کد خبر: 119727
A

مهدوی‌کیا: ما برای صعود باید ۹ امتیاز می گرفتیم

مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم ملی فوتبال امید بعداز صعود تیمش به جام ملتهای زیر ۲۳ سال آسیا با شکست تاجیکستان گفت:« ما برای صعود باید ۹ امتیاز می گرفتیم.»

مهدوی‌کیا: ما برای صعود باید ۹ امتیاز می گرفتیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم ملی فوتبال امید بعد از پیروزی ۳ بر ۲ تیمش مقابل تاجیکستان و صعود تیم فوتبال المپیک به مرحله نهایی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا گفت: فوتبال خوبی بود. ۵ گل در این مسابقه دیدیم و دو تیم خوب بازی کردند. طبیعی بود که در نیمه دوم به دنبال حفظ بازی و نتیجه باشیم. به همین دلیل کمی هم عقب آمدیم و تاجیکستان به ما فشار آورد.

او با اشاره به اخراج آریا برزگر در دقیقه ۸۶ این دیدار و ۱۰ نفره شدن تیم ملی در اواخر مسابقه گفت: بعد از ۱۰ نفره شدن کارمان سخت شد اما با ۹ امتیاز به مرحله نهایی صعود کردیم. به تاجیکستان هم تبریک می‌گویم تیم با برنامه‌ای بود اما ما باید این ۹ امتیاز را می‌گرفتیم و صعود می‌کردیم.

تیم ملی فوتبال امید ایران عصر یک‌شنبه با برتری ۳ بر ۲ مقابل تاجیکستان، با کسب ۹ امتیاز از سه بازی، در رتبه نخست گروه B مرحله مقدماتی قرار گرفت و مجوز حضور در مرحله نهایی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا در خرداد ۱۴۰۱ در ازبکستان را به دست آورد. در این دیدار آریا برزگر در دقیقه ۸۶ با دریافت کارت قرمز مستقیم از میدان اخراج شد و شاگردان مهدوی‌کیا به مدت حدود ۱۰ دقیقه با یک بازیکن کم‌تر بازی کردند.

در جدول رده‌بندی این گروه ایران با ۹ امتیاز، تاجیکستان با ۶ امتیاز، لبنان با ۳ امتیاز و نپال بدون امتیاز در رتبه‌های اول تا چهارم جای گرفتند و تیم ملی ایران به صورت مستقمی راهی مرحله بعد شد. تیم ملی ایران در بازی‌های گذشته خود نپال را با ۴ گل و لبنان را با ۲ گل شکست داده بودند.

این مسابقات اولین تجربه رسمی مهدوی‌کیا با تیم ملی امید و به طور کلی در دوران سرمربیگری خود بود. او تا پیش از این در تیم‌های پایه هامبورگ به عنوان دستیار فعالیت می‌کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر