی ورزشکاران معلول در جهان معرفی کند.
رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک با اشاره به اینکه امکانات پیست بین المللی دیزین می تواند پذیرای مسابقات جهانی باشد، گفت: به روز شدن برخی زیرساخت ها در پیست دیزین رویدادهای بزرگی اسکی را در ایران مهیا کرده است.
لازاروسکی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه استعداد پایه ای ورزش اسکی ایران را چگونه ارزیابی می کنید تصریح کرد: کمیته بین المللی پارالمپیک و فدراسیون جهانی اسکی مجاز به توسعه مستقیم این رشته ورزشی در سایر کشورها نیست ولی اگر کمیته های ملی کشورهای مختلف گامی در جهت رشد ورزش اسکی بردارند، ما نیز حمایت هایی را به منظور خرید تجهیزات و کمک های مالی خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه استعدادهای زیادی را در ورزش اسکی ایران می توان کشف کرد، خاطر نشان کرد: استعداد اگر همراه با تلاش نباشد به جایی نمی رسد، بلکه با تلاش در جهت کشف استعدادهای ورزشی به نتایج قابل قبولی می توان دست یافت.
در نخستین دوره رقابت های بین المللی پارااسکی اسنوبورد، پنج ورزشکار جانباز و معلول به مدت دو روز در پیست بین المللی اسکی دیزین به رقابت با هم پرداختند. 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر