کد خبر: 108393
A

محسن سمیع زاده: فدراسیون ها توانایی تامین هزینه برق اضطراری را ندارند/ قطعی برق باعث حذف ۳ نفر از بهترین شطرنج بازان کشور از مسابقات شد

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج: فدراسیون ها توانایی تامین هزینه برق اضطراری را ندارند و اساسا ما قطعی برق نداشتیم که به دنبال برق اضطراری باشیم. ما باید در برخی از موارد هم با رقبا بجنگیم وهم با خودمان که این مورد هم یکی از همین موارد است.

محسن سمیع زاده: فدراسیون ها توانایی تامین هزینه برق اضطراری را ندارند/ قطعی برق باعث حذف  ۳ نفر از بهترین شطرنج بازان کشور از مسابقات شد

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن سمیع زاده، سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج با اشاره به قطع ناگهانی برق شطرنج بازان ایران در مسابقات آنلاین قهرمانی آسیا که منجرب به شکست ایران شده است گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان برخی از مسابقات همانند شطرنج به صورت آنلاین برگزاری می شود که در همین راستا مسابقات انفرادی شطرنج قهرمانی غرب آسیا به میزبانی فدراسیون شطرنج به صورت آنلاین در حال برگزار بود که ناگهان برق فدراسیون و منطقه ای که فدراسیون در آن قرار داشت قطع شد و متاسفانه ۳ نفر از بهترین شطرنج بازان کشور از مسابقات حذف شدند.

وی ادامه داد: این مسابقات یک قوانین خاصی دارد که باید شطرنج بازان در محیط فدراسیونی باشند و داوران بین المللی بر مسابقات نظارت داشته باشند که میزان تقلب کاهش پیدا کند بر همین اساس سیستم هر گونه قطعی احتمالی را بر حساب تقلب می گذارد که این قطعی برق موجب حذف ایران شد.

سمیع زاده گفت: فدراسیون ها توانایی تامین هزینه برق اضطراری را ندارند و اساسا ما قطعی برق نداشتیم که به دنبال برق اضطراری باشیم. ما باید در برخی از موارد هم با رقبا بجنگیم وهم با خودمان که این مورد هم یکی از همین موارد است.

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج گفت: دیروز مکاتباتی با وزارت نیرو انجام دادیم اما بعید می دانیم اتفاق خاصی صورت گیرد. برای مسابقاتی که ۱۱ خرداد در پیش داریم در صدد هستیم که با همکاری مسئولیت وزارت ورزش چند تن از ورزشکاران در سالن پایین وزارت ورزش مستقر شوند تا مشکلات اینگونه پیش نیاید.

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر