کد خبر: 118152
A

همایون شاهرخی: کیفیت بازی تیم ملی ایران ضعیف است/ با امدادهای غیبی برنده می‌شویم

سرمربی سابق تیم ملی ایران گفت: در این بازی امدادهای غیبی به ما کمک کردند. دو هافبک وسط ما هزار پاس عرضی دادند. این پاس‌ها در فوتبال امروز چه معنایی دارد؟

همایون شاهرخی: کیفیت بازی تیم ملی ایران ضعیف است/ با امدادهای غیبی برنده می‌شویم

به گزارش دیده بان ایران عرفان اسماعیل زاده نوشت: همایون شاهرخی بازیکن و سرمربی اسبق تیم ملی در مصاحبه ای که لحنی به شدت انتقادآمیز دارد به عملکرد فنی ملی پوشان ایران در چند بازی گذشته حمله کرد:

*اگر واقعیت را بگویم، تا به حال ایران را تا این حد ضعیف ندیده بودم. شاید نظرم را دوست نداشته باشند و هواداران تیم ملی ناراحت شوند اما من باید واقعیت را بگویم که اصلا خوب بازی نکردیم. روی یک اتفاق گل زدیم و می‌توانستیم بازی را واگذار کنیم. به عنوان یک فرد بی طرف، مالکیت توپ امارات که از نظر کلاس بازی با ایران قابل مقایسه نیست، بیشتر بود و بهتر از ما بازی کرد.

*متاسفانه خوب بازی نکردیم ولی بازی را بردیم. با این حال با تبلیغات کاذب ذهن مردم را خراب می کنند و می گویند بهترین تیم آسیا هستیم اما اینطور نیست. بهترین تیم، تیمی است که بیشترین پاس را می‌دهد و خلق موقعیت می‌کند اما ما اینطور بازی نکردیم. در گذشته خوب نتیجه می گرفتیم و بازی را هم می بردیم، ستاره بازی ما دیروز چه کسی بود؟ جز گلی که زدیم، چه نمایش دلپذیری داشتیم که می‌گویند ما چقدر خوب هستیم؟

*دفاع حریف اشتباه کرد و از همه بدتر دروازه بان این تیم که بیرون آمده بود. اگر دروازه بان بیرون نمی آمد، طارمی می توانست گلزنی کند؟ نهایتا اینکه بزرگترین شانسی که آوردیم، قرعه را حتما است که اگر خودمان هم تیم‌ها را انتخاب می‌کردیم به این خوبی نمی‌شد.

*شاید بگویید در آن سمت ژاپن هم دو بازی را باخته اما ژاپن همیشه ژاپن است. عربستان و استرالیا هم دو تیم قدرتمند این مسابقات هستند. عمان هم خوب ظاهر شده است. ما عراقی را در این گروه بردیم که به جرات ضعیف ترین عراق ۵۰ سال گذشته بود. گل‌های اول و دوم ما در شرایطی رقم خورد که این تیم واقعا ضعیف عمل کرد.

*تاکنون با تیم هایی بازی کرده‌ایم که از نظر فنی، تکنیکی، قوای بدنی، خلاقیت و ... از ما عقب تر هستند و به همین دلیل پیروز شدیم. ما نمایش قدرتمندی نداشتیم. چون همیشه شیپور را از سر گشادش می زنیم و  خیلی شلوغ می کنیم، الان هم می گوییم که با این تیم به مرحله دوم جام جهانی می‌رویم!

*شاید این هم شانس اسکوچیچ است که اینطور پیروز شدیم. حتما بازیکنان هم مربی را قبول دارند و ادامه می دهند. سناریوی بعد هم صعود به جام جهانی است که برخی خواهند گفت برای موفقیت اسکوچیچ را عوض کنیم ولی من می گویم با همین مربی به جام جهانی می رویم.

*من از فوتبال امارات شناخت دارم. همه بازیکنان این تیم معمولی هستند. البته اگر VAR نبود، سرنوشت بازی عوض می شد. باید گفت این لطف خدا بود که نتیجه بازی به این شکل رقم خورد. ما باید دو، سه گل از امارات جلو می‌افتادیم اما عملکرد خوبی نداشتیم. واقعیت فوتبال به نفع ما نبود اما اتفاقات بازی به نفع ما رقم خورد.

*این کره جنوبی نسبت به زمان ما ضعیف شده است. پیش خودم گفتم این هم از شانس ما است که به چنین تیمی برخورده‌ایم. در همین بازی اخیر سوریه گل زیبایی به این تیم زد و اگر مغرور نشده بود، بازی را مساوی می‌کرد. نهایتا می گویم که اگر اتفاقات عجیب نیفتد، این کره را به راحتی می‌بریم. البته نباید مثل بازی با امارات ظاهر شویم.

*دوست ندارم انتقاد کنم ولی دروازه بان باتجربه ما اشتباهاتی می کند که در اندازه تیم ملی نیست. شاید بگویند در فوتبال طبیعی است اما نباید اینطور باشد. او در حالی که باید توپ را دور کند، توپ را به شجاع خلیل‌زاده می‌دهد که از نظر تکنیک فردی ضعیف است و مجددا توپ را به او پاس داد. این اتفاق می توانست فاجعه شود. در شش قدم چه کسی به شجاع خلیل‌زاده پاس می دهد؟

*به نظرم در این بازی امدادهای غیبی به ما کمک کردند. دو هافبک وسط ما هزار پاس عرضی دادند. این پاس ها در فوتبال امروز چه معنایی دارد؟ وقتی دو مهاجم خطرناک در خط حمله داریم چرا برای آن‌ها ایجاد موقعیت نکردیم؟ من آزمون را به این وضع ندیده بودم. البته آزمون بازیکن خوبی است و در تیم باشگاهی خود گل می زند اما هافبک ها چه توپی برای او ساختند؟

*نباید دلمان را خوش کنیم که این تیم ها را می بریم. این فوتبالی که به نمایش می گذاریم، کیفیت پایینی دارد و نمی تواند برای ایران جالب باشد. وقتی می بریم عیب ها پوشیده می شود. من وقتی نیمکت ایران را می بینم، هیچ کسی برای کمک کردن وجود ندارد. همه مربیان ایستاده اند و بازی را تماشا می کنند. من بزرگی فوتبالی ایران را در بازی ها ندیدم و بازی با امارات ضعیف ترین نمایش ما بود. ولی با نمایش کره جلوی سوریه، نصف خودمان هم باشیم، کره را می بریم.

*با این برد باز شلوغ می کنند که ما شکست ناپذیر هستیم. همین الان این همه درباره لژیونرها تبلیغ می شود اما کدام یک خیلی خوب ظاهر شدند؟ کدام یک انداه علی دایی، علی کریمی، نکونام، هاشمیان، مهدوی‌کیا و ... در تیم‌های بزرگ بازی کردند./ خبرورزشی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر