کد خبر: 112397
A

دختر سوار کار ایرانی به دلیل ممنوع الخروجی توسط پدر از حضور مسابقات جهانی باز ماند

سارا پورعظیما، ورزشکار ۱۲ ساله در رشته سوارکاری، به دلیل ممنوع الخروج شدن توسط پدر، از شرکت در مسابقات جهانی سوارکاری جا ماند.

دختر سوار کار ایرانی به دلیل ممنوع الخروجی توسط پدر از حضور  مسابقات جهانی باز ماند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سارا پورعظیما، ورزشکار ۱۲ ساله در رشته سوارکاری به دلیل ممنوع الخروج شدن توسط پدرش نتوانست در مسابقات جهانی سوارکاری نونهالان در روسیه شرکت کند.

براساس گفته‌های وکیل مادر سارا، علت ممنوع الخروج شدن این ورزشکار نونهال اختلافات خانوادگی بین پدر و مادر او بوده است.

با ممنوع الخروج شدن سارا پورعظیما، وکیل مادر این ورزشکار در گفت وگویی به تشریح علت منع خروج او پرداخت و گفت: «خانم غزاله منتظم، مادر سارا پورعظیما موکل بنده است. او از مدتی قبل با همسر خود اختلافات خانوادگی پیدا کرده و مسائلی مثل نفقه و مهریه در میان آن‌ها مطرح شده ست که در حال بررسی است. زمانی که سارا در فرودگاه حاضر شد متوجه شد که پدرش او را ممنوع الخروج کرده است و ظاهرا این کار را در راستای اختلافات با مادر سارا انجام داده است با اینکه می‌دانست سارا قرار است از کشور خارج شود.»

با گفته‌های مهرداد مهرآوین، اینگونه به نظر می‌رسید که پدر با علم بر زمان حضور دختر در فرودگاه به منع کردن او از حضور در مسابقه اسب سواری پرداخته است. همین موضوع باعث شد تا پدر سارا پورعظیما طی یادداشتی، روایتی متفاوت از ممنوع الخروج شدن دخترش بیان کند.

توضیحات پدر سارا پورعظیما

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ فرارو نوشت: محمد پورعظیما در این یادداشت نوشته که شش ماه قبل همسر و دخترش منزل را ترک کرده‌اند و در این مدت هم هیچ اطلاعی از دخترش نداشته است. پدر سارا مدعی شده که پیش از اعزام شدن دختر به مسابقه سوارکاری در روسیه، همسر و دخترش را ممنوع الخروج کرده تا از خروج احتمالی آن‌ها جلوگیری کند.  

به نوشته پدر سارا پورعظیما، همسرش غزاله پورمنتظم و دخترش سارا، آزادی تمام برای تحصیل و ورزش داشته اند، اما، چون سارا در تمام این مدت از او سراغی نگرفته و برای خروج از کشور با پدر تماس نگرفته، به جایگاه پدری محمد پورعظیما اهانت کرده و به همین خاطر او را ممنوع الخروج کرده است.

او در نوشته اش افزود: «سارا بعد از اینکه موفق به پرواز نشد می‌توانست به من رجوع کند تا مقدمات پروازش را فراهم کنم و با پرواز بعدی او را راهی روسیه کنم، اما باز هم مراجعه به دادستان را ترجیح داده و سراغ من نیامدند. چرا من نباید صدای دخترم را بشنوم؟ چرا نقش پدر را در ذهنش تخریب کرده اند.»

پورعظیما در پایان یادداشتش تاکید کرد: «موفقیت تنها دخترم افتخار من است. تمام زندگی من به سارا تعلق دارد. اما بابت اتهامی که به من زده شد و گفتند من از تاریخ پرواز اطلاع داشتم، اعاده حیثیت کرده و شکایت می‌کنم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر