کد خبر: 113397
A

کوچکترین کشور حاضر در المپیک مدال طلا گرفت/ کشور برمودا کجاست؟

برمودا به عنوان کوچکترین کشور المپیکی مدال طلا گرفت. با برگزاری مسابقات سه گانه المپیک توکیو، برمودا به عنوان کوچکترین کشور جهان موفق شد نخستین طلای این بازیها را کسب کند.

کوچکترین کشور حاضر در المپیک مدال طلا گرفت/ کشور برمودا کجاست؟

به گزارش دیده بان ایران؛  برمودا به عنوان کوچکترین کشور المپیکی مدال طلا گرفت. با برگزاری مسابقات سه گانه المپیک توکیو، برمودا به عنوان کوچکترین کشور جهان موفق شد نخستین طلای این بازیها را کسب کند.

فلورا دافی ۳۳ ساله توانست این مدال را برای برمودا کسب کند. این کشور ۶۲ هزار و ۲۷۸ نفر جمعیت دارد که به عنوان کوچکترین کشور المپیکی صاحب مدال طلا شده است.

دافی پس از کسب مدال گفت: فکر می‌کنم این نتیجه تمام مردم برمودا را شگفت زده کرده و این چیزی است که بسیار خاص است. این مدال رویای من اما می‌دانستم این رویا بسیار بزرگ است.

بازیهای المپیک توکیو از روز جمعه اول مرداد آغاز شده و بیش از ۱۱ هزار ورزشکار برای کسب مدال رقابت می کنند.

کشور برمودا کجاست؟

برمودا (با نام رسمی: جزایر برمودا، در انگلیسی: The Bermuda Islands) نام مجمع‌الجزایری است که یکی از سرزمین‌های فرادریایی بریتانیا به‌شمار می‌آید و در شمال اقیانوس اطلس واقع شده‌است. پایتخت برمودا شهر همیلتون است.برمودا در اوایل سده ۱۵ (میلادی) کشف شد. برخی منابع سال ۱۵۰۳ میلادی را تاریخ دقیق کشف جزایر برمودا عنوان کرده‌اند. اما بر طبق مدارک و آثار موجود، قطعاً جزایر برمودا تا سال ۱۵۱۱ میلادی و در حالی که پیتر مارتیر آنگیرا در کتابش به آن اشاره کرده بود، کشف شده بود.همچنین در سال ۱۵۱۱ میلادی، در دفاتر مستعمراتی کشور اسپانیا به ثبت رسیده بود. در مدارک به جای مانده نام دریانورد اسپانیایی به نام خوآن دو برمودز به عنوان کاشف جزایر برمودا به ثبت رسیده‌است. در قرن پانزدهم، کشتی‌های اسپانیایی و پرتغالی از جزایر برمودا برای تازه کردن آذوقه و بارگیری آب آشامیدنی استفاده می‌کردند. اما شایعات مربوط به وجود ارواح و شیاطین در جزیره و وجود طوفان‌های مهیب موسمی که به این باورها می‌افزود، باعث گشت تا اسپانیایی‌ها که در آن زمان مالکان مطلق جزایر شده بودند، در آنجا سکنی نگزینند و از جزایر برمودا با نام «جزایر شیطان» یاد کنند.

پادشاه بریتانیا بالاترین مقام در جزایر برمودا محسوب می‌شود، اما اختیارات اجرایی اداره مجموعه جزایر برمودا را به «فرماندار» اعطا می‌کند ولی همچنین نماینده خاصی را به عنوان «نماینده ملکه» انتخاب می‌کند که بر اجرای درست قوانین نظارت داشته باشد. نخست وزیر بر طبق پیشنهاد دولت بریتانیا توسط ملکه برگزیده می‌شود.مسئولیت «دفاع» و «سیاست خارجی» بر عهده بریتانیا است. همچنین هرگونه تغییری در قانون اساسی مجموعه جزایر برمودا باید به تائید دولت بریتانیا برسد. برمودا قدیمی‌ترین مستعمره پادشاهی متحده به‌شمار می‌آید. پارلمان برمودا، سومین پارلمان قدیمی جهان در دوران جدید پس از پارلمان بریتانیا و ایسلند، محسوب می‌شود.قانون اساسی مجموعه جزایر برمودا در تاریخ ۱ ژوئن ۱۹۶۷ میلادی به مرحله اجرا درآمد و متمم آن نیز در سال‌های ۱۹۸۹ و ۲۰۰۳ تدوین و بدان افزوده شد. رئیس دولت برعهده نخست وزیر است که توسط مردم برمودا انتخاب می‌شود. وی مسئول تشکیل دولت و هیئت وزیران است. اعضای هیئت دولت توسط فرماندار تنفیذ می‌شوند. سیستم پارلمانی جزایر برمودا، برگرفته از سیستم پارلمانی بریتانیا و دارای دو شاخه مجلس عوام و سنا است. فرماندار به نمایندگی از ملکه بریتانیا، ۱۱ نماینده مجلس سنا را با توصیه نخست وزیر و رهبر اپوزیسیون دولت انتصاب می‌کند. مجلس عوام متشکل از ۳۶ نماینده است که مستقیماً توسط رأی دهندگان انتخاب می‌شود. بر طبق قانون اساسی برمودا، انتخابات باید حداقل در کمتر از ۵ سال در هر دوره انجام شود. به دلیل مستقل نبودن سیستم سیاست خارجی مجموعه جزایر برمودا، نمایندگی‌های معدود دیپلماتیکی در مجموعه جزایر فعال هستند که کنسولگری ایالات متحده آمریکا در برمودا و اداره گمرک و مرزهای ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین مجموعه دیپلماتیک در مجموعه جزایر را تشکیل می‌دهند. آمریکا بزرگ‌ترین شریک اقتصادی برمودا محسوب می‌شود و بیش از ۸۰٪ از بازار وارداتی برمودا را در اختیار دارد. همچنین توریستهای آمریکایی سهم بسیار بزرگی در اقتصاد مجموعه جزایر برمودا دارند. براساس آخرین برآوردها، ایالات متحده آمریکا تنها در صنعت بیمه دریایی برمودا، بیش از صد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و بیش از ۸۵٪ بازار برمودا را در اختیار دارد. بیش از ۱۵٪ اهالی برمودا دارای تابعیت مضاعف کشور آمریکا هستند.

برمودا در همسایگی آمریکای شمالی و کارولینای جنوبی واقع شده است و اقلیمی نیمه گرمسیری دارد. این موضوع بدین معنا است که از بهار تا پاییز، می‌توان انتظار هوای گرم و مرطوب را داشت. زمستان برمودا داستانی متفاوت نسبت به دیگر فصل‌ها دارد. در این مدت دمای هوا (حدود ۱۵ درجه سانتی گراد) و رطوبت کمتر می‌شود. همچنین تقریبا همه روزه در زمستان نسیمی خنک و دوست داشتنی از سمت دریا می‌وزد. برمودا منطقه‌ی گرانی محسوب می‌شود. این جزایر نقاط توریستی جالبی دارد که از جمله قابل توجه‌ترین آن‌ها می‌توان به خلیج هورس شو (Horseshoe Bay)، شهر همیلتون، شهر قدیمی سنت جرج (St. George's)، کلیسای سنت پتر (St. Peter's Church)، دژهای جزیره سنت جرج، مسیر پیاده‌روی برمودا ریل وی تریل (Bermuda Railway Trail)، کارگاه کشتی‌سازی نیرو دریایی سلطنتی (Royal Naval Dockyard)، موزه دریایی برمودا (Bermuda Maritime Museum)، غارهای کریستالی و فانتزی، طبیعت محافظت شده تالاب اسپیتال (Spittal Pond Nature Reserve)، فانوس دریایی گیبز هیل (Gibb's Hill Lighthouse) اشاره کرد. جرم و خشونت در برمودا شاید نه به اندازه‌ی دیگر نقاط کارائیب اما باز هم مشکل ساز است. سرقت شایع‌ترین جرم در این جزایر محسوب می‌شود. بنابراین بسیار مراقب اموالتان باشید. از آنجایی که همیلتون روی سواحل شنی صورتی واقع نشده است، به‌عنوان مرکزی برای حرکت اتوبوس‌ها و کشتی‌ها به شمار می‌رود. اگر یک آپارتمان اجاره کنید و مراقب نباشید، ممکن است جایی دور از اتوبوس‌ها بیفتید که این موضوع یعنی استفاده‌ی بیشتر از تاکسی‌ها (قاتل جیب شما). بنابراین درون همیلتون یا نزدیکی آن بمانید تا مطمئن باشید به خطوط اتوبوس دسترسی داشته باشید.

مجموعه جزایر برمودا به ۹ بخش (Parish) و ۲ ناحیه شهری تقسیم شده‌است.

برمودا دارای ۹ بخش است:

سندیز Sandys

ساتهمپتون Southampton

وارویک Warwick

پاگت Paget

پمبروک Pembroke

دوون شایر Devonshire

سمیتس Smith's

همیلتون Hamilton

سینت‌جُرج St George's

برمودا دارای دو شهر عمده‌است: همیلتون (شهر) و سینت‌جُرج (شهرک)

مثلث برمودا که به نام مثلث شیطان هم شناخته می‌شود، حدود منطقه‌ای در ناحیهٔ غربی اقیانوس اطلس شمالی است که گفته می‌شود بیش از ۵۰ کشتی و ۲۱ هواپیما به طرز مرموزی در این منطقه ناپدید شده یا از بین رفته‌اند. این محدوده به‌طور دقیق دارای شکل مثلث نیست و فقط ظاهری شبیه به مثلث دارد. گزارش‌های بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد این منطقه بسیار خطرناک است. نخستین مرزهای اعلام شده برای مثلث به مقاله‌ای که وینست گادیس در سال ۱۹۶۴ میلادی نوشته بود بازمی‌گردد. در آن مقاله سه رأس مثلث بر روی میامی فلوریدا، سان خوآنِ پورتوریکو و بر روی جزیرهٔ برمودا در وسط اقیانوس اطلس می‌افتاد. اما نویسنده‌های بعدی این مرزبندی را نپذیرفتند و رأس‌های تازه‌ای را برای مثلث مشخص کردند که ناحیه‌ای به مساحت ۱٬۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع تا ۳٬۹۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع را دربرمی‌گرفت.کم‌کم چنان شد که پذیرش هر رویداد درون مثلث، به شخصی که گزارش آن را می‌نوشت بستگی پیدا کرده بود.انجمن نام‌های جغرافیایی ایالات متحده چنین مثلثی را به رسمیت نمی‌شناسد و در نقشه‌های سازمان‌های دولتی آن را نمی‌آورد.نقشهٔ جغرافیایی مثلث برمودا بر روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. رأس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو گذر کرده و دوباره به سوی برمودا بازگشته‌است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه‌است. این ناحیه یکی از پر رفت‌وآمدترین خط‌های سفرهای دریایی است و روزانه کشتی‌هایی از اروپا، قاره آمریکا و جزیره‌های کارائیب در آن منطقه رفت‌وآمد می‌کنند. کشتی‌های تفریحی از فلوریدا یا پروازهای تجاری و هواپیماهای شخصی به فراوانی از فلوریدا، کارائیب و آمریکای جنوبی به این منطقه سفر می‌کنند.

نام برمودا از نام دریانورد اسپانیایی به نام خوان دبرمودز Juan de Bermúdez برگرفته شده است که در سال 1505 این جزایر را کشف کرد. برمودا تا یک قرن بعد از کشف شدن جمعیت بومی نداشت. افسانه هایی درباره ارواح و شیاطین درباره این جزیره وجود داشت که گمان می رود از آوازهای یک پرنده و صداهای شبانه گرازهای این جزیره به آن رسیده باشند. این جزیره به دلیل طوفان های مکرر و صخره های زیاد خود به جزیره شیاطین معروف شده بود. گفته می شود کشتی های اسپانیایی و پرتغالی زیادی بعد از کشف جزیره به آن رفت و آمد داشتند.

در قرن بعدی این جزیره به صورت مکرری توسط کشورهای دیگر مورد توجه قرار می گرفت. انگلیسی ها نیز شروع به ماجراجویی های خود در آمریکای شمالی کردند و در ویرجینیای فعلی مستقر شدند. از این تاریخ مستعمرات سیزده گانه به تصرف انگلستان درآمدند. مستعمرات سیزده‌گانه، به مستعمرات بریتانیای کبیر در سواحل اقیانوس اطلس در امریکای شمالی در قرن‌های ۱۷ و ۱۸ میلادی گفته می‌شود. به منظور تامین معاش مستعمرات آمریکایی ،ناوگان کوچکی از هفت کشتی از انگلستان به همراه چند صد مهاجر و غذا و مایهتاج راهی آمریکا شدند. به دلیل طوفان شکل گرفته کشتی ها در آستانه غرق شدن بودند تا اینگه یک کشتی به جزیره برمودا رسید و در آنجا لنگر انداخت. 151 مسافر از طوفان بدین طریق نجات پیدا کردند و در برمودا ساکن شدند. در برمودا شهرک سازی شد و دو کشتی به نام های Deliverance و Patience ساخته شد تا نجات یافتگان به مقصد بازگردند. انگلستان از این تاریخ ، ادعای مالکیت برمودا را کرد.

دریاسالار کمپانی ویرجینیا به نام جورج سامرز George Somers راهی برمودا شد تا برای نجات یافتگان آذوقه تهیه کند اما بعد از رسیدن به برمودا درگذشت. انگلیسی ها به مرور به این جزیره رسیدند و نام ویرجینئولا Virgineola را برای آن برگزدیند. همچنین شهری به نام لندن جدید(با نام فعلی سنت جورج) در این جزیره به وجود آوردند که یکی از قدیمی ترین شهرهای تاسیس شده انگلستان در استعمارات آمریکای شمالیشان است. در سال 1615 به یاد جورج سامرز ، نام جزیره به جزیره سامرز تغییر کرد و کمپانی ای به نام سامرز مالک سرزمین شد. انگلستان از برمودا به عنوان پایگاهی برای نزدیک بودن به مستعمرات آمریکایی خودش استفاده می کرد. قاچاق برده ها در برمودا از این سال آغاز گردید. محدودیت منابع طبیعی در جزیره باعث ایجاد قوانینی همانند محدودیت شکار پرندگان و لاک پشت شد.در سال 1649 ، جنگ داخلی انگلیس در حال وقوع بود و شاه چارلز اول را در وایت هال لندن سر بریدند. همین درگیری ها به برمودا نیز سرایت کرد و باعث شورش علیه فرماندار جزیره شد.

در قرن هفدهم کمپانی سامرز صنعت کشتی سازی در جزیره را متوقف کرد تا از نیروی کار جهت بهبود کشاورزی جزایر استفاده کند. ویرجینیا مستعمره همسایه از نظر کیفیت و مقدار توتون و تنباکو از برمودا پیشی گرفت. مردم از اوایل قرن شروع به تجارت دریایی کرده بودند اما شرکت سامرز فقط بر کشاورزی تاکید داشت و همین اختلافات منجر به انحلال شرکت شد. به همین دلیل مردم برمودایی از کشاورزی دست کشیدند و به کشتی سازی و تجارت دریایی روی آوردند که تجارت نمک به همین دلیل در این جزیره رونق گرفت.

بعد از شورش های آمریکا علیه انگلستان در سال 1774 ، کنگره قاره ای آمریکا که در جریان شورش مستعمره‌نشینان آمریکایی در مستعمرات سیزده‌گانه علیه نیروهای بریتانیایی، توسط نمایندگان مستعمرات در سال ۱۷۷۴ در فیلادلفیا به وجود آمد، تصمیم به تحریم ممنوعیت تجارت با انگلیس ، ایرلند و مستعمرات پادشاهی انگلستان گرفت و همین باعث نگرانی اهالی برمودا که رابطه تجاری پرسودی با آمریکا داشتند، شود. این تحریم منجر به ناآرامی در برمودا و مشکلات اقتصادی و قحطی آنها می شد. فرماندار برمودا به نام هنری تاکر که رابطه سیاسی خوبی هم با انگلستان نداشت در 1775 نمایندگانی را برای معافیت جزیره از تحریم به کنگره قاره ای فرستاد. به همین منظور توافق نامه ای مبنی بر تعویض کالاهای موردنیاز آمریکایی با سلاح بین دوطرف امضا شد. به همین منظور سه قایق کالا از آمریکا راهی برمودا شد و در عوض 100 بشکه باروت از برمودا گرفته شد. در نتیجه ، در 2 اکتبر کنگره قاره ای برمودا را از ممنوعیت تجارت معاف کرد و برمودا به بی وفایی به انگلیس متهم شد. در همان سال انگلستان نیز تجارت و داد و ستد با مستعمرات شورشی آمریکا را ممنوع کرد و کشتی نظامی ای راهی برمودا کرد. با این وجود قاچاق کالا بین مستعمرات آمریکایی و برمودا ادامه داشت. با ورود فرانسه و بیشتر شدن آتش اختلافات ، انگلستان کشتی های فرانسوی و آمریکایی که در حال داد و ستد با برمودا بودند را دستگیر کرد و اجازه هیچ گونه رد و بدل کردن تجاری بین آنها و برمودا را نداد. بعد از لغو شدن تبادلات اقتصادی برمودا این جزیره در سال 1779 دچار قحطی شد. بعد از مرگ فرماندار وقت و روی کار آمدن پسر او، وفاداری برمودا به انگلیس بیشتر شد و در نتیجه مشکلات آنها رو به بهبود رفت. پس از انقلاب آمریکا، نیروی سلطنتی انگلیس شروع به بهبود وضعیت بنادر برمودا کرد و پادگان بزرگ برمودا را ساخت. در طول جنگ 1812 بین انگلیس و ایالات متحده ، حملات انگلیس به واشنگتن دی سی و خلیج چساپیک از برمودا آغاز گردید. در نتیجه شورش برده ها نیز در سال 1833 پارلمان انگلیس برده داری را لغو کرد.

در اوایل قرن 20 ، با توسعه سیستم های مدرن حمل و نقل و ارتباطات ، برمودا به مقصد محبوب گردشگران آمریکایی ، کانادایی و انگلیسی که مسافر دریایی بودند تبدیل شد. تبدیل گردشگری به منبع درآمدی برمودا از آنجایی بود که قانون اسموت-هاولی آمریکایی ها باعث کاهش صادرات کشاورزی برمودا و درآمد تجاری آنها شد و گردشگری به عنوان منبع درآمدی جایگزین انتخاب شد. در سال 1920 یک خط ریلی در جزیره ساخته شد که به مرور منجر به تشکیل راه آهن برمودا در 1931 شد. با هزینه های بالای راه آهن و ورود اتومبیل در سال 1948 ، راه آهن برمودا متروکه شد.

در سال 1930 ، پس از چندین تلاش ناموفق ، یک هواپیمای دریایی به نام Stinson Detroiter از نیویورک به برمودا رسید. این هواپیما اولین هواپیمای رسیده به جزیره می باشد. بعد از جنگ جهانی دوم نیز آمریکایی ها مراکز نظامی و تاسیسات مختلفی در جزیره احداث کردند و تا سال 1995 حضور نظامی در برمودا داشتند.

برمودا در غرب دریای سارگاسو Sargasso Sea ، جنوب شرقی دماغه هاتراس Cape Hatteras و در حاشیه اوتر بانکس Outer Banks کارولینای شمالی ایالات متحده که نزدیکترین خشکی به آن است، قرار دارد. اگرچه معمولاً به عنوان یک جزیره شناخته می شود اما شامل 181 جزیره است و یک مجمع الجزایر محسوب می گردد. برمودا بسیار کم ارتفاع است و بلندترین نقطه آن تپه تاون Town Hill است که 79 متر ارتفاع دارد. خط ساحلی این سرزمین 103 کیلومتر (64 مایل) است.

در برمودا آب و هوا از نوع اقلیم جنگل‌های بارانی می باشد. برمودا توسط جریان اقیانوسی گلف استریم گرم می شود. شاخص گرما در تابستان در برمودا می تواند زیاد باشد ، گرچه اواسط ماه اوت به ندرت از 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) فراتر می رود. برمودا در کمربند طوفان قرار دارد. از آخرین طوفان هایی که به جزیره خسارت وارد کرد می توان به طوفان گونزالو در 18 اکتبر 2014 و توفان نیکل  در 14 اکتبر 2016 اشاره کرد.

بدون رودخانه و دریاچه های آب شیرین ، تنها منبع آب شیرین باران است که در سقف خانه ها و حوضه های آبریز جمع می گردد. در هر مسکن مخازن جمع کننده آب باران در پشت بام وجود دارد که خانوارها برای تامین آب مورد نیاز خود، از آن استفاده می کنند. . میانگین بارندگی ماهانه در اکتبر بیشتر از 6 اینچ (150 میلی متر) و کمترین میزان بارندگی در آوریل و مه است.

هنگام کشف برمودا ، این جزیره خالی از سکنه انسانی بود و بیشتر آن توسط سروهای برمودایی احاطه شده بود. آب و هوای نیمه گرمسیری برمودا به شهرک نشینان این امکان را داد تا گونه های زیادی از درختان و گیاهان را به این جزیره معرفی کنند. امروزه ، انواع مختلفی از درختان نخل ، درختان میوه و موز در برمودا رشد می کند. فقط 165 گیاه در جزیره بومی هستند. تنها پستانداران بومی برمودا پنج گونه خفاش هستند با نام های : خفاش مونقره ای Lasionycteris noctivagans ، خفاش قرمز شرقی Lasiurus borealis، خفاش خاکستری Lasiurus cinereus، خفاش سمینوله Lasiurus seminolus و خفاش سه رنگ Perimyotis subflavus. از دیگر جانوران بومی برمودا می توان به حیوان ملی آنها یعنی مرغ باران برمودا Pterodroma cahow اشاره کرد.

سرشماری سال 2016 برمودا جمعیت آن را 63،779 نفر اعلام کرد که تراکم جمعیت آنها 1،201 نفر در کیلومترمربع است. ترکیب نژادی برمودا طبق سرشماری سال 2016 ، 52٪ سیاه ، 31٪ سفید ، 9٪ چند نژادی ، 4٪ آسیایی و 4٪ نژادهای دیگر بوده است. اکثر کسانی که به "سیاه" پاسخ داده اند ممکن است مخلوطی از نژاد سیاه ، سفید یا سایر نژادها باشند. بومیان برمودا 70 درصد و غیربومیان 30 درصد جمعیت را تشکیل می دهند.

این جزیره در طول قرن 20 ، به ویژه پس از جنگ جهانی دوم ، مهاجرت گسترده ای را تجربه کرد. برمودا دارای جمعیت متنوعی است از جمله کسانی که در سالیان قبل در جزیره ساکن شده و زیست کردند تا مهاجران جدیدی از انگلیس ، آمریکای شمالی ، هند غربی و جزایر اقیانوس اطلس پرتغال. بخش قابل توجهی از مردم از نژاد پرتغالی هستند که نیاکانشان در 160 سال گذشته به این سرزمین آمده بودند. در ژوئن 2018 نخست وزیر برمودا به دلیل تاثیرات خوب پرتغالی های مهاجر، سالروز ورود اولین پرتغالی به جزیره در روز 4 نوامبر را جشن ملی نامید. اولین مهاجران پرتغالی از مادیرا با کشتی Golden Rule در 4 نوامبر 1849 وارد شدند.

زبان غالب مردم انگلیسی برمودایی می باشد. این زبان مخلوطی از زبان انگلیسی مردم حوضه آتلانتیک ایالات متحده بالاخص ویرجینیا، جنوب انگلیس، دریانوردان کانادایی و هند غربی انگلیس می باشد. مسیحیت نیز دین اکثریت مردم این ناحیه است. فرقه های مختلف پروتستان 46.2 درصد جمعیت دینی، کاتولیک ها 14.5 درصد، شاهدان یهوه 1.3 درصد و 9 درصد سایر مسیحیان را تشکیل می دهند. 17.8 درصد اهالی بی دین و 8 درصد دین نامشخص دارند همچنین 1 درصد جمعیت این جزیره مسلمانان هستند.

بانکداری و سایر خدمات مالی اکنون بزرگترین بخش اقتصاد را با حدود 85٪ از تولید ناخالص داخلی تشکیل می دهند و گردشگری با 5٪ از این میزان ، دومین صنعت بزرگ است. فعالیت های صنعتی و کشاورزی رواج دارد اما اینها در مقیاس بسیار محدود و برمودا به شدت به واردات متکی است. استانداردهای زندگی بالا است و از سال 2019 برمودا در رده ششم بالاترین میزان تولید ناخالص داخلی در جهان، قرار دارد. صادرات پیاز گل سوسن Lilium longiflorum به نیویورک از مهمترین منابع درآمدی برمودا بود که از اواخر قرن نوزدهم تا اواسط دهه 1920 به دلیل آفات متعدد رو به زوال گذاشت. در سال 1970 این کشور واحد پولی خود را از پوند برمودا به دلار برمودا تغییر داد.

جهانگردی دومین صنعت بزرگ برمودا است ، این جزیره سالانه بیش از نیم میلیون بازدید کننده دارد که بیش از 80٪ آنها از ایالات متحده هستند. مابقی از انگلستان و کانادا راهی این جزیره می شوند. در این جزیره مسکن ها به شدت مقرون به صرفه هستند.

فرهنگ برمودا آمیزه ای از منابع مختلف جمعیت آن است: فرهنگ های بومی آمریکا ، اسپانیایی-کارائیب ، انگلیسی ، ایرلندی و اسکاتلندی از جمله این فرهنگ های متنوع هستند. با موج دوم مهاجرت از هند غربی انگلیس و تزریق سرخپوستان به سیستم جمعیتی این جزیره، متنوع تر شدن آداب و رسوم آنها را در پی داشت. موسیقی و رقص از جمله هنرهای بومی این جزیره می باشد. با ورود گردشگران موسیقی کالیپسو calypso در جزیره رواج پیدا کرد. همچنین بعد از ورود مهاجران جامائیکایی موسیقی بومی این کشور به نام رگی نیز در فرهنگ برمودا رخنه کرد. برمودا تنها جزیره در مستعمرات فرادریایی انگلیس است که در آثار شکسپیر به آن اشاره شده است. در نمایش "طوفان" که می گویند شکسپیر تحت تاثیر کشتی های غرق شده در دوران اولیه استعمار انگلیس آن را نوشته، به برمودا اشاراتی شده است.

بسیاری از ورزشها توسط انگلیسیان در این جزیره رواج پیدا کرد از جمله فوتبال که تیم ملی این جزیره عضو فیفا و کنفدراسیون کونکاکاف است و در سال 2019 برای اولین بار در مسابقات گولدکاپ قاره ای کونکاکاف شرکت کرد. قایقرانی توسط افسران انگلیسی وارد جزیره شد و در کریکت نیز اهالی این جزیره یدطولایی دارند. در سال 2007 ، برمودا میزبان بیست و پنجمین گرند اسلم گلف PGA بود. این رویداد 16 تا 17 اکتبر 2007 در شهر تاکر برگزار شد. در المپیک تابستانی 2004 ، برمودا در مسابقات قایقرانی ، دو و میدانی ، شنا ، شیرجه ، سه گانه و اسب سواری شرکت کرد. در آن المپیک ، کاتورا هورتون-پرینچیف Katura Horton-Perinchief از برمودا با تبدیل شدن به اولین غواص زن سیاه پوست که در بازی های المپیک شرکت می کند ، تاریخ ساز شد. برمودا یک دارنده مدال المپیک به نام کلارنس هیل Clarence Hill نیز می باشد که در بوکس مدال برنز گرفت.

نشان ملی برمودا نیز یک شیر قرمز را نشان می دهد که در دستانش سپری دارد که در خود قایقی غرق شده را نشان می دهد. شیر سرخ نمادی از انگلیس است و کنایه از رابطه برمودا با آن کشور دارد. شعار لاتین Quo Fata Ferunt به معنی جایی که سرنوشت ما را می برد در زیر نشان قرار دارد. کشتی غرق شده اشاره به کشتی Sea Venture دارد که در طوفان حوالی این جزیره غرق شده بود. در 4 اکتبر 1910 این نشان طراحی شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر