کد خبر: 119121
A

کاندیداتوری رئیس فعلی هیات جودو استان گیلان در انتخابات غیرقانونی است

پس از اتفاقاتی که در هیات های جودو استان های: خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، به عنوان سه قطب اصلی جودو کشور و همچنین خوزستان افتاد، حالا نوبت به هیات جودو استان گیلان رسیده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روز اول آبان ۹۶ و تنها یک هفته پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیات جودو استان گیلان، "رمضان پوریوسفی" رئیس هیات جودو استان گیلان براساس تبصره 4 ماده 76 قانون تامین اجتماعی بازنشسته شد. اما از بهمن ماه 97 وی بدون در نظر گرفتن منافع هیات و در جهت سواستفاده از عنوان مدیریتی خود اقدام به استخدام خود در هیات جودو کرده و همچنین مبادرت به صدور لیست بیمه و دستمزد کرد، اما چون استخدام و تنظیم لیست بیمه و دستمزد برای افراد بازنشسته غیرقانونی است، سازمان تامین اجتماعی اقدام به تعلیق حقوق بازنشستگی وی کرد که با کمال تعجب، وی با درخواست شخصی خود رضایت خود را از این امر اعلام کرد که البته این امر به دلیل دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان در هیات های ورزشی و امکان مجدد نامزدی وی برای شرکت در انتخابات ریاست هیات بوده و درحال حاضر نیز رسما نامزد انتخابات شده است.  

اما مسائل مطروحه در این خصوص حول چند موضوع است. اول، از منظر حقوقی کلیه اسناد و مدارک تعهدآور که بار مالی و حقوقی دارد، باید به اطلاع هیات رئیسه رسیده و دارای مصوبه رسمی باشد. 

اگر استخدام وی دارای مصوبه قانونی بوده، این سوال مطرح است که بر اساس کدام منطق عقلی و مالی، هیات باید اقدام به استخدام رئیس هیات کند؟ با توجه به اینکه وی دارای حقوق بازنشستگی است، استدلال هیات رئیسه در این خصوص چیست؟ اگر هیات رئیسه دارای چنین مصوبه ای نیست، این امر یک تخلف آشکار از حدود و اختیارات رئیس هیات و دارای تعارض منافع و سواستفاده شخصی از اختیارات است. 

دوم، از زمان تشکیل هیات جودو به ریاست پوریوسفی، دو مجمع عمومی سالیانه برگزار شده است. از انجایی که ماموریت اصلی مجمع بررسی عملکرد مالی سال قبل و ارائه برنامه های سال آتی است، متاسفانه گزارش استخدام وی در مجمع عنوان نشده و همچنین ممیزهای اداره کل و بازرسی نیز گزارشی از این عملکرد به رده های نظارتی و مدیریتی بالاتر ارائه نکرده اند و مدیرکل اداره ورزش و جوانان و همچنین رئیس فدراسیون از این سواستفاده و تخلف اطلاعی ندارند.(یا شاید هم دارند و ورود نمی کنند!) 

به هرحال، این قبیل حرکات می تواند سرآغازی برای سوء استفاده از موقعیت شغلی و دور زدن قانون توسط روسای سایر هیات ها نیز باشد که در صورت عدم برخورد مناسب و جدی با این امر، در آینده شاهد سواستفاده های جدی تر از مسئولیت های ورزشی در کشور خواهیم بود و بجاست که نهادهای نظارتی به این مقوله ورود کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر