کد خبر: 11821
A

نقدی به بیانیه اخیر کارلوس کی‌روش

سرمربی تیم ملی برای چندمین بار و باز هم در فیسبوک علیه سرمربی پرسپولیس و مسئولان فدراسیون فوتبال ایران بیانیه صادر کرد. این بیانیه مثل تمام بیانیه‌های اخیر کی‌روش تند و خارج از عرف حرفه‌ای است.

نقدی به بیانیه اخیر کارلوس کی‌روش
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرمربی پرتقالی تیم ملی در این بیانیه نسبتا کوتاه با استناد به چند نکته، به شدت از فدراسیون و برانکو انتقاد کرد و فدراسیون را "گروگان" سرمربی کروات دانست. همه نکاتی که کی‌روش در این بیانیه به آن‌ها استناد کرده درست هستند اما نتیجه‌گیری او، نتیجه‌گیری غلطی است.

چین و قطر حریفان "اصلی" ما نیستند
 
کی‌روش در بیانیه‌اش نوشته چین که یکی از حریفان اصلی ایران است با کرواسی و ایسلند دیدار تدارکاتی برگزار کرده و قطر هم قرار است با مولداوی دیدار کند. تیم چین در جدول گروه B مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا با فقط ۲ امتیاز از ۵ بازی ششم است. در این گروه قطر با ۴ امتیاز پنجم است. تیم ملی ایران در این گروه با 11 امتیاز از ۵ بازی صدرنشین است. در واقع چین برای رسیدن به امتیاز فعلی ایران باید حداقل ۴ بازی دور برگشت خود را ببرد و همزمان ایران حداقل در ۴ بازی بازنده باشد. قطر هم برای رسیدن به امتیاز فعلی ایران باید حداقل ۳ بازی پیروز شود و ایران در سه دیدار ببازد. بین تیم‌هایی که کی‌روش در بیانیه‌اش به آن‌ها اشاره کرده فقط ازبکستان شرایط مطلوبی دارد.
 
لیگ‌های چین و ازبکستان دو ماه دیگر آغاز می‌شوند
 
کارلوس کی‌روش در بیانیه‌اش تاکید زیادی روی بازی‌های دوستانه تیم‌های هم‌گروه ایران داشته. بیشتر از همه دیدار کرواسی و چین که یک بازی دوستانه بسیار با کیفیت برای هم‌گروه ایران بوده، سرمربی تیم ملی را عصبانی کرده. کی‌روش در بیانیه‌اش نوشت:‌
حرفه‌ای‌گری رقبای ما موضوع جدیدی برای ما نیست، چین قبل از این مقابل ایسلند هم بازی کرده. در همین زمان یعنی خارج از تقویم فیفا، ازبکستان مقابل گرجستان و ارمنستان به میدان خواهد رفت. قطر هم انجام یک بازی دوستانه مقابل مولداوی را اعلام کرده است.
 دیدار دوستانه قطر و مولداوی روز ۱۷ ژانویه (۲۸ دی) برگزار خواهد شد. لیگ ستارگان قطر در این تاریخ تعطیل است. هفته شانزدهم این رقابت‌ها روز ۲۴ دی برگزار شد و هفته هفدهم روز اول بهمن آغاز می‌شود. در واقع قطر موفق شده یک بازی دوستانه حدفاصل دو هفته از رقابت‌های لیگ ستارگان ترتیب دهد.

لیگ کشورهای چین و ازبکستان هم در حال حاضر تعطیل هستند. لیگ داخلی این دو کشور اسفند ماه آغاز می‌شود. سوپرلیگ چین در زمان برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی این کشور مقابل ایسلند (۲۱ دی) هم تعطیل بود.

در واقع سرمربی تیم ملی ایران با استناد به برگزاری دیدارهای دوستانه این دو کشور در زمان تعطیلی بین دو فصل لیگ‌های داخلی آن‌ها، تلاش کرد تعطیل کردن چندین‌باره لیگ برتر برای تشکیل اردوی تیم ملی را توجیه کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر