کد خبر: 10960
A
تابش خبر داد:

اتفاقات مالی خوشایند برای ورزش در برنامه ششم

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی وضعیت مصوبات حوزه ورزش را در برنامه ششم بی‌نظیر دانست و گفت: اتفاقات خوشایندی برای ورزش افتاده که حتما تحول‌آفرین است.

اتفاقات مالی خوشایند برای ورزش در برنامه ششم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا تابش اظهار داشت: 27صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده که حدود هزار و 250 میلیارد تومان می‌شود به ورزش اختصاص یافته که هزینه‌کرد این بودجه به توسعه ورزش همگانی، ورزش بانوان، ورزش مناطق محروم و همچنین معلولان اختصاص می‌یابد.

او افزود: بخشی از عوارض سیگار که مبلغی حدود 550 میلیارد تومان است، علاوه بر حوزه‌های سلامت، آموزش و پرورش و بهداشت برای وزارت ورزش در نظر گرفته شده که به طور مساوی بین آن‌ها تقسیم خواهد شد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مصوبه‌‌ای در لایحه برنامه ششم، ناظر به اینکه هزینه‌های اشخاص حقیقی و حقوقی برای توسعه اماکن ورزشی به‌عنوان مالیات تلقی می‌شود، تاثیر بسزایی در حل مشکلات حوزه ورزش خواهد گذاشت؛ در واقع طبق این مصوبه خیرین این حوزه از مشوق های مالیاتی برخوردار می‌شوند لذا تمایل بیشتری به ساخت اماکن ورزشی پیدا خواهند کرد.

تابش با اشاره به اینکه این مصوبات برای ورزش معلولان، جانبازان، روستایی، عشایر و شهری، مدارس و.. بوده است، درباره امکان اجرایی شدن آن‌ها تا پایان برنامه ششم افزود: مصوبه مربوط به مالیات ارزش‌افزوده مصوبه دست به نقدمحسوب می‌شود چراکه حتی نیاز به تخصیص که ممکن است آن را کم یا زیاد کند نیز ندارد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: چگونگی اختصاص یک سوم عوارض سیگار به حوزه ورزش نیز به سیاست‌های دولت درباره اینکه چقدر سیگار وارد شود، قیمت آن چقدر باشد و میزان سیگارهای قاچاق بستگی دارد؛ همچنین معافیت از مالیات به نسبت تزریق پول و کمک به حوزه ورزش توسط افراد حقیقی و حقوقی صورت می‌گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر