کد خبر: 11939
A

خادم‌الشریعه: تفاوت زیادی بین شطرنج‌بازان زن و مرد وجود ندارد

بانوی شطرنج‌باز کشورمان گفت: نیاز به حضور در رقابت‌های شطرنج بانوان بیشتری در سطح دنیا داریم و می‌توانیم مشارکت خود را بیشتر کنیم.

خادم‌الشریعه: تفاوت زیادی بین شطرنج‌بازان زن و مرد وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سارا سادات خادم‌الشریعه در گفت‌وگو با سایت الجزیره با اشاره چگونگی ورودش به عرصه شطرنج و کسب افتخارات مختلف، در پاسخ به این سوال بازی شطرنج چقدر برای بانوان در ایران مشکل است؟ اظهار داشت: این سوال خیلی از من پرسیده می‌شود، اما فکر نمی‌کنم تفاوت زیادی بین بانوان و شطرنج‌بازان مرد در ایران وجود داشته باشد. ما مربیان مشترکی داریم و در تورنمنت‌های مشابهی نیز شرکت می‌کنیم، بنابراین من واقعاً تفاوت را احساس نمی‌کنم.

وی ادامه داد: شطرنج در ایران در مسیر توسعه قرار دارد. من چیزهای خوبی از طرف مردمی می‌شنوم که هیچ‌کدام بازیکن شطرنج هم نیستند. تیم شطرنج مردان ایران بازیکنانی در سنین 12، 13، 15 و 16 سال دارد. این تیم آینده بزرگی دارد. من در رسانه‌ها دیدم که شطرنج در سال گذشته پس از فوتبال، ورزش دوم ایران بوده که این فوق‌العاده است. نکته مهم این است که بسیاری از دختران نیز علاقه‌مند هستند و حتی در واقع بهتر از پسران هستند.

بانوی شطرنج‌باز کشورمان درباره اینکه چنین شرایطی در عرصه بین‌المللی وجود ندارد و اینکه چرا استاد بزرگ‌های کمتری از ایران در بین بانوان وجود دارد؟ گفت: پاسخی برای این سوال ندارم. ما بازیکنان شطرنج کمتری نسبت به مردان داریم، اما فکر نمی‌کنم این مسئله بتواند این شکاف را توضیح بدهد. شاید دختران رشته‌های ورزشی جالب‌تری پیدا کرده‌اند، اما به هر دلیل ما نیاز به حضور در رقابت‌های شطرنج بانوان بیشتری در سطح دنیا داریم و می‌توانیم مشارکت خود را بیشتر کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر