کد خبر: 111924
A
غلامحسین کریمی:

شنای هند سهمیه قطعی المپیک گرفت اما شنای ایران نه!

مدیر اسبق تیم های ملی شنای ایران گفت: بنده متاسف و متاثر می شوم که چطور مسئولان ورزش کشور که به عنوان مرجع اصلی ورزش کشور هستند بدون علم و آگاهی پیام تبریک میدهند! استاندار اصفهان، نماینده مجلس آقای فروردین که رئیس فراکسیون ورزش مجلس هم هستند، بدون بررسی این صحبت ها را انجام دادند و با گذشت زمان که بنده هم عرض کردم که دوستان عجله کردند، مشخص شد صحبت های بنده که قوانین فدراسیون جهانی را تشریح کرده بودم درست از آب درآمد و شناگر عزیزمان آقای افخری که عنوان شده بود سهمیه المپیک را کسب کردند در المپیک حضور نخواهند داشت و سوال اینجا مطرح می شود که چطور کسی که سهمیه المپیک را کسب کرده در المپیک حضور ندارد؟

شنای هند سهمیه قطعی المپیک گرفت اما شنای ایران نه!

به گزارش دیده بان ایران، مدیرسابق تیم های ملی شنای ایران با انتقاد از مسئولان فدراسیون شنا در خصوص خبر کذب کسب سهمیه المپیک، گفت: مستحضر هستید که برای المپیک توکیو، فدراسیون شنا رکوردهایی را مد نظر قرار داده، OQT و OST که قبلا به نام a و b شناخته می شد و اینها با هم متفاوت است. متاسفانه خبری که در خروجی سایت فدراسیون شنا قرار گرفت و صحبت هایی که ریاست محترم فدراسیون شنا انجام دادن، خلاف واقع ایی بود و شناگر عزیز ما نتوانسته بود سهمیه قطعی المپیک را کسب کند.

غلامحسین کریمی افزود: بنده متاسف و متاثر می شوم که چطور مسئولان ورزش کشور که به عنوان مرجع اصلی ورزش کشور هستند بدون علم و آگاهی پیام تبریک میدهند! استاندار اصفهان، نماینده مجلس آقای فروردین که رئیس فراکسیون ورزش مجلس هم هستند، بدون بررسی این صحبت ها را انجام دادند و با گذشت زمان که بنده هم عرض کردم که دوستان عجله کردند، مشخص شد صحبت های بنده که قوانین فدراسیون جهانی را تشریح کرده بودم درست از آب درآمد و شناگر عزیزمان آقای افخری که عنوان شده بود سهمیه المپیک را کسب کردند در المپیک حضور نخواهند داشت و سوال اینجا مطرح می شود که چطور کسی که سهمیه المپیک را کسب کرده در المپیک حضور ندارد؟

وی با طرح این درخواست که جا دارد این دوستان از مردم و جامعه ورزشی و شنای کشور عذرخواهی و شفاف سازی کنند، ادامه داد: در مورد شناگر دیگرمان آقای متین بالسینی، دوستان عنوان کرده بودند یک سهمیه ما قطعی است! خوب چه سهمیه ایی قطعی است؟ سهمیه جهانی یک خانم و یک آقا بر اساس شرایط خاصی که فدراسیون جهانی شنا دارد برای کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته می شود و این چیزی نیست که با رایزنی و این ها به دست بیاید! این سهمیه جهانی اعطا می شود که خوب بله این سهمیه قطعی است و همه می دانستند. در المپیک های قبلی بجز المپیک ۲۰۰۸ پکن که آن موقع محمد علیرضایی رکورد ورودی b المپیک را آورده بود!

الان قوانین متفاوت شده! من متعجبم که دوستان یا اطلاع نداشتند از این مسایل یا عجله کردند!نمی دانم به چه صورت بوده ولی رکورد علیرضایی در ۱۰۰ متر قورباغه پکن با حد نساب افخری تفاوت زمین تا آسمان دارد.

کریمی با ذکر این موضوع که ما در المپیک ریو، شناگر داشتیم با سهمیه آزاد، در المپیک ۲۰۱۲ لندن، در المپیک های ۲۰۰۰ ، ۲۰۰۴ و ۱۹۹۶ آتلانتا که آقای حامد رضاخانی اعزام شدند همه با استفاده از سهمیه اعطایی بوده! اضافه کرد: سهمیه اعطایی هم به همه کشورهای درحال توسعه تعلق می گیرد. اما در مورد اعزام شناگرها ریاست محترم فدراسیون صحبتی کردند که به نظر من هم راجب کسب سهمیه و هم اعزام شناگرها عوام فریبی انجام دادند! چرا؟ عنایت بفرمایید که تیم ملی کشور متشکل از چهار شناگر در مسابقات دو روزه صربستان حضور داشت که شناگران هندی هم در آن حضور داشتند، چطور میشود که شناگر هندی ۱۹ ژوئن در صربستان مسابقه داده ۲۶ ژوئن در مسابقات ایتالیا در ۲۰۰ متر پروانه رکورد قطعی یا oqt گرفته؟ علاقه مندان بدانند که هند در شنای المپیک دو سهمیه قطعی oqt گرفته! کرونا فقط مختص کشور ماست یا همه کشورها متضرر شدند؟وضعیت کرونا در هند که برای همه معلوم است!

مدیر سابق تیم ملی شنا معتقد است: آقای رضوانی باتوجه به طرفداری که از آقای پائولو بارللی در سال ۲۰۱۷ انجام دادند و مشکلاتی که با رئیس فدراسیون جهانی شنا آقای حسین المسلم داشتند، آیا نمی تونستند به این بچه ها ویزای ایتالیا از همان طریق آقای بارللی بگیرند که این مسابقات از قبل بالا آمده بود و اینطور نیست که این دوستان اشاره می کنند. چطور شناگرهای هندی از صربستان می روند برای ایتالیا و شناگرهای ما نمی توانند؟ این ها همه تناقضاتی است که مسئولان باید به آن جواب دهند. اینکه ما بیایم یک صحبت های کلی کنیم که داریم با فینا رایزنی می کنیم! مگر فدراسیون جهانی شنا قوانینش امروز نوشته شده؟ یا مگر مسابقات محلات است که رایزنی شود؟ قوانین جهانی معلوم و مشخص است.

کریمی گفت: حتی روز ۳۰ ژوئن برابر با ۹ تیرماه، کمیته ملی المپیک و فدراسیون شنای ما می‌دانستند که آقای افخری انتخاب شدن یا نه! چرا اطلاع رسانی نکردند و گذاشتند برای امروز؟ این ها مشکل است!توقع ایجاد می شود، شناگر ما شناگر خوبی است، آقای افخری، مربی ایشان، خانواده همه زحمت کشیدن، یک شخص عزیزی آمده اصلا به فدراسیون ارتباط نداشته، تقبل هزینه ها را کرده و رفتن یک افتخاری کسب کردند در حد همون افتخار صحبت بشه نه فراتر! امیدوارم مسئولان کمیته المپیک و وزارت ورزش به این مسایل رسیدگی کنند و اگر اشتباهی هم صورت گرفته عذرخواهی کنند.

وی با طرح این سوال که این درست نیست بدون بررسی و اطلاع و منتظر ماندن تا رسیدن به تاریخ هایی که فینا داده بود؟ گفت: اصول مدیریتی ایجاب می کرد که یک مقداری آقایان تحمل می فرمودن تا مشخص شود و الان هم مشخص شده .علاقه مندان به شنا و شیرجه و واترپلو و ورزشکاران زحمت کش ما بدانند قصد تخریب زحمات آنان نیست.باید اصل این موضوع شفاف شود و تخلفات و عوام فریبی ها راستی آزمایی شود و قوانین مشخص شود.

غلامحسین کریمی در پایان خاطر نشان کرد: تاریخ ۲۰ ژوئن ارتباطی به کسب سهمیه های OQT و OST ندارد و کلیه شناگران دنیا تا ۲۷ ژوئن فرصت داشتند تا حدنصاب‌های لازم را بدست آورند. فدراسیون نجات غریق ساختمان ۳ طبقه برای این فدراسیون خریده است در زمان ریاست آقای نوری اما فدراسیون شنا هنوز مستأجر شرکت تجهیز بوده و با در اختیار داشتن دو استخر هنوز مشکل مالی جهت اعزام شناگران دارد! چرا شناگران خوب کشورمان به مسابقات بیشتر اعزام نشدند؟

مهرشاد افقری اگر قبل از ۲۰ ژوئن مسابقه داده بود از طریق سهمیه اهدائی یونیورسالیتی المپیکی می‌شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر